Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Voor zover ik weet moeten die displays juist volledig aangepast worden voordat de bussen lijnkleuren kunnen tonen. Dat was bijvoorbeeld ook het geval bij de streekbussen die bij U-OV rondrijden. Er is daar een overgangsperiode geweest dat de ene Amba al wel een kleurendisplay had en de ander nog niet.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Vraag me af of ze dat aanpassen van de displays ook in HIJ gaan doen, in 2020 gaan de CNG's eruit om plaats te maken voor elektrische bussen.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Per WCAG (Web Content Accessibility Guidelines; toegankelijkheidseisen) contrast ratio moet het ook zwart op geel zijn. Althans dat is ook wat OVinfo doet, (Connexxion levert alleen de achtergrond kleur, niet tekst kleur).Daniel schreef:Nee, die reden dus ook kleurloos. Lijn 80 heeft trouwens witte cijfers op zachtgele achtergrond, daar lijken zwarte cijfers (zoals bij U-OV gebruikt worden) me toch leesbaarder.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
De bussen zouden toch 'rood' worden ipv Connexxion groen? Of was dat alleen voor Amstellanden?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Hebben de nieuwe R-NET-bussen minder capaciteit dan de oude 3600'en? Ze lijken zo klein.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Alleen R-net is rood/grijs, de rest is wit/lichtgroen ofwel de huisstijl die sinds de Hoekse Waard wordt toegepast.dnmw2705 schreef:De bussen zouden toch 'rood' worden ipv Connexxion groen? Of was dat alleen voor Amstellanden?
U vraagt, wij draaien...busfanNL schreef:Zijn er ook foto's?
VDL Citea, R-net:
XX 3200 - Haarlem, Rijksstraatweg
VDL MidCity:
XX 1957 - Spaarndam, IJdijk
VDL Citea, met onleesbare kleurencombi...
XX 3224 - Haarlem, Emmabrug
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Dat wit-lichtgroene is echt het allerslechtste keuze tot zover. Ik zie 30 op de lijnfilm staan, maar er rijdt daar geen enkele lijn tussen de 20 en 70.
Het zal vast 80 zijn. Dat van die R-net kan nog wel.
Het zal vast 80 zijn. Dat van die R-net kan nog wel.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Hier ook weer bus 30... of 80... het is vast 80 als ik de bestemming aflees.
- Spoiler: show
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Ook AML krijgt deze "nieuwe" huisstijl van CXX, voor het onderliggend net: witte bussen, met lichtgroen dak en groen CXX logo, net zo als dat al was in HWGO concessie en dus nu ook in Haarlem-IJmond.dnmw2705 schreef:De bussen zouden toch 'rood' worden ipv Connexxion groen? Of was dat alleen voor Amstellanden?
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Ziet er inderdaad niet uit....OmniLezer schreef:Hier ook weer bus 30... of 80... het is vast 80 als ik de bestemming aflees.
- Spoiler: show
Die R-netbus met rode lijnnummer, kan inderdaad, maar waarom niet een spatie tussen lijnnummer en bestemming?
Laatst gewijzigd door fred1954 op zo 03 sep 2017, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Er staat toch duidelijk 80? Misschien ben ik er aangewend omdat het al bijna 4 jaar in Utrecht gebruikt wordt. Voor mn gevoel is in Utrecht het cijfer wel dikker.
Hier ook de constructie: lijn heeft beide kanten op zelfde kleur? Zoals straks in Amstelland?
Hier ook de constructie: lijn heeft beide kanten op zelfde kleur? Zoals straks in Amstelland?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Correct, en alle R-net lijnen zijn rood. Voor het onderliggend net zijn het verschillende kleurtjes per lijn.
In Utrecht zijn de cijfers op gele achtergrond trouwens niet wit maar zwart, daarom is 't veel duidelijker. Ook gebruikt Connexxion een andere font waardoor het net wat minder duidelijk uitvalt.
In Utrecht zijn de cijfers op gele achtergrond trouwens niet wit maar zwart, daarom is 't veel duidelijker. Ook gebruikt Connexxion een andere font waardoor het net wat minder duidelijk uitvalt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Heel erg bedankt Daniël. De foto's zien er weer goed uit. Die citea's zijn zeker hetzelfde als in hwgo maar dan met betere groene stoelen en groene stangen en de lezer van de ov kaart op een andere plek. Of niet?
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 05 sep 2017, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
De cijfers lijken mij betrekkelijk groot (voor een spatie tussen lijn en bestemming).fred1954 schreef:Die R-netbus met rode lijnnummer, kan inderdaad, maar waarom niet een spatie tussen lijnnummer en bestemming?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Dan maak je de cijfers kleiner. Of pas je hetzelfde toe als de R-NET wagens in HWGO maar dan met een kleurtje bij het nummer. :Y Dat moet mogelijk zijn.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Ik zie in dit geval ook echt niks anders dan "80" staan. Vuistregel is echter wel dat licht op licht niet handig is.
Die bestemming is wel lekker informatief zeg... "Amsterdam via Haarlem", alsof de hoofdstad een dorpje is met drie bushaltes.
Die bestemming is wel lekker informatief zeg... "Amsterdam via Haarlem", alsof de hoofdstad een dorpje is met drie bushaltes.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Een beetje nederigheid vanuit / voor onze hoofdstad kan geen kwaad, vind ik. :)
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Moet die nederigheid ten koste gaan van het praktische?
"Amsterdam" is echt te algemeen en kan van alles zijn.
"Amsterdam" is echt te algemeen en kan van alles zijn.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Nadat de bus Haarlem uit is wordt de specifieke locatie in Amsterdam gefilmd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Daar heb je weinig aan als je op de Tempeliersstraat staat te wachten waar minimaal 3 lijnen richting verschillende Amsterdamse stadsdelen vertrekken.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
We zijn niet zo van een scrollende of alternerende display hier in NL Jammer want op deze manieren kun je veel meer informatie tonen en ook nog eens groot en niet zoals hier gebeurt in 2 regels onder elkaar. "Amsterdam via Haarlem" en dat ook nog eens 2-regelig is volstrekt onvoldoende.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Het lijkt mij dat de display te laat verspringt. Op het moment dat de bus Haarlem binnenrijdt is het overbodig om "via Haarlem" te filmen.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Klopt n-evo, het zou moeten zijn zoals hier op de 170-bundel.....lijn 172 bijvoorbeeld die uit de stad komt filmt "Kudelstaart via Amstelveen". Op de Amstelveenseweg, vlak VOOR de halte Kalfjeslaan (gemeentegrens Amstelveen) verandert het display in Kudelstaart. Ik heb dit al vaak gezien. Zelfde gebeurt uiteraard met lijn 170 ri. Uithoorn Meerwijk of Busstation.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Bij Haarlem tempelierstraat veranderd de bestemming van lijn 80.
-
- Berichten: 986
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Ongeacht de bestemmingsfilm etc moet ik zeggen dat ik het erg mooie bussen vind. Zit ook een ZF-ecolife bak in zeker?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten