Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9086
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Berichtdoor Michael » Ma 28 Mar 2011, 11:23

Rookontwikkeling in trein Barendrecht


In Barendrecht is rook gezien in een treintunnel. In de tunnel staat een hoge snelheidstrein met tweehonderd passagiers aan boord stil. Die mogen voorlopig blijven zitten.

Lees verder op: http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws? ... cht%20plat
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

hidihi
Berichten: 317
Lid geworden op: Za 30 Okt 2010, 00:10

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Berichtdoor hidihi » Ma 28 Mar 2011, 16:12

ik rees vanuit blaak terug naar huis en ik hoorde het inderdaad. de trein reed niet verder dan lombardijen.
De trein van 11.48 vertrok niet dus ik moest de trein van 11.57 nemen, dat is de sneltrein die stopt normaal niet op Rotterdam zuid maar vandaag wel. helaas was de machinist daar niet op berekend, want ik zat in de voorkant van de trein en die sjeeste al langs de stationstrappen zonder dat we geremd hadden, gelukkig reageerde de machinist snel en trok aan de noodrem waardoor de trein net op tijd stopte en nog net op het station tot stilstand kwam.

Trouwens in de trein werd er duidelijk informatie gegeven dat er in Barendrecht een trein stond en dat de trein niet verder dan lombardijen reed, daarnaast gaf de HC een duidelijk prognoses dat de treinen om +-12.30 weer naar Dordrecht gingen, ik ben in Lombardijen een turks pizzatje wezen eten en ik zag om 12.41 weer een stopper naar Dord rijden dus de informatie was best accuraat.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Berichtdoor Caspar » Ma 28 Mar 2011, 16:29

Dan heb je wel geluk gehad. Het is me vaak genoeg opgevallen dat er staat: Dit duurt tot ongeveer 12.30, en dan na 12.30 staat er: ivm logistieke problemen... Prognose 17.00u. En het zou niet de eerste keer zijn als er dan tegen 17u staat: Dit duurt de rest van de dag.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9086
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Berichtdoor Michael » Ma 28 Mar 2011, 16:39

Wat houd logistieke problemen ook alweer in? ik ben het vergeten :oops:
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Berichtdoor Justin » Ma 28 Mar 2011, 18:09

Kort door de bocht gezegd dat de treinen niet op de goede plaats staan waar ze zouden horen te staan, en daardoor er alsnog treinen uitvallen of vertraagd rijden, terwijl het probleem al is opgelost. Dit is ook inclusief toebehoren en personeel.

Dus in dit geval dat alles nog in Rotterdam staat, i.p.v. dat er wat treinen in Dordrecht staan, waardoor er vanuit Dordrecht alsnog uitval van treinen zijn...

Overigens had ik er gelukkig geen last van gehad, had pas om 14:40 de s5100 van Zwd naar Dt...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Berichtdoor Dexter » Ma 28 Mar 2011, 18:48

Justin schreef:Overigens had ik er gelukkig geen last van gehad, had pas om 14:40 de s5100 van Zwd naar Dt...

Lucky you... Mijn hele dienst is overhoop gehaald. Overigens is de prognose eerst nog opgeschoven naar 13:30 uur en dat kon later weer worden herroepen toen rond 12:45 uur de eerste treinen weer vertrokken. Er was eerst nogal wat onduidelijkheid of de trein in kwestie een testrijdende Fyra, een Thalys of de s9200 was.

En vlak nadat deze storing was opgelost, ging het treinverkeer tussen Bd en Tb plat vanwege een defecte trein. Met andere woorden: Het was weer een lekker dagje vandaag. -o-
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25102
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Burgemeester: Defecte trein Barendrecht stond te lang stil

Berichtdoor Daniel » Di 29 Mar 2011, 21:23

Burgemeester: Defecte trein stond te lang stil
Geplaatst op: dinsdag 29 maart 2011 21:21
Laatst bijgewerkt: dinsdag 29 maart 2011 21:23


De defecte Thalys die maandagochtend tot stilstand kwam in de tunnel bij Barendrecht stond daar veel te lang stil. Dat vindt burgemeester Van Belzen van Barendrecht.
Het duurde het meer dan twee en half uur voordat de trein weer in beweging kwam.
Lees verder
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: Vr 12 Jun 2009, 22:15

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Berichtdoor lamar » Wo 30 Mar 2011, 17:34

Wat ik me nou afvroeg, waarom reden de normale treinen niet gewoon? De thalys heeft zijn eigen spoor vanaf lombardijen. :?:
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''

Abracadabram
Berichten: 234
Lid geworden op: Za 18 Dec 2010, 02:56

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Berichtdoor Abracadabram » Wo 30 Mar 2011, 17:38

lamar schreef:Wat ik me nou afvroeg, waarom reden de normale treinen niet gewoon? De thalys heeft zijn eigen spoor vanaf lombardijen. :?:


Je bedoelt het HSL spoor? Daar maakt de thalys toch nog geen gebruik van?

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2586
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Berichtdoor mb90 » Wo 30 Mar 2011, 17:59

De Thalys heeft in de Barendrechtse 'tunnel' inderdaad een eigen HSL-spoor, maar bij rookontwikkeling is het neem ik aan een stuk veiliger om meteen alle treinen niet meer te laten rijden.
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Gebruikersavatar
Gertjan
Berichten: 301
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Berichtdoor Gertjan » Wo 30 Mar 2011, 18:24

lamar schreef:Wat ik me nou afvroeg, waarom reden de normale treinen niet gewoon? De thalys heeft zijn eigen spoor vanaf lombardijen. :?:

Omdat de Tunnel Technische Installatie van de overkapping Barendrecht door het rook/brandalarm en door de treinstilstand in de HSL-buis meteen heel de overkapping in de stand calamiteit gooit.Oftewel, alle toeleidende seinen vallen op rood en een rijweg in ERTMS zal herroepen worden.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Berichtdoor Dexter » Wo 30 Mar 2011, 18:30

In aanvulling op Gertjan nog het volgende: Alle buizen hebben wel verschillende blussystemen (zo hebben de goederenbuizen speciale blussystemen) maar zoals al geschreven zitten alle buizen wel op het zelfde alarmeringssysteem aangesloten.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Berichtdoor Vinny » Wo 30 Mar 2011, 21:03

Erg handig dus weer. :roll:

Natuurlijk kan men geen compartimentering in het alarmeringsstelsel toepassen, want stel je voor dat er brand uitbreekt, dat zou volstrekt onveilig zijn en een enorme ramp veroorzaken :?
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31486
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Berichtdoor Suus » Wo 30 Mar 2011, 21:14

Hoe zit het daar met de vluchtroutes en met dwarsdoorgangen. Als er dwarsdoorgangen in de tunnels aanwezig zijn, al dan niet afgesloten, dan betekend dat wel dat het treinverkeer in alle buizen stilgelegd moet worden als er in 1 buis brand is.
Rame à l'approche

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Berichtdoor Dexter » Do 31 Mar 2011, 00:54

Bee schreef:Hoe zit het daar met de vluchtroutes en met dwarsdoorgangen. Als er dwarsdoorgangen in de tunnels aanwezig zijn, al dan niet afgesloten, dan betekend dat wel dat het treinverkeer in alle buizen stilgelegd moet worden als er in 1 buis brand is.

Dat klopt, er zijn vluchtdeuren in de tussenwanden tussen de buizen die op afstand kunnen worden ontgrendeld. Dat heeft dan inderdaad wel als gevolg dat al het treinverkeer in de overige buizen moet worden stilgelegd om een veilige vluchtweg te kunnen bieden.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31486
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Berichtdoor Suus » Do 31 Mar 2011, 01:00

Kortom, volkomen terecht dat er slechts een alarmsysteem is voor de volledige tunnel, geen overdreven veiligheidsjihadisme hier.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Berichtdoor Vinny » Do 31 Mar 2011, 16:25

Ja voor echte oplossingen, zoals een brandvrije vluchtruimte is natuurlijk geen geld... :')
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Berichtdoor Ennes » Do 31 Mar 2011, 18:16

Vinny schreef:Ja voor echte oplossingen, zoals een brandvrije vluchtruimte is natuurlijk geen geld... :')


:idea: dan gaan we toch gewoon aanbesteden!

Hmmz al bedenk ik me nu eigenlijk dat er dan voor zulke dingen NOG minder geld zal zijn, want er moet immers winst gemaakt worden.

Tja.... dilemma -o-
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten