Pagina 19 van 39

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: vr 20 nov 2015, 00:10
door Pim-AllianceB95
Die gelede bussen toverde ik uit de lucht, ik zag even over het hoofd dat er ook 12 meter Citaro's in Nijmegen rijden.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: vr 20 nov 2015, 00:15
door Wolfje98
Dacht ik al :wink: Nee ik bedoelde dat als er 8 Citaro's CNG naar Haarlem gaan vanuit Nijmegen dat het gat van 8 bussen gedicht kan gaan worden met gelede bussen voor Nijmegen. Maar waar die bussen vandaan moeten komen is nog een raadsel. Nijmegen heeft in ieder geval wel een standaard tekort van 5 bussen op dit moment en de jaren ervoor. Nijmegen heeft op dit moment 6 Ambassadoors(1831-1835 en 8665), 6 gelede CNG Citaro(9275-9280), 67 12 meter CNG Citaro(4455-4524) , de 9147 van Connexxion en tientallen aan 12 meter MAN CNG's.(5300-5400 serie).

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: vr 20 nov 2015, 09:16
door fogeltje
Ik ben ook benieuwd wat er naar Nijmegen zou komen. Hoeveel niet CNG mag Breng hebben rijden in de concessie? Of heeft Connexxion toevallig nog ergens een blik met CNG wagens staan die dan naar Nijmegen kunnen (en waarom gaan ze dan niet naar Haarlem?). Begrijp me niet verkeerd, ik zie die Citaro's liever gisteren dan morgen verdwijnen, maar het moet niet zo zijn dat er straks nog minder capaciteit in Nijmegen is, men zit daar al niet zo ruim zoals hierboven aangegeven.

Een uitruil voor gelede bussen zou voor de bezettingsgraad alleen positief zijn, gelede bussen zou men goed kunnen gebruiken.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: vr 20 nov 2015, 09:38
door Pim-AllianceB95
Ik kan mij, qua CNG geledes, hoogstens het Zeeuwse materieel voor de geest halen, maar ik schat in dat het niet de bedoeling is om dat spul naar Nijmegen over te brengen.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: vr 20 nov 2015, 09:39
door Pim-AllianceB95
Milco schreef:
@Pim: Welke Van Hools bedoel jij?


Die uit Ijsselmond :@ . Toch maar wat eerder naar bed.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: vr 20 nov 2015, 12:00
door Milco
Nu zit ik me te bedenken: heeft Breng, als er acht bussen uit gaan, per se nieuwe bussen daarvoor nodig? Per december gaan er diverse inkortingen plaatsvinden, waaronder de lijnen 4, 8, en 9 in Arnhem die deels ingekort worden en deels vervangen door kleine bussen (lijn 13 Arnhem) en lijn 34/35 wordt voortaan met kleine bussen gereden. Is het niet zo dat Breng hierdoor acht bussen minder nodig heeft per 13 december?

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: vr 20 nov 2015, 12:03
door Mike
Milco:
Dat is ook wat gehoord heb, SAN concessie draait niet goed en zo worden gesneden in de lijnen en omlopen.

Verder heb ik geen kennis van dat gebied.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: vr 20 nov 2015, 12:10
door Milco
Oké. nou ik ben benieuwd. Als de Citaro's uit Nijmegen naar Haarlem komen, krijgen deze dan ook de Connexxion-kleuren, weet jij dat wellicht? Verder: als er in Haarlem dan acht wagens weggaan zullen deze niet meer elders ingezet worden in het land neem ik aan.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: vr 20 nov 2015, 13:01
door Pim-AllianceB95
Milco schreef:Oké. nou ik ben benieuwd. Als de Citaro's uit Nijmegen naar Haarlem komen, krijgen deze dan ook de Connexxion-kleuren, weet jij dat wellicht? Verder: als er in Haarlem dan acht wagens weggaan zullen deze niet meer elders ingezet worden in het land neem ik aan.

Ze hebben in Zeeland nog een aangebrande gelede staan, daar rijdt nu diesel voor in de plaats. Ik kan me trouwens ook voorstellen dat de ProCity's er nu eindelijk eens definitief uitgaan, wellicht dat die lijntjes weer gewoon met twaalf meters gaan rijden?

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: vr 20 nov 2015, 13:04
door Z2N
Er rijden geen Procity's in Arnhem-Nijmegen, toch?

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: vr 20 nov 2015, 13:06
door BrengMe
Nee, die rijden niet in Arnhem-Nijmegen. Wel in Haarlem-IJmond volgens mij.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: vr 20 nov 2015, 13:51
door Meltrain
Is Connexxion niet weer eens gewoon erg creatief met gemiddelde leeftijdseisen en gaan de MAN's uit Haarlem niet gewoon naar Nijmegen?
Verder zijn die Haarlemse wagens comfortabeler dan de Nijmeegse Citaro's, dus het kan ook qua comfort best een logische ruil zijn als die Citaro's in Haarlem maar uitsluitend op de stadslijnen (met name 2, 8 en 15 dus) gaan rijden.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: ma 23 nov 2015, 20:07
door Mike

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: ma 08 feb 2016, 17:59
door MdJ
*blaast stof*

In Apeldoorn staan al tenminste twee weken* bij de TSN-werkplaats inmiddels 3** vers geschilderde citaro CNG's te wachten op komen gaat (2 stuks op het achterterrein waar ook een Citaro G en een Van Hool met uitgefikt motorcompartiment staan en 1 CNG'er naast de wasstraat). Ze zijn uiterlijk klaar (gewoon oud CXX-schema), maar nog zeker niet in dienst.

*Pas twee weken zijn ze voor mij zichtbaar, daarvoor was het te donker als ik in Apeldoorn ben
**De vierde kon ik van de buitenkant niet vinden, maar kan prima achter de andere twee op het achterterrein staan.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: ma 15 feb 2016, 08:55
door kliko
MAN CNG 4522 vanochtend om 6.47 uur (Schipholweg Haarlem) lijn 80 richting Zandvoort. Keurig in het CXX groen.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: ma 15 feb 2016, 12:08
door Jelmer
ook de 4523 rijdt inmiddels in Kennemerland, ook op lijn 80.

https://ovaub.nl/voertuig/CXX:4523

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: ma 15 feb 2016, 13:23
door Michael
kliko schreef:MAN CNG 4522 vanochtend om 6.47 uur (Schipholweg Haarlem) lijn 80 richting Zandvoort. Keurig in het CXX groen.


Uhh. Het is een Mercedes. Geen MAN

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: ma 15 feb 2016, 21:22
door kliko
Klopt, het was inderdaad een MB, maar ik nog niet helemaal in bus-spot-stand..... :)

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: ma 15 feb 2016, 21:59
door busfanNL
Wat super irritant is is dat connexcion die bussen ook op streeklijnen ingezet. Ik heb begrepen dat deze vrij oncomfortabel zijn.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: ma 15 feb 2016, 22:04
door Mike
Grappig dat je het irritant vind terwijl je zelf het comfort nog niet hebt ervaren. Zelf heb ik ze nog niet kunnen ervaren als chauffeur.

Tevens zitten alle ijmond lijnen aan elkaar gekoppeld. Een bus die eerste 2 rijdt kan je later weer op lijn 73 zien enzovoorts.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: ma 15 feb 2016, 22:11
door busfanNL
Okee ik heb wat minder kennis van de regio dus van die koppeling van lijnen wist ik niet. :wink: Dat irritant is dat er stad op de streek rijdt. Daar heb ik een hekel aan.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: ma 15 feb 2016, 22:34
door Milco
Feitelijk is het verschil in stads- en streekbussen in diverse steden vrij klein. In steden als Haarlem, Almere, Hilversum, Arnhem, Nijmegen, Apeldoorn, Zwolle maakt alleen de indeling van het interieur onderscheid tussen stads- en streekbus. De stoelen zijn in deze steden meestal hetzelfde, ongeacht stads- of streekbus.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: ma 15 feb 2016, 23:15
door dennistd
In Twente is er niet eens onderscheid meer. Dat was er tot eind 2013 bij Connexxion nog wel, maar ook daar werden de bussen de laatste jaren door elkaar gebruikt.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: di 16 feb 2016, 12:29
door regenmaker
Milco schreef:Feitelijk is het verschil in stads- en streekbussen in diverse steden vrij klein. In steden als Haarlem, Almere, Hilversum, Arnhem, Nijmegen, Apeldoorn, Zwolle maakt alleen de indeling van het interieur onderscheid tussen stads- en streekbus. De stoelen zijn in deze steden meestal hetzelfde, ongeacht stads- of streekbus.


Dan nog. De stadsbussen worden regelmatig ingezet op de streekdienst en andersom. Ongeacht de indeling.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: di 16 feb 2016, 14:03
door Michael
In Breda hebben we aparte stads en streekbussen maar de stadsbussen rijden regelmatig op de streekdienst terwijl er tegelijkertijd streekbussen op de stadsdienst rijden. De stadsbussen in Breda hebben wel andere stoelen die minder comfortabel zijn maar zo oncomfortabel vind ik die ook weer niet. Ik kan zonder problemen een rit van Terheijden naar Fijnaart maken met een stadsbus (ca 45 minuten). Maar anderen kunnen dit wellicht anders ervaren.