Pagina 4 van 52

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: za 06 sep 2014, 21:31
door Nitein-Repart
Wat me opvalt is dat er een relatief kleine concessie is dat niet wordt samengevoegd met een of merr andere concessie.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: za 06 sep 2014, 21:34
door CamilleKreemers
Zou het komen, zodat ook nieuwe bedrijven mogelijkheid houden om toe te kunnen treden?

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: za 06 sep 2014, 21:45
door Vinny
Erno-BE schreef:Wat me opvalt is dat er een relatief kleine concessie is dat niet wordt samengevoegd met een of merr andere concessie.
Moeilijk samenvoegbaar met andere concessies, aangezien de Provincie Noord-Holland concessieverlener is: Naar het oosten toe is Stadsregioland, naar het zuiden Zuid-Holland en ten noorden van Haarlem heb je het Noordzeekanaal...

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: za 06 sep 2014, 21:51
door Suus
Zover ik weet horen Beverwijk en Heemskerk ook nog bij het concessiegebied. De enige zinnige concessie waar je in de huidige politieke structuur iets mee kan doen is de concessie Noord-Holland Noord, maar dat is toch een ander soort gebied, heel landelijk met een paar grote steden, terwijl het gebied Haarlem-IJmond eigenlijk een langgerekte agglomeratie is.

Omdat het zo'n kleine concessie is vermoed ik zelf dat Connexxion een goede kans maakt, over het algemeen is Connexxion erg goed in staat om dit soort kleine onmogelijke concessies te winnen, zie ook Almere, Gooi- en Vechtstreek en de Zaanstreek.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: za 06 sep 2014, 21:53
door CamilleKreemers
komt dat niet meer omdat Connexxion er al rijdt?

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: zo 07 sep 2014, 09:39
door Nitein-Repart
Bij zo'n kleinere concessie verwacht je dat het toegankelijker is voor kleinere bedrijven, maar dat lijkt niet het geval

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: zo 07 sep 2014, 17:15
door Vinny
Bee schreef:Zover ik weet horen Beverwijk en Heemskerk ook nog bij het concessiegebied. De enige zinnige concessie waar je in de huidige politieke structuur iets mee kan doen is de concessie Noord-Holland Noord, maar dat is toch een ander soort gebied, heel landelijk met een paar grote steden, terwijl het gebied Haarlem-IJmond eigenlijk een langgerekte agglomeratie is.

Omdat het zo'n kleine concessie is vermoed ik zelf dat Connexxion een goede kans maakt, over het algemeen is Connexxion erg goed in staat om dit soort kleine onmogelijke concessies te winnen, zie ook Almere, Gooi- en Vechtstreek en de Zaanstreek.
Veel OV concessies zijn natuurlijk veredelde stadsnetten plus een paar streeklijnen. Geldt bijvoorbeeld voor Noord-Holland Noord ook wel, waar de focus van het vervoer de stadsdienst Alkmaar/Heerhugowaard/Langedijk (HAL-regio) vormt.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: zo 07 sep 2014, 17:24
door Jef400
Een vraagje, wat gaat er met het trajectdeel Castricum-Alkmaar van lijn 167 gebeuren?

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: zo 07 sep 2014, 23:13
door Mike
Blijft bij Noord holland noord

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 02:00
door Statler Rail
Erno-BE schreef:Bij zo'n kleinere concessie verwacht je dat het toegankelijker is voor kleinere bedrijven, maar dat lijkt niet het geval
Geografisch is Haarlem-IJmond een relatief kleine concessie. Maar we hebben het hier wel over 270.000 DRU. Qua materieel- en personeelinzet alsmede omzet dus helemaal niet zo klein.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: ma 08 sep 2014, 09:34
door CamilleKreemers
Veel lijnen kennen ook een hoge frequentie. Hierdoor krijg je snel veel DRU's.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: ma 06 okt 2014, 14:37
door Mike
De 3679 is weer terug in de regio. Nog wel met een wit dak en reclame van de Bison.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: ma 06 okt 2014, 19:06
door Pim-AllianceB95
De 3683 dan ook neem ik aan?

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: ma 06 okt 2014, 19:08
door Mike
Zelf nog niet gespot, maar er zouden 2 gas bussen terug zijn.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: do 16 okt 2014, 17:57
door Mike
Als ik mij niet vergis sluit vandaag de inschrijvingsdatum. Is er iemand die weet wie zich heeft inschreven en worden plannen ook openbaar gemaakt?

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: do 16 okt 2014, 20:17
door mijack1985
Op OVTenders lees ik twee verschillende datums. De ene is 16-10 en de ander 30-10. hier en hier.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: vr 17 okt 2014, 00:38
door Michael 1988
Ik gok 30 oktober, want de meest recente artikel die jij gaf, geeft die datum aan. En anders merken wij het hier wel ;)

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: vr 17 okt 2014, 00:39
door Karl
Het bericht dat 30 oktober noemt is van recenter datum...

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: vr 17 okt 2014, 00:40
door Michael 1988
Dat zeg ik toch :roll:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: do 30 okt 2014, 11:28
door flipje
Het is donderdag 30 oktober.. al iets bekend??

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: do 30 okt 2014, 19:23
door mijack1985
EBS doet mee aan de aanbesteding.

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: do 30 okt 2014, 19:24
door BrengMe
EBS :shock: :?:

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: do 30 okt 2014, 19:28
door mijack1985
Ja wie had dat gedacht. Maar blijkbaar gaat het weer prima met EBS

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: do 30 okt 2014, 19:38
door YSH
Vreemd persbericht, met de geografie niet helemaal op orde: "Zandvoort in het zuiden tot Krommennie in het noorden", en ze hebben Haarlemmmerliede & Spaarnwoude als twee losse gemeenten. Ook over meerdere R-Netlijnen, terwijl het er maar 1 wordt (HOV Velsen). Tenzij ze 80/82/73 graag R-Net willen maken?

Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond

Geplaatst: do 30 okt 2014, 19:40
door CamilleKreemers
hopelijk hebben ze geleerd van de fouten bij Waterland.

lijnen 80, 82 en 73 zijn alleen ook mogelijk als R-net uit te voeren in de toekomst, maar daarvoor moeten eerst enkele bronnen van verkeersopstoppingen worden verholpen. Lijn 80 heeft veel last van verkeersopstoppingen en lijn 73 heeft een stuk als stadsdienst. Deze onderdelen worden nog nader onderzoek naar gedaan. Lijn 82 zal denk ik zodra lijn 80 ver-R-net (is dit een woord?) wordt ook R-net.