Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door regenmaker »

Ik ben heel benieuwd wat eruit komt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
CX1000
Berichten: 175
Lid geworden op: di 19 nov 2013, 15:24
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door CX1000 »

Als dat over die milieupunten klopt, dan is Connexxion toch voorgetrokken door de provincie?
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door CamilleKreemers »

zover ik weet is het dan niet in de haak. Echter vraag ik me af of het dan direct voortrekkerij is, Je kan ook meenemen dat die bus gebouwd moet worden.

Wat zijn de logische gevolgen hiervan dan als CXX wel is voorgetrokken? De rechter mag de gunning niet uitvoeren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Suus »

Uiteindelijk gaat het erom dat er nu een gelijk aantal punten en een gelijk budget is geboden door Connexxion en Syntus, waarbij Syntus zich afvraagt of Connexxion de bieding na vragen van de provincie heeft kunnen verbeteren om uiteindelijk na een initiële achterstand gelijk te komen met Syntus. Dat zou het geval zijn geweest volgens sommige journalisten en Syntus was daarvan niet op de hoogte/heeft die kans niet gehad en voelt zich daardoor (indien waar mijn inziens terecht) zeer benadeeld.

Dan is er volgens andere mediaberichten ook nog WhatsApp-contact is geweest tussen de directeur van Connexxion en de gedeputeerde en heeft Syntus nog een appeltje te schillen met de berekening mbt de milieubelasting. Dat maakt het gehele vrij gecompliceerd. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Zeeland verwacht ik dan ook dat Syntus een uitspraak van de rechtbank wil hebben, want ze zitten er qua bod wel héél dichtbij en er is een hele stapel curiositeiten in het spel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iraj-smile
Berichten: 36
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 13:28

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door iraj-smile »

Hallo,
Is er nieuws wat betreft de aanbesteding?

Verder heb ik nog een vraag over lijn 9 Hillegom - Heemstede Aerdenhout.
Deze lijn word opgeheven? En er komt een nieuwe lijn voor?
Zou iemand een plaatje kunnen maken over die nieuwe voorgestelde route?
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Mike »

Vandaag reedt er een Van Hool bus van de De Lijn rond. Waterstof, hybride of elektrisch. Met personeel van Connexxion erin.

Weet niet of het een met andere te maken heeft, maar vond het het melden waard.
flipje
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door flipje »

Als het om een Van Hool ging die op waterstof reed, is het waarschijnlijk bedoeld als test of ze geschikt zijn voor HWGO. Daar gaan vanaf december 4 waterstofbussen rijden.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Maxim »

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Wubbo »

Wat is er aan de hand met deze aanbesteding? Gunning was in januari, bezwaar was in maart, en sindsdien kan ik niets terugvinden over een uitspraak. Het wordt allemaal heel krap, over een week of 10 moet er gereden worden volgens mij, maar ik kan ook niets vinden over een onderhandse verlenging hangende een uitspraak ofzo (wel dat de uitvoering van de nieuwe concessie is opgeschort, maar niet of dat ook betekent dat Connexxion voorlopig doorrijdt). Wat heb ik gemist?
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door CamilleKreemers »

Wubbo, je hebt niks gemist. Er is gewoon sinds bezwaar is aangetekend niks meer bekend geworden.

Wie het wel weet is onbekend.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Meltrain »

Het enige wat vrijwel zeker is, is dat Connexxion ook na 12 december nog in dit gebied rijdt.
Connexxion heeft in elk geval een concept dienstregeling gemaakt en het ROCOV heeft erop gereageerd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door regenmaker »

Hier nog een bericht uit juni dat de concessie wordt opgeschort tot onbekend.

Ik denk dat de provincie een serieus probleem heeft met het bezwaar van Syntus, zeker omdat de gunning dubieus was.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Milco »

Het lijkt erop dat Connexxion vanaf december nog in deze concessie blijft rijden (tijdelijk?), want op http://www.connexxion.nl staan nieuwe dienstregelingen online van buslijnen in deze concessie. Lijn 167 wordt ingekort tot Beverwijk - Castricum en lijn 82 tot Sloterdijk en krijgt in IJmuiden riten naar het Sluisplein.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Etienne »

Met wat zoeken blijkt dat het trajectdeel Beverwijk - Castricum volgend jaar verder gaat als lijn 79. Toch een oud nummer, want bij de NZH reed deze buslijn ook op al op dit traject. :P
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Mike »

Dat heb ik ook gehoord in de wandelgangen, hoe kom jij aan die informatie?
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Etienne »

Mike schreef:Dat heb ik ook gehoord in de wandelgangen, hoe kom jij aan die informatie?
Ik ben via de website van Cxx gaan kijken naar de lijnnummers die vroeger op dit traject hebben gereden (NZH) en kwam zo bij lijn 79 uit.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Meltrain »

Milco schreef:Lijn 167 wordt ingekort tot Beverwijk - Castricum
Etienne schreef:Met wat zoeken blijkt dat het trajectdeel Beverwijk - Castricum volgend jaar verder gaat als lijn 79.
Ik lees hier twee tegenstrijdige berichten. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Etienne »

Lijn 167 blijft rijden tussen Alkmaar en Castricum, terwijl het trajectdeel Castricum - Beverwijk verder gaat als lijn 79. Opgelost :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door mijack1985 »

persbericht van provincie Noord Holland
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Mike »

Mooizo *bus*
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Somoht »

Denk dat Syntus nog wel naar het CBb gaat; zijn we weer maanden verder -o-
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Wubbo »

Dat zou me niks verbazen. Stukje uit het nieuwsbericht:
Op 10 juni jl. respectievelijk 1 september jl. zijn de adviezen van de HAC inzake de bezwaren ontvangen. Hierna zijn de adviezen bestudeerd. De rode draad in de HAC-adviezen is dat de motivering van de gegeven beoordeling nader moet worden toegelicht, en dat de provincie deze motivering in bezwaar nu ook heeft gegeven. Hiermee blijft het besluit tot gunnen aan Connexxion inhoudelijk in stand.
Ik heb nogal moeite met het begrijpen hiervan, maar ik denk erin te lezen dat de provincie heeft toegelicht waarom ze aan Connexxion hebben gegund, en dat dat voor de HAC voldoende is. Maar ik lees er niks in over het tot stand komen van de gunning, en daar zat 'm nou juist de crux hier.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Jef400 »

Wij van wc-eend vinden dat wc-eend...vul maar in...
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door ov'tje »

Wubbo schreef:Dat zou me niks verbazen. Stukje uit het nieuwsbericht:
Op 10 juni jl. respectievelijk 1 september jl. zijn de adviezen van de HAC inzake de bezwaren ontvangen. Hierna zijn de adviezen bestudeerd. De rode draad in de HAC-adviezen is dat de motivering van de gegeven beoordeling nader moet worden toegelicht, en dat de provincie deze motivering in bezwaar nu ook heeft gegeven. Hiermee blijft het besluit tot gunnen aan Connexxion inhoudelijk in stand.
Ik heb nogal moeite met het begrijpen hiervan, maar ik denk erin te lezen dat de provincie heeft toegelicht waarom ze aan Connexxion hebben gegund, en dat dat voor de HAC voldoende is. Maar ik lees er niks in over het tot stand komen van de gunning, en daar zat 'm nou juist de crux hier.
Dat is ook mijn interpretatie. Pas nu gaat het interessant worden, want pas nu kan de gunning aangevochten worden.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Ruben »

Wubbo schreef:Ik heb nogal moeite met het begrijpen hiervan, maar ik denk erin te lezen dat de provincie heeft toegelicht waarom ze aan Connexxion hebben gegund, en dat dat voor de HAC voldoende is. Maar ik lees er niks in over het tot stand komen van de gunning, en daar zat 'm nou juist de crux hier.
Als het goed is, is het tot stand komen van de gunning ook in het provinciebesluit opgenomen. Dat heeft in ieder geval onderdeel uitgemaakt van het proces dat heeft geleid tot de totstandkoming van het besluit en zou dus onderdeel uit moeten maken van de motivering. De motivering van het besluit was kennelijk onvoldoende, HAC heeft geadviseerd deze aan te vullen en dat heeft de HAC voldoende geacht. Ben benieuwd of Syntus dit nog wil voorleggen aan het CBb.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten