Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Re: Concesse Haarlem-IJmond (2017 - 2025)
De aardgasbussen blijven tot 2020 in dienst, daarna worden ze inderdaad vervangen door elektrische bussen, maar ze mogen in principe niet op R-net rijden, omdat dan afbreuk wordt gedaan aan de R-net formule/herkenbaarheid.
Re: Concesse Haarlem-IJmond (2017 - 2025)
volgens OVzoeker.nl de volgende afwijkingen in het materiaal op het ogenblik:
3205 (RNET-bus) op lijn 74
3219 (RNET-bus) op lijn 80
3224 (lijn 80 bus) op stadslijn 3
3225 (lijn 80 bus) op RNET-lijn 385
3630 (gasbus) op lijn 14 (rijdt normaal midibus op)
3674 (gasbus) op RNET lijn 382
3205 (RNET-bus) op lijn 74
3219 (RNET-bus) op lijn 80
3224 (lijn 80 bus) op stadslijn 3
3225 (lijn 80 bus) op RNET-lijn 385
3630 (gasbus) op lijn 14 (rijdt normaal midibus op)
3674 (gasbus) op RNET lijn 382
Re: Concesse Haarlem-IJmond (2017 - 2025)
3224 (Citea Wit) kan/mag ook gewoon op lijn 3 komen.
3630 (CNG) lijn 14 hebben enkele omlopen met een 12meter wagen, voor de bekende rijdt die alleen Haarlem Station - Haarlem Delftplein v.v.
3630 (CNG) lijn 14 hebben enkele omlopen met een 12meter wagen, voor de bekende rijdt die alleen Haarlem Station - Haarlem Delftplein v.v.
Re: Concesse Haarlem-IJmond (2017 - 2025)
https://youtu.be/w6mbBwCFYjE
Een filmpje over de nieuwe bussen in deze concessie.
Een filmpje over de nieuwe bussen in deze concessie.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concesse Haarlem-IJmond (2017 - 2025)
^^^leuk, lekker kort, filmpje. :pos:
Ik vind de kleur van het lijnnummer wel verschrikkelijk, eigenlijk. Het valt totaal uit de toon met de kleur van de bestemming.
Op het zij-display staat alles wél in één kleur. Netjes, strak, gewoon. :pos:
Verder leek het wel alsof de chauffeur op de busbaan moeite had om de koets rechtuit te houden?
Ik vind de kleur van het lijnnummer wel verschrikkelijk, eigenlijk. Het valt totaal uit de toon met de kleur van de bestemming.
Op het zij-display staat alles wél in één kleur. Netjes, strak, gewoon. :pos:
Verder leek het wel alsof de chauffeur op de busbaan moeite had om de koets rechtuit te houden?
Re: Concesse Haarlem-IJmond (2017 - 2025)
Het is serieus soms moeilijk om op een rechte weg te rijden.
Je hebt de voertuig nooit goed recht.
Je hebt de voertuig nooit goed recht.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concesse Haarlem-IJmond (2017 - 2025)
@Durashift: ik denk dat het probleem meer ligt in het feit dat alles op elkaar gepropt staat. Het rode vlak is amper groot genoeg voor de 3 cijfers. Dan zonder spatie meteen de bestemming erachter aan, dat ziet er allemaal slordig uit m.i. Die rode lijn kleur valt eigenlijk grotendeels weg, door die cijfers. Het rode vlak zou eigenlijk groter moeten, maar dat zal het display niet aankunnen.
Hier een willekeurige Parijse bus, groter rood vlak, waardoor meer ruimte tussen lijnnummer en bestemming. En ja hier is het display groter. Dit is overigens een MAN geleed.
Hier een willekeurige Parijse bus, groter rood vlak, waardoor meer ruimte tussen lijnnummer en bestemming. En ja hier is het display groter. Dit is overigens een MAN geleed.
Re: Concesse Haarlem-IJmond (2017 - 2025)
Reed net in de trein voorbij de stalling Jan van Krimpenweg. Ik meende een gelede bus te zien in de oude groene Connexxion-huisstijl. Zie je niet vaak in Haarlem. Weet iemand iets meer hierover?
Re: Concesse Haarlem-IJmond (2017 - 2025)
Dat zal de testbus kunnen zijn die nieuwe systemen aan het testen en inregelen is
Re: Concesse Haarlem-IJmond (2017 - 2025)
Vanochtend werd er ook een gelede Citaro van Connexxion actief in Amsterdam. De chauffeur nam het weggetje naast de Westertoegang voor het IBIS-hotel langs :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)
^ Sterker nog; ze zijn vandaag actief geweest in Amsterdam, tussen de Passenger Terminal Amsterdam en de Kromhouthal in Noord. Ook een Citaro in GVU huisstijl is in gebruik vanuit dezelfde stalling.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)
Buschauffeur, heeft u het bonnetje nog voor mij? _O-
https://www.parool.nl/amsterdam/vvd-wen ... ~a4541314/
https://www.parool.nl/amsterdam/vvd-wen ... ~a4541314/
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)
Ja, maar die bon ligt onder de onderste steen, kan er dus moeilijk bij...... :) Voor de rest respect voor het feit dat hij dit doet, vraag me af of ie echt in HIJ gaat rijden of in AML op de R-net lijnen naar Haarlem........
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)
Heeft hij toch weer een bestuurlijke functie!
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)
_O-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)
Mocht hij in de toekomst ook voor AML mogen rijden, kan hij pendelen op de 185 van Schiphol Airport naar Schiphol, Justitieel Complex.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)
AML 300/340/356/255fred1954 schreef:Ja, maar die bon ligt onder de onderste steen, kan er dus moeilijk bij...... :) Voor de rest respect voor het feit dat hij dit doet, vraag me af of ie echt in HIJ gaat rijden of in AML op de R-net lijnen naar Haarlem........
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 20 nov 2017, 11:44
- Contacteer:
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)
Ik had nog een vraagje:
Wat is er eigenlijk gebeurt met de VDL Procity'S van lijn 4,9 en 14??
Wat is er eigenlijk gebeurt met de VDL Procity'S van lijn 4,9 en 14??
Weet veel van busnet in Haarlem-IJmond
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)
Afgevoerd naar ergens in Limburg volgens mij.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 20 nov 2017, 11:44
- Contacteer:
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)
Om specifiek te zijn. Ze zijn bij ZN Reizen in Susteren voor het laatst gezien.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 20 nov 2017, 11:44
- Contacteer:
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)
Waar zijn de buitendienstgestelde MAN Lion's City CNG bussen gebleven?
Zijn ze gesloopt of naar een andere vervoeder gegaan?
Zijn ze gesloopt of naar een andere vervoeder gegaan?
Weet veel van busnet in Haarlem-IJmond
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)
Laatste wat ik weet is dat ze op de oude stalling in Velsen staan. Maar of dat nog steeds zo is weet ik niet.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)
Er staan er 15 bij Womy.
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 20 nov 2017, 11:44
- Contacteer:
Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)
En de huidige MAN bussen: Worden die dan stuk voor stuk uit de dienst gehaald tot 2020?
Of blijven ze door rijden tot 2020 en dan met grote aantallen uit de dienst gehaald?
Of blijven ze door rijden tot 2020 en dan met grote aantallen uit de dienst gehaald?
Weet veel van busnet in Haarlem-IJmond
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 132 gasten