Pagina 31 van 36

Re: Concesse Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: Vr 06 Okt 2017, 17:18
door fred1954
De aardgasbussen blijven tot 2020 in dienst, daarna worden ze inderdaad vervangen door elektrische bussen, maar ze mogen in principe niet op R-net rijden, omdat dan afbreuk wordt gedaan aan de R-net formule/herkenbaarheid.

Re: Concesse Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: Vr 06 Okt 2017, 19:26
door Jelmer
volgens OVzoeker.nl de volgende afwijkingen in het materiaal op het ogenblik:

3205 (RNET-bus) op lijn 74
3219 (RNET-bus) op lijn 80
3224 (lijn 80 bus) op stadslijn 3
3225 (lijn 80 bus) op RNET-lijn 385
3630 (gasbus) op lijn 14 (rijdt normaal midibus op)
3674 (gasbus) op RNET lijn 382

Re: Concesse Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: Vr 06 Okt 2017, 22:12
door Mike
3224 (Citea Wit) kan/mag ook gewoon op lijn 3 komen.

3630 (CNG) lijn 14 hebben enkele omlopen met een 12meter wagen, voor de bekende rijdt die alleen Haarlem Station - Haarlem Delftplein v.v.

Re: Concesse Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: Ma 16 Okt 2017, 13:34
door julsteren
https://youtu.be/w6mbBwCFYjE
Een filmpje over de nieuwe bussen in deze concessie.

Re: Concesse Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: Ma 16 Okt 2017, 14:38
door Durashift
^^^leuk, lekker kort, filmpje. :pos:

Ik vind de kleur van het lijnnummer wel verschrikkelijk, eigenlijk. Het valt totaal uit de toon met de kleur van de bestemming.
Op het zij-display staat alles wél in één kleur. Netjes, strak, gewoon. :pos:

Verder leek het wel alsof de chauffeur op de busbaan moeite had om de koets rechtuit te houden?

Re: Concesse Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: Ma 16 Okt 2017, 16:34
door OmniLezer
Het is serieus soms moeilijk om op een rechte weg te rijden.
Je hebt de voertuig nooit goed recht.

Re: Concesse Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: Ma 16 Okt 2017, 18:35
door fred1954
@Durashift: ik denk dat het probleem meer ligt in het feit dat alles op elkaar gepropt staat. Het rode vlak is amper groot genoeg voor de 3 cijfers. Dan zonder spatie meteen de bestemming erachter aan, dat ziet er allemaal slordig uit m.i. Die rode lijn kleur valt eigenlijk grotendeels weg, door die cijfers. Het rode vlak zou eigenlijk groter moeten, maar dat zal het display niet aankunnen.
Afbeelding

Hier een willekeurige Parijse bus, groter rood vlak, waardoor meer ruimte tussen lijnnummer en bestemming. En ja hier is het display groter. Dit is overigens een MAN geleed.

Afbeelding

Re: Concesse Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: Ma 06 Nov 2017, 16:09
door CXX3677
Reed net in de trein voorbij de stalling Jan van Krimpenweg. Ik meende een gelede bus te zien in de oude groene Connexxion-huisstijl. Zie je niet vaak in Haarlem. Weet iemand iets meer hierover?

Re: Concesse Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: Ma 06 Nov 2017, 16:37
door Remco1989
Dat zal de testbus kunnen zijn die nieuwe systemen aan het testen en inregelen is

Re: Concesse Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: Ma 06 Nov 2017, 20:25
door Suus
Vanochtend werd er ook een gelede Citaro van Connexxion actief in Amsterdam. De chauffeur nam het weggetje naast de Westertoegang voor het IBIS-hotel langs :X

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: Do 09 Nov 2017, 03:49
door Vincent
^ Sterker nog; ze zijn vandaag actief geweest in Amsterdam, tussen de Passenger Terminal Amsterdam en de Kromhouthal in Noord. Ook een Citaro in GVU huisstijl is in gebruik vanuit dezelfde stalling.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: Vr 24 Nov 2017, 11:07
door Alargule
Buschauffeur, heeft u het bonnetje nog voor mij? _O-

https://www.parool.nl/amsterdam/vvd-wen ... ~a4541314/

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: Vr 24 Nov 2017, 11:18
door fred1954
Ja, maar die bon ligt onder de onderste steen, kan er dus moeilijk bij...... :) Voor de rest respect voor het feit dat hij dit doet, vraag me af of ie echt in HIJ gaat rijden of in AML op de R-net lijnen naar Haarlem........

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: Vr 24 Nov 2017, 12:07
door Chrysa
Heeft hij toch weer een bestuurlijke functie! :evil:

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: Vr 24 Nov 2017, 12:09
door cassie127
_O-

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: Vr 24 Nov 2017, 13:47
door VIRM
Mocht hij in de toekomst ook voor AML mogen rijden, kan hij pendelen op de 185 van Schiphol Airport naar Schiphol, Justitieel Complex. :mrgreen:

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: Vr 24 Nov 2017, 23:44
door Remco1989
fred1954 schreef:Ja, maar die bon ligt onder de onderste steen, kan er dus moeilijk bij...... :) Voor de rest respect voor het feit dat hij dit doet, vraag me af of ie echt in HIJ gaat rijden of in AML op de R-net lijnen naar Haarlem........


AML 300/340/356/255

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: Zo 03 Dec 2017, 11:58
door cxx3219 op lijn 382
Ik had nog een vraagje:

Wat is er eigenlijk gebeurt met de VDL Procity'S van lijn 4,9 en 14??

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: Zo 03 Dec 2017, 12:20
door dylanwild94
Afgevoerd naar ergens in Limburg volgens mij.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: Zo 03 Dec 2017, 13:01
door cxx3219 op lijn 382
O oke

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: Zo 03 Dec 2017, 13:04
door dylanwild94
Om specifiek te zijn. Ze zijn bij ZN Reizen in Susteren voor het laatst gezien.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: Zo 03 Dec 2017, 13:12
door cxx3219 op lijn 382
Waar zijn de buitendienstgestelde MAN Lion's City CNG bussen gebleven?
Zijn ze gesloopt of naar een andere vervoeder gegaan? :?:

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: Zo 03 Dec 2017, 13:13
door dylanwild94
Laatste wat ik weet is dat ze op de oude stalling in Velsen staan. Maar of dat nog steeds zo is weet ik niet.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: Zo 03 Dec 2017, 13:20
door Lijn 45
Er staan er 15 bij Womy.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: Zo 03 Dec 2017, 13:23
door cxx3219 op lijn 382
En de huidige MAN bussen: Worden die dan stuk voor stuk uit de dienst gehaald tot 2020?
Of blijven ze door rijden tot 2020 en dan met grote aantallen uit de dienst gehaald?