Aanbesteding Haarlem-IJmond

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3696
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor regenmaker » Do 18 Feb 2016, 22:16

Michael schreef:In Breda hebben we aparte stads en streekbussen maar de stadsbussen rijden regelmatig op de streekdienst terwijl er tegelijkertijd streekbussen op de stadsdienst rijden. De stadsbussen in Breda hebben wel andere stoelen die minder comfortabel zijn maar zo oncomfortabel vind ik die ook weer niet. Ik kan zonder problemen een rit van Terheijden naar Fijnaart maken met een stadsbus (ca 45 minuten). Maar anderen kunnen dit wellicht anders ervaren.


Precies dezelfde situatie hier op de Veluwe. Echter is dit wel irritant in de spitsuren, want een stadsbus van Syntus heeft minder zitplaatsen en die kom je wel te kort tussen Apeldoorn en Arnhem, waardoor er gestaan moet worden op de snelweg.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor MdJ » Za 20 Feb 2016, 19:38

Jelmer schreef:ook de 4523 rijdt inmiddels in Kennemerland, ook op lijn 80.

In Apeldoorn staan nog twee CXX-groene citaro CNG'ers achter de TSN-garage

Zouden ze ook nog wat meer stoelen erin hebben gezet? Die vier stoelen die die extra rolstoelplek kost, schelen nogal...
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
NG²7²™
Berichten: 156
Lid geworden op: Ma 25 Jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor NG²7²™ » Wo 24 Feb 2016, 23:49

MdJ schreef:Zouden ze ook nog wat meer stoelen erin hebben gezet? Die vier stoelen die die extra rolstoelplek kost, schelen nogal...


Dat is precies de reden waarvoor ze in Apeldoorn staan. Hierdoor moesten ze herkeurd worden, vandaar dat de eerste er ook zo lang stonden.
Groeten,
Nick

iraj-smile
Berichten: 28
Lid geworden op: Do 15 Nov 2012, 13:28

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor iraj-smile » Vr 26 Feb 2016, 07:30


Mike
Berichten: 279
Lid geworden op: Wo 16 Apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor Mike » Do 24 Mar 2016, 20:49

Het is al een paar dagen terug bekent gemaakt, maar als nog.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/181922/Opnie ... +Heemskerk

Vanaf 19:00 tot einde dienst rijden de buslijnen 73 en 74 om in Heemskerk.

Borisz
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 26 Apr 2016, 10:47

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor Borisz » Di 26 Apr 2016, 10:54

Hoelang gaat dat onderzoek nog duren? :?:

En verder gaat vanaf 5 mei de Lange Nieuwstraat in IJmuiden op de schop. De sites van 9292 en CXX zijn al aangepast alleen de bussen rijden nog hun normale routes en dat geeft wel eens een beetje verwarring. Heeft met vertraging van de start te maken. De 82 gaat straks via de Zeeweg, Heerenduineweg en Spaarnestraat.

Mike
Berichten: 279
Lid geworden op: Wo 16 Apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor Mike » Di 26 Apr 2016, 11:54

Borisz schreef:Hoelang gaat dat onderzoek nog duren? :?:

We hebben het over de provincie bestuur he.... Komen ze er vandaag niet, komen ze er morgen wel. Geen gaast

Borisz schreef:En verder gaat vanaf 5 mei de Lange Nieuwstraat in IJmuiden op de schop. De sites van 9292 en CXX zijn al aangepast alleen de bussen rijden nog hun normale routes en dat geeft wel eens een beetje verwarring. Heeft Borg met vertraging van de start te maken. De 82 gaat straks via de Zeeweg, Heerenduineweg en Spaarnestraat.


Tja, komen weer terug bij de gemeente. Fase 1 van de Lange Nieuwstraat (Marktplein tot Rotonde stadspark) zou 16 april weer open gaan. Waarna fase 2 zou beginnen (Marktplein tot Plein 1945) echter is dit op het laatste moment uitgesteld naar 5 mei. Echter zijn onze roosters vanaf de 14e al helemaal aangepast op de afsluiting van de tunnel en de fase 2 van de Lange Nieuwstraat. Hierdoor heeft lijn 82 extra tijd.

CamilleKreemers
Berichten: 2324
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor CamilleKreemers » Di 26 Apr 2016, 12:49

Hoe staat het nu eigenlijk met de bezwaren van Syntus in de aanbesteding? Het is er nu lijkstil over.

CSA2
Berichten: 93
Lid geworden op: Vr 13 Sep 2013, 19:17

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor CSA2 » Di 26 Apr 2016, 15:28

CamilleKreemers schreef:Hoe staat het nu eigenlijk met de bezwaren van Syntus in de aanbesteding? Het is er nu lijkstil over.


Daar ben ik wel benieuwd naar inderdaad want het mag blijkbaar wat tijd kosten...

Mike
Berichten: 279
Lid geworden op: Wo 16 Apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor Mike » Di 26 Apr 2016, 15:52

Mike schreef:
Borisz schreef:Hoelang gaat dat onderzoek nog duren? :?:

We hebben het over de provincie bestuur he.... Komen ze er vandaag niet, komen ze er morgen wel. Geen haast


Zoals ik hier al aan gaf, alle tijd....

Wat ik gehoord heb gaan ze in de zomer weer is een vergadering houden.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3696
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor regenmaker » Do 28 Apr 2016, 17:29

Ze hebben een tussen-concessie van max 2 jaar aan cxx gegund, dus ze kunnen weer even vooruit. Geen haast inderdaad. ;)
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

YSH
Berichten: 19
Lid geworden op: Do 29 Mei 2014, 14:03

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor YSH » Wo 20 Jul 2016, 21:01

Het Rocov heeft het advies voor volgend jaar op de site gezet. Omdat de NS de treinen op Beverwijk een kwartier verschuift wordt er veel veranderd om toch nog enige aansluiting te houden. Wat de NS opschiet met het verschuiven zou ik niet weten, Haarlem-Amsterdam en Uitgeest-Alkmaar is alles kwartierdienst dus dat zou niet uit moeten maken lijkt me.

Hoe dan ook, ingekort:
1. U stelt voor om lijn 73 gedeeltelijk te splitsen in een korte en een langere route. Daarmee kan de korte route aansluiten op de trein.
Wij zijn het met deze oplossing eens.
2. We adviseren om zeker op de lijnen 72 en 73 rijtijd metingen te doen voordat een dienstregeling wordt opgesteld.
3. De aansluiting van lijn 79 op de treinen en bus 167 in Castricum blijft lastig te realiseren. We adviseren om te onderzoeken of een e
xploitatieve koppeling met lijn 167 of met lijn 164 (naar Egmond aan Zee) mogelijkheden biedt om te besparen op dru’s.


Volle versie op de site: http://rocov-nh.nl/wp-content/uploads/2 ... erwijk.pdf

1. De 73 heeft kwartierdienst, dus dat zou toch geen problemen moeten geven, dus weet niet precies wat ze hier van plan zijn.
2. Lijn 72 bestaat niet. Was vroeger de bus naar Santpoort
3. Zou mooi zijn, maar doorgaande lijnen over concessiegrenzen is allemaal weer moeilijk.

CamilleKreemers
Berichten: 2324
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor CamilleKreemers » Wo 20 Jul 2016, 21:08

Sorry Moderators, Ik reageer alleen op een zin en dan leek me dit handiger dan een zoektocht.

YSH schreef:Wat de NS opschiet met het verschuiven zou ik niet weten, Haarlem-Amsterdam en Uitgeest-Alkmaar is alles kwartierdienst dus dat zou niet uit moeten maken lijkt me.
Ik kan wel een reden bedenken. Wellicht is hierdoor personeel efficiënter in te zetten (en dus minder kosten te maken)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31496
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor Suus » Wo 20 Jul 2016, 21:27

Mogelijk eindelijk een oplossing voor treinen naar Zandvoort die achterlijk lang moeten stilstaan in Haarlem?
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4450
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor JWM » Wo 20 Jul 2016, 21:54

Volgensmij zit er nogal wat lucht in de sprinter Amsterdam - Haarlem - Alkmaar - Hoorn om het passend te krijgen. Maar betekent dit ook einde aansluiting in Hoorn naar Enkhuizen?

