Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
bartjemestrom
Berichten: 751
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Berichtdoor bartjemestrom » wo 18 sep 2019, 14:12

Nee, het was echt 7649. Wellicht een toekomstig nummer voor de VDL Midcity?

Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 976
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31
Locatie: Alkmaar

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Berichtdoor Frank93 » vr 04 okt 2019, 14:50

Dat zou nog wel eens kunnen. Ik was vandaag in Haarlem voor code 95 en daar stonden Midcity's 7646, 7647, 7650 en 7651 aan de lader.

Daan!
Berichten: 44
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Berichtdoor Daan! » wo 30 okt 2019, 17:31

Vandaag bus 3602 gezien bij Breukelen richting Utrecht. Iemand die weet wat deze bus daar deed?

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5851
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Berichtdoor Milco » wo 30 okt 2019, 17:34

Wellicht voor onderhoud dat elders wordt uitgevoerd dan in de garage in het concessiegebied?
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 01-04-2020
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 25-01-2020
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Daan!
Berichten: 44
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Berichtdoor Daan! » wo 30 okt 2019, 21:57

Kan, maar misschien weet iemand het zeker hier.

Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Berichtdoor ovVeluwe » do 14 nov 2019, 11:54

Ik zit nu in bus 3219, die is omgestickerd/gespoten in reguliere kleurstelling. Nog wel steeds met R-NET interieur. Laatst zag ik op Facebook een plaatje voorbij komen dat een 15m weer was omgestickerd voor R-NET. Heerst er capaciteit tekort?

Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 976
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31
Locatie: Alkmaar

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Berichtdoor Frank93 » do 14 nov 2019, 12:02

Heb in de afgelopen maanden dat ik daar reed nooit echt overvolle bussen gehad of gezien op de twee R-Net lijnen. Uitgezonderd dan tijdens evenementen bij Westpoort. Die Citea's van 15 meter werden eigenlijk alleen ingezet op lijn 680.

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 3329
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Berichtdoor Lijn 45 » do 14 nov 2019, 12:24

Beide 15m waren volgens Busplanet te groot voor de 680 en zijn daarom rood gemaakt. Naast de 3219 is ook de 3220 groen geworden.

TLP
Berichten: 917
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Berichtdoor TLP » do 14 nov 2019, 13:28

Gaan de MidCity's van de serie 1950 - 1957 die nog in Haarlem rijden eigenlijk nog tot elektrisch worden omgebouwd? Of is men daarvan afgestapt en zijn de 7646 - 7653 daarvoor in de plaats gekomen?

Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 976
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31
Locatie: Alkmaar

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Berichtdoor Frank93 » do 14 nov 2019, 13:31

Daar zijn ze op dit moment mee bezig, of het is zelfs al gedaan. Een maandje terug stonden er al een paar aan de lader.

TLP
Berichten: 917
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Berichtdoor TLP » do 14 nov 2019, 15:38

Aha, oké! Werd toch wel tijd dan :')
Weet je ook waarom de 1952 en 1954 naar Hoorn zijn gegaan, of die ook elektrisch worden, en waarom de 7646 - 7653 zijn bijbesteld?

Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 976
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31
Locatie: Alkmaar

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Berichtdoor Frank93 » do 14 nov 2019, 18:25

Hmm nee dat zou ik niet weten, kom nooit in Hoorn eigenlijk.

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 3329
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Berichtdoor Lijn 45 » do 14 nov 2019, 19:21

1952 is volgens digitale kentekencheks nog diesel.

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 3329
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Berichtdoor Lijn 45 » za 11 jan 2020, 17:00

Volgens een bewerking van Stadsbus op Wikipedia komt er binnenkort nog een BYD met nummer 2099 in dienst.

Stadsbus
Berichten: 821
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42
Contacteer:

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Berichtdoor Stadsbus » za 11 jan 2020, 17:11

Ja, klopt. Via via laatst gehoord van iemand dat er een nieuwe BYD aan zou komen die nu in Apeldoorn staat en zag nu net via Facebook dat het de 2099 gaat worden.

Jelmer
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Berichtdoor Jelmer » ma 13 jan 2020, 13:35

ik zie op OVzoeker 2 BYD uit NHN op H/IJ-lijn 2 rijden, de 7559 en 7563.

https://ovzoeker.nl/voertuig/CXX:7559
https://ovzoeker.nl/voertuig/CXX:7563

Daan!
Berichten: 44
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Berichtdoor Daan! » wo 18 mar 2020, 21:26

Lijn 2: Op werkdagen rijdt lijn 2 de hele dag twee keer per uur. Geen aanvullende schoolritten. Op zaterdag en zondag rijdt lijn 2 één keer per uur.

Lijn 3: Op werkdagen rijdt lijn 3 de hele dag twee keer per uur. In Haarlem Noord rijdt lijn 3 extra spitsritten. Ook op zaterdag en zondag rijdt lijn 3 twee keer per uur.

Lijn 4: Op werkdagen, zaterdagen en zondagen rijdt lijn 4 één keer per uur.

Lijn 8: Op werkdagen rijdt lijn 8 niet. Lijn 81 rijdt wel één keer per uur op werkdagen en ook één keer per uur op zaterdag en zondag.

Lijn 9: Op werkdagen, zaterdagen en zondagen rijdt lijn 9 één keer per uur.

