Hekken ProRail gruwel voor treinspotters

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9530
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Hekken ProRail gruwel voor treinspotters

Berichtdoor Wubbo » Do 15 Mei 2008, 06:58

Die laatste zin begrijp ik niet. Kun je die voor me uitleggen?

Overigens zou het vermenigvuldigen met het aantal door de verstoring opgeheven danwel flink vertraagde treinen al een eerste indicatie geven van de gevolgen van een TAO.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 10999
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Hekken ProRail gruwel voor treinspotters

Berichtdoor Vinny » Do 15 Mei 2008, 14:09

^^ Ik kan dat simpel uitleggen.
Stel er is een probleem met wisselverwarming. Dat manifesteert zich in Roodeschool, Eijsden en Zandvoort. Op dat moment zie dat er 3 TAO's wisselverwarming zijn binnen een week en is het handig om de hele zaak toch nog eens na te lopen.
Op het moment dat Rotterdam plat ligt: dan ben je dus te laat... :roll:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9530
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Hekken ProRail gruwel voor treinspotters

Berichtdoor Wubbo » Do 15 Mei 2008, 15:04

Ja, maar als een wisselverwarming het niet doet ben je ook te laat. Het enige wat je nog kunt doen is toekomstige storingen voorkomen. Dat geldt net zo goed voor die wisselverwarming als voor het platliggen van Rotterdam Centraal.

Volgens mij moet je er als beleidsmaker op sturen dat de frequentie van TAOs met grote impact laag ligt. Wat dus betekent dat je allerlei maatregelen moet gaan nemen als een belangrijk knooppunt plat gaat, terwijl je bij een kleinere storing misschien nog wel even kunt wachten omdat je met het oplossen van een andere mogelijke TAO meer vertraging kunt voorkomen.

Dat frequentie ook meetelt als je een lijstje gaat maken met storingen die je gaat verhelpen ben ik absoluut met je eens. De wisselstoringen op de Syntus-lijnen zijn daar het levendige voorbeeld van. Het is een samenspel van kans en gevolgen.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast