Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
kliko
Berichten: 70
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 13:21

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door kliko »

In Haarlem rijdt op dit moment lijn 73 in de avond 4 x per uur Schalkwijk - Haarlem Delftplein en 2 x per uur door naar Beverwijk - Uitgeest. Dit geldt ook voor de zondag vanaf ongeveer 11.00 uur.
Daarnaast rijdt lijn 3 in de avonduren van 20.00 uur en op zondagen 2 x per uur Schalkwijk - Haarlem Station en vervolgens 4 x per uur naar Delftplein. De vervoersvraag is er dus wel degelijk.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door Daan! »

Link

Weet iemand of dit document openbaar is en waar te vinden?
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door Daan! »

Weet iemand waarom lijn 15 met MAN CNG's rijdt? Ik zie de bussen eigenlijk altijd leeg voorbij rijden. VDL MidCity's lijken me meer op deze lijn passen.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1256
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door Frank93 »

Het kan te maken hebben met dat er niet genoeg Midcity's beschikbaar zijn. Volgens onze diensten worden ze behandeld als elektriche bussen (wat ze dus niet zijn) en dus moeten ze af en toe "opladen".
Laatst gewijzigd door Frank93 op ma 19 aug 2019, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door Daan! »

Maar de midcity’s zijn nieuw. Waarom daar dan niet extra van bestellen en nog eens een aantal CNG’s afboeren?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5258
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door Lijn 45 »

Volgens Busplanet zijn er twee MAN diesels uit Delft naar Haarlem gekomen voor Rnet.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door Daan! »

Apart. Ik vraag me af waarvoor. Zijn er te kort Citea's voor 382 en 385?
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1256
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door Frank93 »

Volgens het artikel zijn ze er sinds juli maar ik heb ze nog niet gezien.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door Jurre »

Die zijn bestemd voor Haarlem AML (lijn 244). Eind deze week staan ze op de Jan van Krimpenweg.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door Daan! »

Opvallend dat een lijn in R-NET kleurstelling mag rijden, terwijl de lijn geen R-NET lijn is. :?: :?: :roll:
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door BrengMe »

Tsja, de logica in wanneer een lijn wel en wanneer niet R-Net is, is helaas ver te zoeken...
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1256
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door Frank93 »

Op station Spaarnwoude zijn 2 laadzuilen neergezet. Ze zijn niet voor de BYD's want de stekker is een stuk kleiner.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door Daniel »

Daar mag de chauffeur dus steeds gaan uitstappen om de stekker erin te doen? Of dat nu zo handig is?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door Daan! »

Misschien voor bussen die de MAN's gaan vervangen?
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1256
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door Frank93 »

De MAN' s worden volgens mij volgend jaar pas vervangen.

Iemand die deze stekkers misschien herkent? De naam Ebusco heeft trouwens al een paar keer door de wandelgangen gegalmd de afgelopen weken.

Afbeelding
Stadsbus
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door Stadsbus »

Elektrische Midcity’s? Er gaan er komende weken 6 rijden in Zaandam, misschien dus ook een paar in Haarlem.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1256
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door Frank93 »

Is misschien een optie maar deze komen op dit moment niet in de buurt van station Spaarnwoude. Lijkt me eerder voor iets wat de BYD gaat vervangen op lijn 2.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door Remco1989 »

Of voor de elektrische afloswagens??
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1256
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door Frank93 »

Die hebben ook een iets andere aansluiting. Er staat ook een afbeelding van een bus op de zuilen dus het is daar ook voor bedoeld lijkt me. Hopelijk binnenkort wat meer info hierover want ik was best wel verbaasd om ze opeens te zien.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door nvdw »

Tsja... de stekkers zien eruit als standaard Mennekes-dingen dus dat geeft geen uitsluitsel.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Durashift
Berichten: 5640
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door Durashift »

maar, met een maximum laadvermogen van 22 KW.. zijn het geen hele krachtige laders. Het kan voor een personenwagen voldoende zijn, alhoewel is de inrichting er dan weer wat ruim voor.
CXX3677
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 03 sep 2017, 00:54

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door CXX3677 »

Ben inderdaad heel benieuwd of er al een besluit is genomen welke electrische bussen de huidige MAN-gaswagens gaan vervangen. Hoorde al van iemand van de stalling WP dat Ebusco wordt genoemd. Natuurlijk zijn dit speculaties.

Niet geheel toevallig dat de ex-directeur van Connexxion, Bart Schmeink, nu een topfunctie heeft binnen Ebusco.

Vind de bussen van Ebusco heel erg lijken op de MAN's. Beetje jammer mijn inziens. Zou verfrissend voor Haarlem zijn om weer voor een totaal andere bus te gaan. Vooralsnog afwachten.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door ArrivaBas »

Het huidige model van Ebusco lijkt mijns inziens totaal niet op een MAN.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door bartjemestrom »

Ik kwam rond 8.40 in Venlo de 7649 tegen. Reed op groene platen rond, zal wel naar de werkplaats in Venlo gaan
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Bericht door Milco »

3649? 7649 kennen ze niet bij Connexxion . ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten