Schultz wil op spoor Almere bezuinigen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9558
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Schultz wil op spoor Almere bezuinigen

Berichtdoor Wubbo » Do 07 Apr 2011, 22:01

Schultz wil op spoor Almere bezuinigen
Geplaatst op: donderdag 7 april 2011 21:58
Laatst bijgewerkt: donderdag 7 april 2011 22:01


Minister Schultz van Haegen van Infrastructuur wil bezuinigen op de spoorlijn tussen Amsterdam, Schiphol en Almere. Dat blijkt uit vertrouwelijke stukken die de NOS in bezit heeft.

Er is 700 miljoen euro beschikbaar om het treinverkeer in de Amsterdamse regio te verbeteren, maar Schultz wil volgens de plannen de helft daarvan schrappen.
Lees verder

Gebruikersavatar
Mark Knoester
Berichten: 52
Lid geworden op: Zo 05 Apr 2009, 15:20
Locatie: Roodeschool

Re: Schultz wil op spoor Almere bezuinigen

Berichtdoor Mark Knoester » Vr 08 Apr 2011, 08:08

Ik geloof dat ze het liefste het hele ov schrappen en op het spoor een leuke brede snelweg.

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Schultz wil op spoor Almere bezuinigen

Berichtdoor Klaasje » Vr 08 Apr 2011, 08:19

En dat terwijl de "middenlange-termijn" ook van dit geld betaald moet worden. :X OV-SAAL was al een project waarbij er vanaf het begin relatief kleine investeringen gedaan zouden worden in vergelijking met veel andere spoorprojecten. Vervolgens moest het allemaal goedkoper omdat het te duur was. Nu wordt de volgende stap in het proces nog even onmogelijk gemaakt. :N Een tijdje terug heb ik op papier uitgerekend dat een 6 IC Zuidas / 6 sprinter Zuidas / 4 Ic Asd CS / 2 IC Utrecht redelijk (dus niet goed) zou moeten passen met een viersporigheid Almere Poort - Almere Centrum. Volgens oude documenten koste dat dan 497 miljoen euro. Dat past niet binnen de helft van 700 miljoen.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31517
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Schultz wil op spoor Almere bezuinigen

Berichtdoor Suus » Vr 08 Apr 2011, 09:15

Dan moeten er maar wat van die intercities geschrapt worden voor stoptreinen dan kan je meer op hetzelfde spoor kwijt :)
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Schultz wil op spoor Almere bezuinigen

Berichtdoor Ennes » Vr 08 Apr 2011, 09:41

Als men zich eens zou gaan inzetten voor een flexibilisering van de arbeidstijden, en het minder aantrekkelijk te maken vor bedrijven om midden in die stedelijke gebieden te gaan zitten met kantoren (dus het werk naar de mensen toebrengen ipv andersom) dan is er helemaal niet zoveel uitbreiding nodig op weg en spoor.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Schultz wil op spoor Almere bezuinigen

Berichtdoor Caspar » Vr 08 Apr 2011, 10:01

Daar ben ik het ook mee eens, zou Almere zich niet beter kunnen inzetten voor het binnenhalen van meer arbeidsplaatsen binnen de eigen gemeente? Meer onderwijsinstellingen en andere bedrijvigheid voorkomen ook de dagelijkse ontvluchting uit de gemeente.

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Schultz wil op spoor Almere bezuinigen

Berichtdoor Klaasje » Vr 08 Apr 2011, 10:14

Daar is al jáááren in geïnvesteerd. De locale economie en het aantal arbeidsplaatsen groeit ook al jaren harder dan het aantal inwoners. Het probleem is, en blijft dat mensen grofweg een baan zoeken binnen een reisbereik van 1 uur. Dan is het aanbod en dus de kans op de voor jou perfecte baan buiten je eigen plaats altijd veel groter dan in de plaats waar je zelf woont. In en rond Amsterdam is er een veelvoud aan banen in vergelijking met Almere zelf, en is de kans op dé baan voor jou buiten Almere dus ook domweg veel groter. Het mobiliteitsprobleem los je dus niet op met meer banen in Almere zelf. Het enige grote effect is dat er meer mensen uit de ruime omgeving van Almere in Almere gaan werken. Dan krijg je dus grotere stromen in zowel de tegenspits als op verbindingen als Veluwe-Almere, 't Gooi-Almere en Noordelijk Flevoland-Almere. Op de verbinding Amsterdam-Almere maakt dat in de spitsrichting maar enkele procenten verschil.