Lijn 14: Op werkdagen rijdt lijn 14 één keer per uur. In de ochtendspits bieden we wel extra spitsritten. Op zaterdag en zondag rijdt lijn 14 één keer per uur.

Lijn 15: Op werkdagen rijdt lijn 15 één keer per uur.

Lijn 71: Op werkdagen rijdt lijn 71 de hele dag twee keer per uur in aansluiting op lijn 73. Op zaterdag rijdt lijn 71 ook twee keer per uur.

Lijn 72: Op werkdagen, zaterdagen en zondagen rijdt lijn 72 één keer per uur.

Lijn 73: Op werkdagen rijdt lijn 73 de hele dag twee keer per uur in aansluiting op lijn 71. Op zaterdagen en zondagen rijdt lijn 73 ook twee keer per uur.

Lijn 74: Op werkdagen rijdt lijn 74 één keer per uur tussen IJmuiden, Beverwijk en Heemskerk met extra ritten in de spits. Op zaterdagen en zondagen rijdt lijn 74 één keer per uur tussen IJmuiden en Beverwijk.

Lijn 76: Op zaterdagen en zondagen rijdt lijn 76 niet i.v.m. de tijdelijke sluiting van de Beverwijkse Bazaar.

Lijn 78: Op werkdagen rijdt lijn 78 één keer per uur. Ook op zaterdagen rijdt lijn 78 één keer per uur. Op zondagen rijdt lijn 78 gedurende de dag 1 of 2 keer per uur.

Lijn 79: Op werkdagen, zaterdagen en zondagen rijdt lijn 79 één keer per uur.

Lijn 80: Op werkdagen en zaterdagen rijdt lijn 80 twee keer per uur. Op zondagen rijdt lijn 80 één keer per uur.

Lijn 81: Op werkdagen, zaterdagen en zondagen rijdt lijn 81 één keer per uur.

R-net lijn 382: Op werkdagen rijdt lijn 382 overdag 4 keer per uur. ’s Avonds is dit twee keer per uur. Op zaterdagen en zondagen rijdt lijn 382 één keer per uur.

R-net lijn 385: Op werkdagen rijdt lijn 385 overdag 4 keer per uur, met in de spits extra ritten. ’s Avonds is dit twee keer per uur. Op zaterdagen en zondagen rijdt lijn 385 twee keer per uur.

Lijn 567/568: Normale dienstregeling op werkdagen, tenzij Paswerk tijdelijk zijn deuren sluit.

Lijn 680: Op werkdagen rijdt deze lijn niet i.v.m. de sluiting van de scholen. Lijn 80 rijdt wel.

Nachtlijn N30: Op werkdagen, zaterdagen en zondagen rijdt de nachtlijn N30 één keer per uur.

Nachtlijn N80: Op werkdagen en zaterdagen rijdt de nachtlijn N80 niet.

Plan je reis, vanaf 18 maart, voordat je op pad gaat!

sirvinniei
Berichten: 2451
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Berichtdoor sirvinniei » wo 18 mar 2020, 21:36

Een concessie waar nog wel nachtbussen rijden.
Ik heb geen onderschrift

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5917
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Berichtdoor Chrysa » wo 18 mar 2020, 22:30

Lijn N30 is dan ook meer voor Schipholpersoneel dan voor uitgaanders. In AML rijden deze ook nog.

Jelmer
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Berichtdoor Jelmer » wo 01 apr 2020, 14:04

zie op OVzoeker.nl 3 Alkmaarse-BYD's op Haarlemse lijnen
7557 lijn 9
7559 lijn 14
7564 lijn 4

Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 976
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31
Locatie: Alkmaar

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Berichtdoor Frank93 » wo 01 apr 2020, 14:09

Deze rijden daar in plaats van de Midcity's vanwege het achter instappen.

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 3329
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Berichtdoor Lijn 45 » za 04 apr 2020, 16:00

Volgens dit artikel van afgelopen zomer zouden er geen dubbeldekkers buiten de spits op 346 en geen CapaCity's meer op 300 rijden. Er rijden nu geledes op de 346, is dat tijdelijk of definitief?

Remco1989
Berichten: 361
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Berichtdoor Remco1989 » za 04 apr 2020, 16:23

Dit is gewoon vanwege Corona en weinig passagiers

fred1954
Berichten: 2932
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Berichtdoor fred1954 » ma 06 apr 2020, 14:21

CXX3677 schreef:Ben inderdaad heel benieuwd of er al een besluit is genomen welke electrische bussen de huidige MAN-gaswagens gaan vervangen. Hoorde al van iemand van de stalling WP dat Ebusco wordt genoemd. Natuurlijk zijn dit speculaties.

Volgens mij geen speculatie, de bestelling is vorig jaar al geplaatst: 156 Ebusco’s, waarvan 111 voor AML en 45 voor HIJ, even uit mijn hoofd.

fred1954
Berichten: 2932
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Berichtdoor fred1954 » ma 06 apr 2020, 14:24

Daan! schreef:Opvallend dat een lijn in R-NET kleurstelling mag rijden, terwijl de lijn geen R-NET lijn is. :?: :?: :roll:

De bedoeling is dat lijn 244 op termijn uitgroeit tot een volwaardige R-net lijn: lijn 344.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten