Aanbesteding Haarlem-IJmond

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Pim-AllianceB95
Berichten: 755
Lid geworden op: Ma 27 Sep 2010, 22:27

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor Pim-AllianceB95 » Vr 20 Nov 2015, 00:10

Die gelede bussen toverde ik uit de lucht, ik zag even over het hoofd dat er ook 12 meter Citaro's in Nijmegen rijden.

Wolfje98
Berichten: 44
Lid geworden op: Do 26 Jun 2014, 18:23

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor Wolfje98 » Vr 20 Nov 2015, 00:15

Dacht ik al :wink: Nee ik bedoelde dat als er 8 Citaro's CNG naar Haarlem gaan vanuit Nijmegen dat het gat van 8 bussen gedicht kan gaan worden met gelede bussen voor Nijmegen. Maar waar die bussen vandaan moeten komen is nog een raadsel. Nijmegen heeft in ieder geval wel een standaard tekort van 5 bussen op dit moment en de jaren ervoor. Nijmegen heeft op dit moment 6 Ambassadoors(1831-1835 en 8665), 6 gelede CNG Citaro(9275-9280), 67 12 meter CNG Citaro(4455-4524) , de 9147 van Connexxion en tientallen aan 12 meter MAN CNG's.(5300-5400 serie).

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor fogeltje » Vr 20 Nov 2015, 09:16

Ik ben ook benieuwd wat er naar Nijmegen zou komen. Hoeveel niet CNG mag Breng hebben rijden in de concessie? Of heeft Connexxion toevallig nog ergens een blik met CNG wagens staan die dan naar Nijmegen kunnen (en waarom gaan ze dan niet naar Haarlem?). Begrijp me niet verkeerd, ik zie die Citaro's liever gisteren dan morgen verdwijnen, maar het moet niet zo zijn dat er straks nog minder capaciteit in Nijmegen is, men zit daar al niet zo ruim zoals hierboven aangegeven.

Een uitruil voor gelede bussen zou voor de bezettingsgraad alleen positief zijn, gelede bussen zou men goed kunnen gebruiken.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Pim-AllianceB95
Berichten: 755
Lid geworden op: Ma 27 Sep 2010, 22:27

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor Pim-AllianceB95 » Vr 20 Nov 2015, 09:38

Ik kan mij, qua CNG geledes, hoogstens het Zeeuwse materieel voor de geest halen, maar ik schat in dat het niet de bedoeling is om dat spul naar Nijmegen over te brengen.

Pim-AllianceB95
Berichten: 755
Lid geworden op: Ma 27 Sep 2010, 22:27

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor Pim-AllianceB95 » Vr 20 Nov 2015, 09:39

Milco schreef:
@Pim: Welke Van Hools bedoel jij?


Die uit Ijsselmond :@ . Toch maar wat eerder naar bed.

Milco
Berichten: 3580
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor Milco » Vr 20 Nov 2015, 12:00

Nu zit ik me te bedenken: heeft Breng, als er acht bussen uit gaan, per se nieuwe bussen daarvoor nodig? Per december gaan er diverse inkortingen plaatsvinden, waaronder de lijnen 4, 8, en 9 in Arnhem die deels ingekort worden en deels vervangen door kleine bussen (lijn 13 Arnhem) en lijn 34/35 wordt voortaan met kleine bussen gereden. Is het niet zo dat Breng hierdoor acht bussen minder nodig heeft per 13 december?
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Mike
Berichten: 279
Lid geworden op: Wo 16 Apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor Mike » Vr 20 Nov 2015, 12:03

Milco:
Dat is ook wat gehoord heb, SAN concessie draait niet goed en zo worden gesneden in de lijnen en omlopen.

Verder heb ik geen kennis van dat gebied.

Milco
Berichten: 3580
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor Milco » Vr 20 Nov 2015, 12:10

Oké. nou ik ben benieuwd. Als de Citaro's uit Nijmegen naar Haarlem komen, krijgen deze dan ook de Connexxion-kleuren, weet jij dat wellicht? Verder: als er in Haarlem dan acht wagens weggaan zullen deze niet meer elders ingezet worden in het land neem ik aan.
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Pim-AllianceB95
Berichten: 755
Lid geworden op: Ma 27 Sep 2010, 22:27

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor Pim-AllianceB95 » Vr 20 Nov 2015, 13:01

Milco schreef:Oké. nou ik ben benieuwd. Als de Citaro's uit Nijmegen naar Haarlem komen, krijgen deze dan ook de Connexxion-kleuren, weet jij dat wellicht? Verder: als er in Haarlem dan acht wagens weggaan zullen deze niet meer elders ingezet worden in het land neem ik aan.

Ze hebben in Zeeland nog een aangebrande gelede staan, daar rijdt nu diesel voor in de plaats. Ik kan me trouwens ook voorstellen dat de ProCity's er nu eindelijk eens definitief uitgaan, wellicht dat die lijntjes weer gewoon met twaalf meters gaan rijden?

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3735
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor Z2N » Vr 20 Nov 2015, 13:04

Er rijden geen Procity's in Arnhem-Nijmegen, toch?
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
BrengMe
Berichten: 1387
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Arnhem

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor BrengMe » Vr 20 Nov 2015, 13:06

Nee, die rijden niet in Arnhem-Nijmegen. Wel in Haarlem-IJmond volgens mij.
---

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11161
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor Meltrain » Vr 20 Nov 2015, 13:51

Is Connexxion niet weer eens gewoon erg creatief met gemiddelde leeftijdseisen en gaan de MAN's uit Haarlem niet gewoon naar Nijmegen?
Verder zijn die Haarlemse wagens comfortabeler dan de Nijmeegse Citaro's, dus het kan ook qua comfort best een logische ruil zijn als die Citaro's in Haarlem maar uitsluitend op de stadslijnen (met name 2, 8 en 15 dus) gaan rijden.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Mike
Berichten: 279
Lid geworden op: Wo 16 Apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor Mike » Ma 23 Nov 2015, 20:07


MdJ
Berichten: 3804
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor MdJ » Ma 08 Feb 2016, 17:59

*blaast stof*

In Apeldoorn staan al tenminste twee weken* bij de TSN-werkplaats inmiddels 3** vers geschilderde citaro CNG's te wachten op komen gaat (2 stuks op het achterterrein waar ook een Citaro G en een Van Hool met uitgefikt motorcompartiment staan en 1 CNG'er naast de wasstraat). Ze zijn uiterlijk klaar (gewoon oud CXX-schema), maar nog zeker niet in dienst.

*Pas twee weken zijn ze voor mij zichtbaar, daarvoor was het te donker als ik in Apeldoorn ben
**De vierde kon ik van de buitenkant niet vinden, maar kan prima achter de andere twee op het achterterrein staan.
Bij twijfel: gebruik beton.

kliko
Berichten: 55
Lid geworden op: Za 06 Mar 2010, 13:21

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor kliko » Ma 15 Feb 2016, 08:55

MAN CNG 4522 vanochtend om 6.47 uur (Schipholweg Haarlem) lijn 80 richting Zandvoort. Keurig in het CXX groen.

Jelmer
Berichten: 376
Lid geworden op: Wo 19 Mar 2008, 20:40

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor Jelmer » Ma 15 Feb 2016, 12:08

ook de 4523 rijdt inmiddels in Kennemerland, ook op lijn 80.

https://ovaub.nl/voertuig/CXX:4523

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9097
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor Michael » Ma 15 Feb 2016, 13:23

kliko schreef:MAN CNG 4522 vanochtend om 6.47 uur (Schipholweg Haarlem) lijn 80 richting Zandvoort. Keurig in het CXX groen.


Uhh. Het is een Mercedes. Geen MAN
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

kliko
Berichten: 55
Lid geworden op: Za 06 Mar 2010, 13:21

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor kliko » Ma 15 Feb 2016, 21:22

Klopt, het was inderdaad een MB, maar ik nog niet helemaal in bus-spot-stand..... :)

busfanNL
Berichten: 825
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor busfanNL » Ma 15 Feb 2016, 21:59

Wat super irritant is is dat connexcion die bussen ook op streeklijnen ingezet. Ik heb begrepen dat deze vrij oncomfortabel zijn.

Mike
Berichten: 279
Lid geworden op: Wo 16 Apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor Mike » Ma 15 Feb 2016, 22:04

Grappig dat je het irritant vind terwijl je zelf het comfort nog niet hebt ervaren. Zelf heb ik ze nog niet kunnen ervaren als chauffeur.

Tevens zitten alle ijmond lijnen aan elkaar gekoppeld. Een bus die eerste 2 rijdt kan je later weer op lijn 73 zien enzovoorts.

busfanNL
Berichten: 825
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor busfanNL » Ma 15 Feb 2016, 22:11

Okee ik heb wat minder kennis van de regio dus van die koppeling van lijnen wist ik niet. :wink: Dat irritant is dat er stad op de streek rijdt. Daar heb ik een hekel aan.

Milco
Berichten: 3580
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor Milco » Ma 15 Feb 2016, 22:34

Feitelijk is het verschil in stads- en streekbussen in diverse steden vrij klein. In steden als Haarlem, Almere, Hilversum, Arnhem, Nijmegen, Apeldoorn, Zwolle maakt alleen de indeling van het interieur onderscheid tussen stads- en streekbus. De stoelen zijn in deze steden meestal hetzelfde, ongeacht stads- of streekbus.
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

dennistd
Berichten: 1388
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor dennistd » Ma 15 Feb 2016, 23:15

In Twente is er niet eens onderscheid meer. Dat was er tot eind 2013 bij Connexxion nog wel, maar ook daar werden de bussen de laatste jaren door elkaar gebruikt.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3709
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor regenmaker » Di 16 Feb 2016, 12:29

Milco schreef:Feitelijk is het verschil in stads- en streekbussen in diverse steden vrij klein. In steden als Haarlem, Almere, Hilversum, Arnhem, Nijmegen, Apeldoorn, Zwolle maakt alleen de indeling van het interieur onderscheid tussen stads- en streekbus. De stoelen zijn in deze steden meestal hetzelfde, ongeacht stads- of streekbus.


Dan nog. De stadsbussen worden regelmatig ingezet op de streekdienst en andersom. Ongeacht de indeling.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9097
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor Michael » Di 16 Feb 2016, 14:03

In Breda hebben we aparte stads en streekbussen maar de stadsbussen rijden regelmatig op de streekdienst terwijl er tegelijkertijd streekbussen op de stadsdienst rijden. De stadsbussen in Breda hebben wel andere stoelen die minder comfortabel zijn maar zo oncomfortabel vind ik die ook weer niet. Ik kan zonder problemen een rit van Terheijden naar Fijnaart maken met een stadsbus (ca 45 minuten). Maar anderen kunnen dit wellicht anders ervaren.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 7 gasten