Pagina 2 van 2

Re: Hekken ProRail gruwel voor treinspotters

Geplaatst: do 15 mei 2008, 06:58
door Wubbo
Die laatste zin begrijp ik niet. Kun je die voor me uitleggen?

Overigens zou het vermenigvuldigen met het aantal door de verstoring opgeheven danwel flink vertraagde treinen al een eerste indicatie geven van de gevolgen van een TAO.

Re: Hekken ProRail gruwel voor treinspotters

Geplaatst: do 15 mei 2008, 14:09
door Vinny
^^ Ik kan dat simpel uitleggen.
Stel er is een probleem met wisselverwarming. Dat manifesteert zich in Roodeschool, Eijsden en Zandvoort. Op dat moment zie dat er 3 TAO's wisselverwarming zijn binnen een week en is het handig om de hele zaak toch nog eens na te lopen.
Op het moment dat Rotterdam plat ligt: dan ben je dus te laat... :roll:

Re: Hekken ProRail gruwel voor treinspotters

Geplaatst: do 15 mei 2008, 15:04
door Wubbo
Ja, maar als een wisselverwarming het niet doet ben je ook te laat. Het enige wat je nog kunt doen is toekomstige storingen voorkomen. Dat geldt net zo goed voor die wisselverwarming als voor het platliggen van Rotterdam Centraal.

Volgens mij moet je er als beleidsmaker op sturen dat de frequentie van TAOs met grote impact laag ligt. Wat dus betekent dat je allerlei maatregelen moet gaan nemen als een belangrijk knooppunt plat gaat, terwijl je bij een kleinere storing misschien nog wel even kunt wachten omdat je met het oplossen van een andere mogelijke TAO meer vertraging kunt voorkomen.

Dat frequentie ook meetelt als je een lijstje gaat maken met storingen die je gaat verhelpen ben ik absoluut met je eens. De wisselstoringen op de Syntus-lijnen zijn daar het levendige voorbeeld van. Het is een samenspel van kans en gevolgen.