Edit: Ding staat nu maarliefst 8 minuten stil in Uitgeest en 4 in Alkmaar richting Hoorn. Ander pad lijkt mij inderdaad wel wenselijk en die aansluiting richting Enkhuizen kan wel eens meeschuiven, waarom wordt Amersfoort - Enkhuizen anders opgeknipt.

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor MdJ » Wo 20 Jul 2016, 22:10

Meer te maken met de omklap Oude Lijn. Daardoor worden de IC's Amsterdam C-Haarlem-Leiden e.v. 8 minuten verschoven, en daardoor de sprinters Amsterdam-Haarlem ook weer verschuiven en op elkaar gaan keren. (Dat levert weer, door de korte kering te Zandvoort + verkorte rijtijd Amsterdam-Alkmaar een materieelcompositie op)

Enkhuizen-Amersfoort wordt opgeknipt wegens de perroncapaciteit en de capaciteit om doorgaande treinen te faciteren. Dit is een van de enige treinserie waarbij er geen perroncapaciteit verloren gaat als de trein doorrijdt, dit in tegenstelling tot de Zaandam-Utrecht corridor.
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31496
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor Suus » Wo 03 Aug 2016, 10:25

Ondertussen in Haarlem-IJmond.

Lijn 80 wordt vanaf aanstaande vrijdag de "Amsterdam Beach Line". Elf bussen krijgen een speciale Amsterdam Beach Line beschildering: http://www.at5.nl/artikelen/158949/lijn ... beach-line
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4450
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor JWM » Wo 03 Aug 2016, 10:40

Is dat Amsterdamse regiokaartje ook geldig in Haarlem/IJmond?

avl
Berichten: 1451
Lid geworden op: Ma 20 Jun 2011, 00:38

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor avl » Wo 03 Aug 2016, 18:46

ja het Amsterdam Region Travelticket is ook geldig in Haarlem IJmond (net als Zaanstreek en Amstelland)
Op de CXXsite staat het overzichtskaarten.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5587
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor Hainje » Wo 03 Aug 2016, 20:28

JWM schreef:Is dat Amsterdamse regiokaartje ook geldig in Haarlem/IJmond?

Er staat achterop het kaartje: "Valid on all metro, tram and bus lines operated by Connexxion, GVB and EBS."

Dus het zou mij zelfs niet verbazen als het ook geldig is in de rest van Noord-Holland en Utrecht. Misschien ook wel in Zeeland.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Frank93
Berichten: 45
Lid geworden op: Zo 28 Sep 2014, 16:31
Locatie: Alkmaar

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor Frank93 » Do 04 Aug 2016, 17:32

De Beach Line bestickering:

Afbeelding

Afbeelding

(via @VVV_Zandvoort)

Mike
Berichten: 279
Lid geworden op: Wo 16 Apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor Mike » Do 04 Aug 2016, 17:36

Lijn 80 gaat niet eens naar zandvoort strand, waar deze foto is gemaakt komt lijn 80 ook niet... :roll:

YSH
Berichten: 19
Lid geworden op: Do 29 Mei 2014, 14:03

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor YSH » Do 04 Aug 2016, 18:08

Je neemt vanuit Amsterdam toch ook gewoon de trein naar Zandvoort, ipv de bus die in Amsterdam-West, Halfweg, Haarlem en Heemstede op elke straathoek stopt. Op een beetje zonnige dag staat die bus ook gewoon in de file naar het strand.

Mike
Berichten: 279
Lid geworden op: Wo 16 Apr 2014, 09:14

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor Mike » Do 04 Aug 2016, 19:11

Was dat maar zo, met mooi weer zit je vanaf centrum amsterdam soms al helemaal vol met staanplaatsen tot Zandvoort....

Milco
Berichten: 3571
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Berichtdoor Milco » Do 04 Aug 2016, 19:12

Aangezien 80 en 81 veelal gekoppeld zitten, lijkt het mij dat de bussen met deze bestickering ook op lijn 81 gaan rijden. :)
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten