Tram dé oplossing voor OV-problemen Haarlem?

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Tram dé oplossing voor OV-problemen Haarlem?

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Dat mag absoluut niet en dat is ook gewoon onveilig :N
Ach dat vind de veiligheidsjihad. In Israel ben ik wel eens op een regenachtige avond (zicht slecht, smalle weg, tegenliggers mogelijk) met 106 km/h vervoerd door de jongens die straks het busvervoer in Waterland voor hun rekening nemen. Nou als dat zonder ongelukken kan, dan moet de vrije busbaan ook geen probleem zijn... :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tram dé oplossing voor OV-problemen Haarlem?

Bericht door Suus »

En nu wordt te hard rijden met alle risico's ervan afgezet als veiligheidsjihad. Er is een reden dat die bus niet harder dan 80 mag en dat is gewoon een realistische risicoanalyse geweest. No way dat het veilig is om 100 te rijden met een gelede bus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Tram dé oplossing voor OV-problemen Haarlem?

Bericht door Vinny »

De busbaan is een gesloten vervoerssysteem. Er steken geen fietsers zomaar de weg over noch zijn er kruisingen. 100 kan dus prima. De buschauffeur heeft een verantwoordelijkheid om voorzichtig te remmen in geval van noodzakelijkheid. In de landen om ons heen kan dat ook prima en bovendien rijdt de ZT kennelijk al 98 zonder dat er ongelukken gebeuren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Tram dé oplossing voor OV-problemen Haarlem?

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:en de bus moet spontaan uitwijken voor een overstekende gans of weet ik wat,
1. Een bus wijkt niet spontaan uit
2. Als buschauffeur moet je voor dieren nooit uitwijken
3. Dit wordt op je rijles geleerd
4. Als er een gans oversteekt moet je hier gewoon overheen rijden
5. Uitwijken kan inderdaad afschuwelijke gevolgen hebben, oftewel nooit doen als buschauffeur.


In mijn jaren dat ik mijn autorijbewijs op zak heb is dit het trieste resultaat: 6 gordeldieren, 3 konijnen, 1 hert, 1 kat en 1 bosuil.
Deze beesten merk je vaak veel te kort op of ze steken uit het niets over.
Remmen zou betekenen dat degene achterop je knalt, ik koos daarom iedere keer voor het beste om het stuur recht te houden en alleen een beetje gas los te laten.

Jammer voor de dode dieren, maar ik vind mijn leven en die van andere mensen belangrijker.
For Your Railroad Adventures
030utrechtt
Berichten: 98
Lid geworden op: di 02 mar 2010, 21:53

Re: Tram dé oplossing voor OV-problemen Haarlem?

Bericht door 030utrechtt »

030utrechtt schreef:Wou net zeggen, de zuidtangent rijdt echt geen 98 km per uur.
Daag je mij hierbij uit om het tegendeel te bewijzen?[/quote]

ja, ben je zelf chaffeur dat je dit zo precies weet? en waarom 98? maak er dan gewoon 100 van, de bussen daar kennen idd hard rijden maar heb toch nooit in een bus gezeten die 100 ree daar. bij 80 schud de bus al heen en weer
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Tram dé oplossing voor OV-problemen Haarlem?

Bericht door Vinny »

Dat ligt aan de betonplaten. Vooral het stuk tussen De Hoek en Schiphol Plaza is leuk. Je hoeft niet naar de Efteling voor een kermisattractie :mrgreen:

Volgens mij is de ZT begrensd op 100 km/h. Dat betekent dat 98 fysiek wel mogelijk is, en 101 dus niet :P
Maar ik baseer me op wandelgangeninformatie dus ik durf niet te zeggen dat het 100 (procent) betrouwbaar is.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Tram dé oplossing voor OV-problemen Haarlem?

Bericht door Stefan »

Om precies te zijn, de wagens gaan maximaal 96 km/h. Maar er zijn uitzonderingen, de ene gaat wat harder dan de ander. En nee, ik ben geen chauffeur.. En ja, ik weet het zeker dat het zo is.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Tram dé oplossing voor OV-problemen Haarlem?

Bericht door Fles »

Stelletje mierenneukende kleuters :roll:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Tram dé oplossing voor OV-problemen Haarlem?

Bericht door find_your_spot »

030utrechtt schreef: ja, ben je zelf chaffeur dat je dit zo precies weet?
Omdat ik de gehele lijn en/of een gedeelte ervan inmiddels meer dan 2640 keer gedaan heb.
Tevens rij ik vaak met kennissen en vrienden mee die buschauffeur zijn. Zodoende kan ik met 100% zekerheid zeggen dat Zuidtangent citaro's 96 km/u tot 98 km/u kunnen.

Nog meer vragen?
Fles schreef:Stelletje mierenneukende kleuters :roll:
Dat is wettelijk strafbaar
For Your Railroad Adventures
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Tram dé oplossing voor OV-problemen Haarlem?

Bericht door Bastiaan »

Hoewel de meesten liever discussiëren over de maximum snelheid van een Citaro (een non-discussie, want je vergelijkt wettelijk toegestane snelheid met de maximum snelheid van het materieel), zijn een aantal misschien net als ik geïnteresseerd in het originele onderzoeksrapport. Dus hierbij een link naar ROVER Haarlem waar het onderzoeksrapport van Goudappel-Coffeng te vinden is.

http://haarlem.roverlokaal.nl/site/wat- ... ngent.html
Oud forumgebruiker

Re: Tram dé oplossing voor OV-problemen Haarlem?

Bericht door Oud forumgebruiker »

Caspar schreef:Die wissels zijn wel makkelijk te krukken zag ik laatst in Amsterdam. Heel wat anders dan bij de trein, waarbij de machinisten niet eens een wissel meer mogen krukken tegenwoordig.
Ik neem aan dat ze dan een constructie zullen bouwen a la lijn 26 (soort metrobaanvak dus), met 70 km/h over wissels die 'makkelijk' te krukken zijn is namelijk niet de bedoeling cq. zeer onveilig! Laat staan 100, waar ze het hier over hebben.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten