Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Remco1989 »

Wat gaat er eigenlijk rijden tussen schalkwijk en Haarlem noord op de route 73 want die dienstregeling op Cxx.nl geldt tot 10-12 en vanaf 16-01. Alleen lijn 273 staat er in tussen noord en Santpoort.
YSH
Berichten: 60
Lid geworden op: do 29 mei 2014, 14:03

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door YSH »

Volgens mij dus helemaal niets, zo omschrijven ze het ook in de lijst met veranderingen: https://www.connexxion.nl/reizen/1190/n ... jmond/2137. Daar staat ook in waar ze het geld hebben gevonden voor de extra buslijn in Beverwijk, in de avonden en weekenden worden er flink wat ritten geschrapt.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Remco1989 »

Maar zolang ie niet op de website staat, staat ie ook niet in de infoxx, ook niet in de reisplanners.
FlyingHollander
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 14:32

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door FlyingHollander »

Waarom krijgt Beverwijk-Ruysdaelstraat het nummer 72 als het voor 90% de route van de huidige 74 rijdt? Dit nummer had toch hetzelfde kunnen blijven? Nu maak je het onnodig verwarrend door een nieuwe 74 via het 73 tracé te laten lopen.

En welke lijn gaat door naar IJmuiden als de Velsertunnel weer open is? Het zou mooi zijn als dit niet de 72 is. Dan kan je 2x blijven zitten voor Heemskerk-IJmuiden.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Remco1989 »

Lijn 74 gaat gewoon als de tunnel open is weer doorrijden naar IJmuiden.

Je had namelijk regelmatig overstappers op beverwijk van 74 op 73 en andersom en dan kunnen ze blijven zitten
FlyingHollander
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 14:32

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door FlyingHollander »

Remco1989 schreef:Lijn 74 gaat gewoon als de tunnel open is weer doorrijden naar IJmuiden.
De nieuwe 74 met rondje Breedweer dus. Dat is mooi.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door wouter15 »

In september 2017 gaat eindelijk de nieuwe concessie Haarlem-IJmond in: http://www.ovpro.nl/bus/2017/01/11/conn ... em-ijmond/.

Een paar bijzondere punten uit het artikel:
*De lijnen 75 en 82 worden R-net lijnen
*Vanaf de start van de concessie gaan er 8 BYD bussen en nog 8 andere elektrische bussen van een andere leverancier rijden
*De huidige aardgasbussen blijven rijden tot 2020 waarna ze vervangen worden door elektrische bussen worden vervangen.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door BrengMe »

Dat werd tijd.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Mike »

R-net gasbussen? *bus*

Geweldig :')
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door dylanwild94 »

Gaat R-net nu ook aan het gas ja.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Mike »

https://noord-holland.nl/Actueel/Archie ... lem_IJmond

Komen dus toch 28 diesel wagens, dat zullen we de R-NET wagens worden.
YSH
Berichten: 60
Lid geworden op: do 29 mei 2014, 14:03

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door YSH »

Gaat de 82 dan ook alle haltes in IJmuiden overslaan? Als je daar alleen een rode bus voor krijgt en niet een hogere frequentie vind ik het wat karig. Of krijg je een R-Netlijn die overal stopt en eentje die lekker doorrijdt?
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Mike »

75 en 82 slaan op 1 halte na al haltes over in ijmuiden. Die ene halte wordt straks aangedaan door lijn 3 die doorgetrokken word naar de Dennenkoplaan.

Dus dan krijg je straks:

Dennenkoplaan
Zeewijkplein
Zwaanstraat
Scheldenstraat(?)
Marktplein
Plein 1945

Daarna ieder zijn eigen route.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Daan! »

Scheldestraat wordt geen R-NET halte. Dat is o.b.v. dat er geen fatsoenlijk bushok is geplaatst. (3)75 gaat straks stoppen op Westerveld, Groeneweg, Troelstraweg (Vellesan College), Plein 1945, Marktplein, Zwaanstraat, Zeewijkplein, Dennekoplaan. Ik ga er dus vanuit dat (3)82 de haltes Velsen Zuid, Parkweg, Noostraat, Plein 1945, Marktplein, Zwaanstraat, Zeewijkplein, Dennekoplaan gaat aandoen.

Overigens, t.o.v. de orginele situatie gaat 75 net zoveel haltes aandoen op het gewijzigde tracé. Halte Zeeweg, Heerenduinweg, Waterloolaan vallen weg, maar in de nieuwe situatie komen daar dus Troelstraweg, Groeneweg en Westerveld bij. Driehuis verliest voor een groot deel zijn rechtstreekse verbinding met Haarlem, omdat de 3 geen overstap biedt nabij de Santpoortse dreef op de 375. Weet iemand wat de frequentie van de 3 wordt?
FlyingHollander
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 14:32

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door FlyingHollander »

Vandaag voor het eerst weer door de Velsertunnel met de 73 vanuit Haarlem. Ik moest in Beverwijk overstappen op de 71 richting Uitgeest. Daar zag ik dat de bus waar ik net uitkwam verder gaat als 71. Weet iemand of dit altijd zo zal zijn? Die twee ritten per uur zouden anders net zo goed vanaf Haarlem al het nummer 71 kunnen dragen.

