Busvervoer regio Rotterdam eind 2012 samengevoegd

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Busvervoer regio Rotterdam eind 2012 samengevoegd

Bericht door robert55 »

De stadsregio Rotterdam gaat de busconcessies in Rotterdam [nu RET] en rondom de stad (QBuzz] samenvoegen
eind 2011 neemt stadsregio besluit over de nieuwe concessiehouder

De twee concessies voor busbedrijven in en om Rotterdam worden eind december 2012 samengevoegd tot één. Dat gebeurt als onderdeel van de aanbesteding van die concessies. Het besluit hiertoe is genomen door het Dagelijks Bestuur van de stadsregio Rotterdam, die begonnen is met de voorbereidingen van de aanbesteding van deze busconcessies
De railconcessie hoeft pas in 2017 te worden aanbesteed. De tekst is onduidelijk over de Hoekse lijn.

Overigens heb ik ook gelezen dat de gemeente R nu weer eigenaar is van de RET, niet meer de stadregio.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busvervoer regio Rotterdam eind 2012 samengevoegd

Bericht door Daniel »

Dat was inderdaad de bedoeling ja. Dit om de kromme situatie te voorkomen dat de stadsregio een bieding van een vervoerder waarvan ze zelf eigenaar zijn moet beoordelen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Busvervoer regio Rotterdam eind 2012 samengevoegd

Bericht door Geert »

Zou wel grappig zijn als Qbuzz straks de concessie wint en dan zowel Rotterdam-stad als -streek rijdt. Dan staat de RET denk ik wel even lelijk te kijken ;)
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Busvervoer regio Rotterdam eind 2012 samengevoegd

Bericht door robert55 »

Of dat wie dan ook wint, maar dat het een bestekseis is dat je een RET sticker op je bus moet plakken
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Busvervoer regio Rotterdam eind 2012 samengevoegd

Bericht door Suus »

Dit is volgens mij geen verrassing, alleen was het eerst de bedoeling dat daarna alles automatisch naar de RET ging. Alleen was voor mij nu niet duidelijk of dan ook meteen alle bussen van Qbuzz automatisch naar de RET zouden gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
arjan1978
Berichten: 18
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 11:33

Re: Busvervoer regio Rotterdam eind 2012 samengevoegd

Bericht door arjan1978 »

De bussen van Qbuzz zijn al zo ingericht en afgestemd op de RET, dat de bussen alleen maar hoef over te stickeren en dan zijn het gewoon bussen van de RET? Dit was de eis van de stads regio.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten