Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Nitein-Repart »

Wat me opvalt is dat er een relatief kleine concessie is dat niet wordt samengevoegd met een of merr andere concessie.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door CamilleKreemers »

Zou het komen, zodat ook nieuwe bedrijven mogelijkheid houden om toe te kunnen treden?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Vinny »

Erno-BE schreef:Wat me opvalt is dat er een relatief kleine concessie is dat niet wordt samengevoegd met een of merr andere concessie.
Moeilijk samenvoegbaar met andere concessies, aangezien de Provincie Noord-Holland concessieverlener is: Naar het oosten toe is Stadsregioland, naar het zuiden Zuid-Holland en ten noorden van Haarlem heb je het Noordzeekanaal...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Suus »

Zover ik weet horen Beverwijk en Heemskerk ook nog bij het concessiegebied. De enige zinnige concessie waar je in de huidige politieke structuur iets mee kan doen is de concessie Noord-Holland Noord, maar dat is toch een ander soort gebied, heel landelijk met een paar grote steden, terwijl het gebied Haarlem-IJmond eigenlijk een langgerekte agglomeratie is.

Omdat het zo'n kleine concessie is vermoed ik zelf dat Connexxion een goede kans maakt, over het algemeen is Connexxion erg goed in staat om dit soort kleine onmogelijke concessies te winnen, zie ook Almere, Gooi- en Vechtstreek en de Zaanstreek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door CamilleKreemers »

komt dat niet meer omdat Connexxion er al rijdt?
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Nitein-Repart »

Bij zo'n kleinere concessie verwacht je dat het toegankelijker is voor kleinere bedrijven, maar dat lijkt niet het geval
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Zover ik weet horen Beverwijk en Heemskerk ook nog bij het concessiegebied. De enige zinnige concessie waar je in de huidige politieke structuur iets mee kan doen is de concessie Noord-Holland Noord, maar dat is toch een ander soort gebied, heel landelijk met een paar grote steden, terwijl het gebied Haarlem-IJmond eigenlijk een langgerekte agglomeratie is.

Omdat het zo'n kleine concessie is vermoed ik zelf dat Connexxion een goede kans maakt, over het algemeen is Connexxion erg goed in staat om dit soort kleine onmogelijke concessies te winnen, zie ook Almere, Gooi- en Vechtstreek en de Zaanstreek.
Veel OV concessies zijn natuurlijk veredelde stadsnetten plus een paar streeklijnen. Geldt bijvoorbeeld voor Noord-Holland Noord ook wel, waar de focus van het vervoer de stadsdienst Alkmaar/Heerhugowaard/Langedijk (HAL-regio) vormt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Jef400 »

Een vraagje, wat gaat er met het trajectdeel Castricum-Alkmaar van lijn 167 gebeuren?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Mike »

Blijft bij Noord holland noord
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Statler Rail »

Erno-BE schreef:Bij zo'n kleinere concessie verwacht je dat het toegankelijker is voor kleinere bedrijven, maar dat lijkt niet het geval
Geografisch is Haarlem-IJmond een relatief kleine concessie. Maar we hebben het hier wel over 270.000 DRU. Qua materieel- en personeelinzet alsmede omzet dus helemaal niet zo klein.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door CamilleKreemers »

Veel lijnen kennen ook een hoge frequentie. Hierdoor krijg je snel veel DRU's.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Mike »

De 3679 is weer terug in de regio. Nog wel met een wit dak en reclame van de Bison.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Pim-AllianceB95 »

De 3683 dan ook neem ik aan?
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Mike »

Zelf nog niet gespot, maar er zouden 2 gas bussen terug zijn.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Mike »

Als ik mij niet vergis sluit vandaag de inschrijvingsdatum. Is er iemand die weet wie zich heeft inschreven en worden plannen ook openbaar gemaakt?
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door mijack1985 »

Op OVTenders lees ik twee verschillende datums. De ene is 16-10 en de ander 30-10. hier en hier.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Michael 1988 »

Ik gok 30 oktober, want de meest recente artikel die jij gaf, geeft die datum aan. En anders merken wij het hier wel ;)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Karl »

Het bericht dat 30 oktober noemt is van recenter datum...
Het is een spectrum.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door Michael 1988 »

Dat zeg ik toch :roll:
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door flipje »

Het is donderdag 30 oktober.. al iets bekend??
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door mijack1985 »

EBS doet mee aan de aanbesteding.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door BrengMe »

EBS :shock: :?:
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door mijack1985 »

Ja wie had dat gedacht. Maar blijkbaar gaat het weer prima met EBS
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
YSH
Berichten: 60
Lid geworden op: do 29 mei 2014, 14:03

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door YSH »

Vreemd persbericht, met de geografie niet helemaal op orde: "Zandvoort in het zuiden tot Krommennie in het noorden", en ze hebben Haarlemmmerliede & Spaarnwoude als twee losse gemeenten. Ook over meerdere R-Netlijnen, terwijl het er maar 1 wordt (HOV Velsen). Tenzij ze 80/82/73 graag R-Net willen maken?
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Bericht door CamilleKreemers »

hopelijk hebben ze geleerd van de fouten bij Waterland.

lijnen 80, 82 en 73 zijn alleen ook mogelijk als R-net uit te voeren in de toekomst, maar daarvoor moeten eerst enkele bronnen van verkeersopstoppingen worden verholpen. Lijn 80 heeft veel last van verkeersopstoppingen en lijn 73 heeft een stuk als stadsdienst. Deze onderdelen worden nog nader onderzoek naar gedaan. Lijn 82 zal denk ik zodra lijn 80 ver-R-net (is dit een woord?) wordt ook R-net.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten