Pagina 16 van 52

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: za 25 apr 2015, 21:32
door regenmaker
Iemand eigenlijk al iets gehoord wanneer de uitspraak is of iets dergelijks?

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: za 25 apr 2015, 21:43
door ArrivaBas
Syntus gaat nu wel heel ver van hun thuisbasis (oost-Nederland) om concessies bedelen.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: za 25 apr 2015, 21:47
door ODRAIL
Ja en ... wat dacht je wat Arriva in het verleden gedaan heeft?

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: za 25 apr 2015, 21:49
door ArrivaBas
KM46 schreef:Ja en ... wat dacht je wat Arriva in het verleden gedaan heeft?
Die komen uit Engeland, maar zijn inmiddels overal in NL dus...

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: za 25 apr 2015, 21:59
door Hainje
Dat kan Syntus toch ook bereiken? Niet dat het ze echt goed lukt, maar theoretisch gezien kan het wel.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: za 25 apr 2015, 22:07
door ODRAIL
Als ze goed inschrijven en ze komen als winnaar uit de bus dan wel ja.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: za 25 apr 2015, 22:48
door regenmaker
Hainje schreef:Dat kan Syntus toch ook bereiken? Niet dat het ze echt goed lukt, maar theoretisch gezien kan het wel.
Valt me wel op dat ze het telkens net niet lukt. Dus misschien dat Utrecht wat wordt.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: ma 27 apr 2015, 10:45
door ArrivaBas
Als ik zo dit forum lees, zullen er wel klachten zijn gekomen.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: di 28 apr 2015, 15:14
door waldo79
Alsof dit forum de maat der dingen is...

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: di 28 apr 2015, 20:19
door ArrivaBas
waldo79 schreef:Alsof dit forum de maat der dingen is...
Absoluut niet...

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: do 14 mei 2015, 15:40
door wouter15
regenmaker schreef:Iemand eigenlijk al iets gehoord wanneer de uitspraak is of iets dergelijks?
Iemand? De nieuwe vervoerder krijgt op deze manier niet heel veel tijd voordat de concessie ingaat.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: do 14 mei 2015, 18:32
door Mike
begin juni horen ze meer zeggen ze bij Connexxion, ook zeggen ze dat zoizo wordt de concessie verlengt tot maart 2016.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: wo 03 jun 2015, 21:41
door regenmaker
Uitvoering busconcessie Haarlem-IJmond opgeschort wegens bezwaar Syntus

Connexxion kan voorlopig nog niet aan de slag met de in maart gewonnen busconcessie voor de lijn Haarlem-IJmond. De provincie Noord-Holland wil de uitkomst afwachten van de bezwaarprocedure die concurrent Syntus is begonnen naar aanleiding van de concessieverlening. Zolang die uitkomst er nog niet is en de beroepstermijn nog loopt, schort de provincie uitvoering van de concessie op. Deze zou eigenlijk in december 2015 ingaan.

Bron: www.ovpro.nl

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: do 04 jun 2015, 23:58
door dennistd
Blijkbaar toch een lastige zaak als het zo lang duurt.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: zo 05 jul 2015, 20:58
door cassie127
dennistd schreef:Blijkbaar toch een lastige zaak als het zo lang duurt.
Hoe lang gaat het eigenlijk nog duren?

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: zo 05 jul 2015, 21:02
door regenmaker
Ik volg wel het nieuws rondom de concessie Haarlem IJmond, omdat ik hoop dat Connexxion toch niet de concessie krijgt maar Sytnus. Maar ik heb de laatste tijd geen nieuws gezien. -o-

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: zo 05 jul 2015, 21:14
door Mike
Rond oktober horen we pas meer heb ik vernomen bij Connexxion.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: zo 05 jul 2015, 22:24
door CX1000
Dan pas!? Verder ben ik het eens met Regenmaker.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: zo 05 jul 2015, 22:26
door regenmaker
Ik vind het nog steeds op lijken dat de provincie Noord-Holland Connexxion heeft voorgetrokken. Maar ik kan eigenlijk nog niet oordelen, ik wil feiten! :P

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: ma 06 jul 2015, 08:21
door Mike
Zelf hoop ik op Connexxion, maar dat heeft te maken voor me eigen werkgelegenheid.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: ma 06 jul 2015, 08:44
door regenmaker
Gaat syntus dan fors bezuinigen in vergelijking met connexxion?

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: ma 06 jul 2015, 13:35
door CamilleKreemers
Aangezien Mike hoopt dat het CXX is, vanwege zijn werkgelegenheid, moet ie via uitzendbureau voor CXX werken. Dat is de enige groep chauffeurs die NIET volgens WP2000 overgenomen moet worden. Alleen direct personeel of kantoorpersoneel valt eronder, uitzendpersoneel niet. CXX zal wel met hetzelfde bureau verder werken.

Ik denk dat Syntus een gelijk aantal DRU heeft geboden (anders kwam er geen gelijk spel) dan Connexxion. Hoe de indeling van ritten is, is nog onbekend.

Wat zullen de verschillen zijn tussen de vervoerders?

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: ma 06 jul 2015, 15:21
door Suus
Syntus heeft vanaf de start van de concessie een gloednieuw Euro 6 wagenpark geboden, Connexxion blijft in eerste instantie rijden met de huidige bussen en gaat deze in tussenstappen vervangen door volledig elektrische bussen.

De provincie zou op dat punt meer milieupunten aan Connexxion gegeven hebben, terwijl Syntus een onderzoeksrapport heeft waaruit blijkt dat over de gehele concessie gemeten Syntus minder uitstoot zou opleveren dan Connexxion.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: ma 06 jul 2015, 15:44
door CamilleKreemers
dat is het enige verschil tussen de vervoerders? Ik zou die argumentatie wel willen weten van de provincie hierover.

Euro 6 is inderdaad vriendelijker dan huidig materieel (is CNG toch?), aangezien beide soorten vervoer zeer schoon is.
Echter zijn bussen tegenwoordig gebouwd voor 12 jaar, en kan de provincie vinden dat bussen geen 12 jaar gebruiken minder goed is voor het milieu.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: ma 06 jul 2015, 16:35
door Suus
Ik weet niet of dat het enige verschil is, maar dat is wel een verschil dat bekend is.