Overigens reden we met 2min vertraging weg bij Delftplein en kwamen we 5min te vroeg aan in Beverwijk. Lijkt te veels te veel rijtijd gepland te zijn, in ieder geval buiten de spits.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Remco1989 »

FlyingHollander schreef:Vandaag voor het eerst weer door de Velsertunnel met de 73 vanuit Haarlem. Ik moest in Beverwijk overstappen op de 71 richting Uitgeest. Daar zag ik dat de bus waar ik net uitkwam verder gaat als 71. Weet iemand of dit altijd zo zal zijn? Die twee ritten per uur zouden anders net zo goed vanaf Haarlem al het nummer 71 kunnen dragen.

Overigens reden we met 2min vertraging weg bij Delftplein en kwamen we 5min te vroeg aan in Beverwijk. Lijkt te veels te veel rijtijd gepland te zijn, in ieder geval buiten de spits.

100% zekerheid durf ik je niet te geven van 73 -> 71 en andersom en die rijtijd is ivm aansluiting op de trein op beverwijk en als er iets bij de tunnel is.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door cassie127 »

Volgens de lijnfolder (702) van Beverwijk en omgeving gaat de 73 door als 71 op station Beverwijk en andersom.

Zag het in de papieren folder die ik hier heb liggen. Verder kan je de folder vinden op de connexxion site en op mijn een archief met dienstregelingen (link in onderschrift)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Mike »

Zover ik kan zien zit er inderdaad een koppeling van de 73 (Tot Beverwijk) op de 71 naar Uitgeest en v.v.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Frank93 »

Gedeputeerde Elisabeth Post vertelt over de loting waardoor Connexxion de aanbesteding won:
http://www.ovpro.nl/bus/2017/01/17/gede ... jk-gunnen/
FlyingHollander
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 14:32

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door FlyingHollander »

Ik zag deze week toevallig dat de 71 in Heemskerk niet meer stopt op Plesmanweg/Goudvink en Breedslaglaan. Weet iemand wat het idee hierachter is? O.a. een middelbare school, het politiebureau en het gemeentehuis worden door deze haltes bediend. Tijd win je je er niet echt mee, en als dat een prioriteit zou zijn dan valt er elders veel meer te winnen.

Het maakt de dienstregeling ook niet duidelijker voor de reiziger. Hoe moet je überhaupt weten dat daar niet gestopt wordt? Dat blijkt niet uit de kaart en ook niet uit de lijst met haltes, aangezien daar niet altijd alle haltes tussen staan.
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door flipje »

Mike schreef:Komen dus toch 28 diesel wagens, dat zullen we de R-NET wagens worden.
wouter15 schreef: *Vanaf de start van de concessie gaan er 8 BYD bussen en nog 8 andere elektrische bussen van een andere leverancier rijden.
Is er al bekend welke fabrikanten bussen (dus de 28 diesel en 8 'andere' elektrische bussen) mogen gaan leveren in Haarlem-IJmond?
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door fred1954 »

Ik gok op Iveco of Solaris voor de diesel en VDL voor elektrisch gezien de bestelde bussen voor Amstelland Meerlanden voor december a.s. Ik denk dat die Chinese BYD bussen uitgeprobeerd gaan worden, in de komende jaren gaan we veel meer zero emissie eisen tegenkomen van de lokale overheden, ik gok dat CXX eens gaat uitproberen hoe die zich houden.

Edit: ik kan me zo voorstellen dat de BYD bussen een stuk goedkoper zijn dan de Europese zero emissiebussen.....
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Remco1989 »

flipje schreef:
Mike schreef:Komen dus toch 28 diesel wagens, dat zullen we de R-NET wagens worden.
wouter15 schreef: *Vanaf de start van de concessie gaan er 8 BYD bussen en nog 8 andere elektrische bussen van een andere leverancier rijden.
Is er al bekend welke fabrikanten bussen (dus de 28 diesel en 8 'andere' elektrische bussen) mogen gaan leveren in Haarlem-IJmond?
Ja...

Lijstje:
Doorrijden met:
63 x huidige CNG bussen t/m 2020
Groen gas

Aanschaf:
21 x VDL Citea LLE 120 t.b.v R-NET
5 x VDL Citea LLE 120 t.b.v. OV-inzet (nieuwe kleurstelling)
2 x VDL Citea XLE 145 t.b.v 81/84/680/N80 (nieuwe kleurstelling)
8 x BYD 12m ZE (nieuwe kleurstelling)
8 x midi ZE (de fabrikant die ze in gedachten hadden is failliet dus ze zijn naar nieuwe opzoek ivm max 2,2m breed op spaarndammerdijk)
2 x Buurtbus
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door flipje »

Dank u :pos:
Ik vind het toch wel een verrassende materieelkeuze. Ik had toch wel gedacht dat ze mee zouden liften met de bestelling voor AML.
8x midi ZE bussen, is dat voor de huidige lijntjes waar de Procity's rijden (lijn 4/9/14)?
YSH
Berichten: 60
Lid geworden op: do 29 mei 2014, 14:03

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door YSH »

In ieder geval voor de 14, want grote bussen kunnen niet in Spaarndam komen, de weg is te smal.

Wat betreft de dienstregeling vanaf september, het advies van het rocov is zojuist online geplaatst. Wat punten:

- Lijn 79 rijdt mogelijk een andere route in Beverwijk (niet over Populierenlaan)
- Ik denk dat ze met nummertjes aan het spelen zijn geweest, want ze hebben het over een lijn 78 'via Meerstate'.
- Connexxion wil een extra bus van en naar de ferry in IJmuiden
- Lijn 14 rijdt door naar Bennebroek en mogelijk Vogelenzang
- Op lijn 82 en 73 wordt in de haltes geschrapt

http://rocov-nh.nl/wp-content/uploads/2 ... art-17.doc
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten