Pagina 17 van 52

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: ma 06 jul 2015, 16:50
door regenmaker
Ik ben heel benieuwd wat eruit komt.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: ma 06 jul 2015, 19:33
door CX1000
Als dat over die milieupunten klopt, dan is Connexxion toch voorgetrokken door de provincie?

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: ma 06 jul 2015, 19:46
door CamilleKreemers
zover ik weet is het dan niet in de haak. Echter vraag ik me af of het dan direct voortrekkerij is, Je kan ook meenemen dat die bus gebouwd moet worden.

Wat zijn de logische gevolgen hiervan dan als CXX wel is voorgetrokken? De rechter mag de gunning niet uitvoeren.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: ma 06 jul 2015, 19:52
door Suus
Uiteindelijk gaat het erom dat er nu een gelijk aantal punten en een gelijk budget is geboden door Connexxion en Syntus, waarbij Syntus zich afvraagt of Connexxion de bieding na vragen van de provincie heeft kunnen verbeteren om uiteindelijk na een initiële achterstand gelijk te komen met Syntus. Dat zou het geval zijn geweest volgens sommige journalisten en Syntus was daarvan niet op de hoogte/heeft die kans niet gehad en voelt zich daardoor (indien waar mijn inziens terecht) zeer benadeeld.

Dan is er volgens andere mediaberichten ook nog WhatsApp-contact is geweest tussen de directeur van Connexxion en de gedeputeerde en heeft Syntus nog een appeltje te schillen met de berekening mbt de milieubelasting. Dat maakt het gehele vrij gecompliceerd. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Zeeland verwacht ik dan ook dat Syntus een uitspraak van de rechtbank wil hebben, want ze zitten er qua bod wel héél dichtbij en er is een hele stapel curiositeiten in het spel.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: wo 15 jul 2015, 11:10
door iraj-smile
Hallo,
Is er nieuws wat betreft de aanbesteding?

Verder heb ik nog een vraag over lijn 9 Hillegom - Heemstede Aerdenhout.
Deze lijn word opgeheven? En er komt een nieuwe lijn voor?
Zou iemand een plaatje kunnen maken over die nieuwe voorgestelde route?

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: wo 16 sep 2015, 23:34
door Mike
Vandaag reedt er een Van Hool bus van de De Lijn rond. Waterstof, hybride of elektrisch. Met personeel van Connexxion erin.

Weet niet of het een met andere te maken heeft, maar vond het het melden waard.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: do 17 sep 2015, 10:11
door flipje
Als het om een Van Hool ging die op waterstof reed, is het waarschijnlijk bedoeld als test of ze geschikt zijn voor HWGO. Daar gaan vanaf december 4 waterstofbussen rijden.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: do 17 sep 2015, 12:04
door Maxim

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: zo 04 okt 2015, 18:14
door Wubbo
Wat is er aan de hand met deze aanbesteding? Gunning was in januari, bezwaar was in maart, en sindsdien kan ik niets terugvinden over een uitspraak. Het wordt allemaal heel krap, over een week of 10 moet er gereden worden volgens mij, maar ik kan ook niets vinden over een onderhandse verlenging hangende een uitspraak ofzo (wel dat de uitvoering van de nieuwe concessie is opgeschort, maar niet of dat ook betekent dat Connexxion voorlopig doorrijdt). Wat heb ik gemist?

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: zo 04 okt 2015, 18:30
door CamilleKreemers
Wubbo, je hebt niks gemist. Er is gewoon sinds bezwaar is aangetekend niks meer bekend geworden.

Wie het wel weet is onbekend.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: zo 04 okt 2015, 18:41
door Meltrain
Het enige wat vrijwel zeker is, is dat Connexxion ook na 12 december nog in dit gebied rijdt.
Connexxion heeft in elk geval een concept dienstregeling gemaakt en het ROCOV heeft erop gereageerd.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: zo 04 okt 2015, 18:53
door regenmaker
Hier nog een bericht uit juni dat de concessie wordt opgeschort tot onbekend.

Ik denk dat de provincie een serieus probleem heeft met het bezwaar van Syntus, zeker omdat de gunning dubieus was.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 15:32
door Milco
Het lijkt erop dat Connexxion vanaf december nog in deze concessie blijft rijden (tijdelijk?), want op http://www.connexxion.nl staan nieuwe dienstregelingen online van buslijnen in deze concessie. Lijn 167 wordt ingekort tot Beverwijk - Castricum en lijn 82 tot Sloterdijk en krijgt in IJmuiden riten naar het Sluisplein.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 15:55
door Etienne
Met wat zoeken blijkt dat het trajectdeel Beverwijk - Castricum volgend jaar verder gaat als lijn 79. Toch een oud nummer, want bij de NZH reed deze buslijn ook op al op dit traject. :P

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 16:45
door Mike
Dat heb ik ook gehoord in de wandelgangen, hoe kom jij aan die informatie?

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: vr 09 okt 2015, 19:13
door Etienne
Mike schreef:Dat heb ik ook gehoord in de wandelgangen, hoe kom jij aan die informatie?
Ik ben via de website van Cxx gaan kijken naar de lijnnummers die vroeger op dit traject hebben gereden (NZH) en kwam zo bij lijn 79 uit.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: za 10 okt 2015, 09:02
door Meltrain
Milco schreef:Lijn 167 wordt ingekort tot Beverwijk - Castricum
Etienne schreef:Met wat zoeken blijkt dat het trajectdeel Beverwijk - Castricum volgend jaar verder gaat als lijn 79.
Ik lees hier twee tegenstrijdige berichten. :?

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: za 10 okt 2015, 14:35
door Etienne
Lijn 167 blijft rijden tussen Alkmaar en Castricum, terwijl het trajectdeel Castricum - Beverwijk verder gaat als lijn 79. Opgelost :pos:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 14:25
door mijack1985
persbericht van provincie Noord Holland

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 14:35
door Mike
Mooizo *bus*

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 15:08
door Somoht
Denk dat Syntus nog wel naar het CBb gaat; zijn we weer maanden verder -o-

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 18:21
door Wubbo
Dat zou me niks verbazen. Stukje uit het nieuwsbericht:
Op 10 juni jl. respectievelijk 1 september jl. zijn de adviezen van de HAC inzake de bezwaren ontvangen. Hierna zijn de adviezen bestudeerd. De rode draad in de HAC-adviezen is dat de motivering van de gegeven beoordeling nader moet worden toegelicht, en dat de provincie deze motivering in bezwaar nu ook heeft gegeven. Hiermee blijft het besluit tot gunnen aan Connexxion inhoudelijk in stand.
Ik heb nogal moeite met het begrijpen hiervan, maar ik denk erin te lezen dat de provincie heeft toegelicht waarom ze aan Connexxion hebben gegund, en dat dat voor de HAC voldoende is. Maar ik lees er niks in over het tot stand komen van de gunning, en daar zat 'm nou juist de crux hier.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 18:43
door Jef400
Wij van wc-eend vinden dat wc-eend...vul maar in...

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 18:44
door ov'tje
Wubbo schreef:Dat zou me niks verbazen. Stukje uit het nieuwsbericht:
Op 10 juni jl. respectievelijk 1 september jl. zijn de adviezen van de HAC inzake de bezwaren ontvangen. Hierna zijn de adviezen bestudeerd. De rode draad in de HAC-adviezen is dat de motivering van de gegeven beoordeling nader moet worden toegelicht, en dat de provincie deze motivering in bezwaar nu ook heeft gegeven. Hiermee blijft het besluit tot gunnen aan Connexxion inhoudelijk in stand.
Ik heb nogal moeite met het begrijpen hiervan, maar ik denk erin te lezen dat de provincie heeft toegelicht waarom ze aan Connexxion hebben gegund, en dat dat voor de HAC voldoende is. Maar ik lees er niks in over het tot stand komen van de gunning, en daar zat 'm nou juist de crux hier.
Dat is ook mijn interpretatie. Pas nu gaat het interessant worden, want pas nu kan de gunning aangevochten worden.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 21:13
door Ruben
Wubbo schreef:Ik heb nogal moeite met het begrijpen hiervan, maar ik denk erin te lezen dat de provincie heeft toegelicht waarom ze aan Connexxion hebben gegund, en dat dat voor de HAC voldoende is. Maar ik lees er niks in over het tot stand komen van de gunning, en daar zat 'm nou juist de crux hier.
Als het goed is, is het tot stand komen van de gunning ook in het provinciebesluit opgenomen. Dat heeft in ieder geval onderdeel uitgemaakt van het proces dat heeft geleid tot de totstandkoming van het besluit en zou dus onderdeel uit moeten maken van de motivering. De motivering van het besluit was kennelijk onvoldoende, HAC heeft geadviseerd deze aan te vullen en dat heeft de HAC voldoende geacht. Ben benieuwd of Syntus dit nog wil voorleggen aan het CBb.