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Schultz wil op spoor Almere bezuinigen

Berichtdoor Ennes » Vr 08 Apr 2011, 10:22

Klaasje schreef:Daar is al jáááren in geïnvesteerd. De locale economie en het aantal arbeidsplaatsen groeit ook al jaren harder dan het aantal inwoners. Het probleem is, en blijft dat mensen grofweg een baan zoeken binnen een reisbereik van 1 uur. Dan is het aanbod en dus de kans op de voor jou perfecte baan buiten je eigen plaats altijd veel groter dan in de plaats waar je zelf woont. In en rond Amsterdam is er een veelvoud aan banen in vergelijking met Almere zelf, en is de kans op dé baan voor jou buiten Almere dus ook domweg veel groter. Het mobiliteitsprobleem los je dus niet op met meer banen in Almere zelf. Het enige grote effect is dat er meer mensen uit de ruime omgeving van Almere in Almere gaan werken. Dan krijg je dus grotere stromen in zowel de tegenspits als op verbindingen als Veluwe-Almere, 't Gooi-Almere en Noordelijk Flevoland-Almere. Op de verbinding Amsterdam-Almere maakt dat in de spitsrichting maar enkele procenten verschil.

Dat is relatief natuurlijk, een en ander hangt niet alleen samen met het creëren van banen, maar ook de diversiteit van banen, en voor heel functies is de locatie vanwaar wordt gewerkt totaal niet belangrijk. omdat vrijwel het gehele arbeidsproces plaats vindt via een computer en een telefoon. Waar het hierom gaat is dat de gehele denk en werkwijze van veel bedrijven zou moeten veranderen. want of je in Amsterdam Zuid in een "duur" kantoorpand achter je PC zit, of op een soort Flexplek in Almere, het werk zal er niet minder of slechter door worden.

En dat men het al jaren niet van de grond krijgt, dat ligt grotendeels aan een vastgeroest patroon waarin bedrijven werken. En dat zal ook niet gisteren zijn opgelost. Maar het zou wel een goede stap zijn om daar flink in te investeren, want bepaalde regio's lopen gewoon helemaal vast, al leg je 10 sporen en 20 rijbanen neer.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Schultz wil op spoor Almere bezuinigen

Berichtdoor Klaasje » Vr 08 Apr 2011, 10:52

Ik reageerde met name op Caspar. Het probleem dat jij hier schetst is eigenlijk een veel groter probleem wat op de hele samenleving toepasbaar is. Als dit probleem aangepakt zou worden zou er in principe ook geen leegloop van het platteland meer moeten zijn en zou het milieu (en de olie) stukken beter af zijn.

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: Schultz wil op spoor Almere bezuinigen

Berichtdoor Chauf21 » Vr 08 Apr 2011, 12:11

De afgelopen twee jaar geleden had ik nog wel wat vertrouwen in de VVD en de regering met betrekking tot het openbaar vervoer op de belangrijkste verbdingen. Zo stonden Stedenbaan en het 6x/uur-rijden in het programma en waren er opmerkingen over het belang van goed OV in de steden. Nu onze blonde asfaltdoos (laat ik haar zo maar gaan noemen) al het geld bij cruciale OV-projecten (steden, Almere-Amsterdam, Rotterdam-Delft, 6x/uur etc) gaat weghalen en vrolijk gaat staan juichen als er weer eens 4,5 miljard in wegen rondom Amsterdam wordt geïnvesteerd, weet ik weer dat de VVD haar roots bij de automobilist heeft liggen.
Ik ben niet anti-auto en ook niet anti-asfalt, ik vind het heerlijk om 's avonds met 130 km/h over vierbaanssnelwegen te rijden en files dienen zo veel als mogelijk voorkomen te worden, maar volgens mij sla je de plank behoorlijk mis als je rondom de steden de prioriteit bij asfalt i.p.v. OV legt. Ach, we zullen het wel zien als over tien jaar de gehele ring vaststaat omdat je de auto nergens kan parkeren en mensen in de binnenstad met een mondkapje op moeten lopen.

Ennes schreef:Als men zich eens zou gaan inzetten voor een flexibilisering van de arbeidstijden, en het minder aantrekkelijk te maken vor bedrijven om midden in die stedelijke gebieden te gaan zitten met kantoren (dus het werk naar de mensen toebrengen ipv andersom) dan is er helemaal niet zoveel uitbreiding nodig op weg en spoor.

Dat heeft men ook wel geprobeerd, zie de snelwegkantorenlocaties. Echt een succes *O*

Ennes schreef:Dat is relatief natuurlijk, een en ander hangt niet alleen samen met het creëren van banen, maar ook de diversiteit van banen, en voor heel functies is de locatie vanwaar wordt gewerkt totaal niet belangrijk. omdat vrijwel het gehele arbeidsproces plaats vindt via een computer en een telefoon. Waar het hierom gaat is dat de gehele denk en werkwijze van veel bedrijven zou moeten veranderen. want of je in Amsterdam Zuid in een "duur" kantoorpand achter je PC zit, of op een soort Flexplek in Almere, het werk zal er niet minder of slechter door worden.

Voor heel wat banen is het inderdaad niet direct noodzakelijk om het werk in een duur kantoorpand op de Zuidas te verrichten. Wat echter steeds meer is gaan spelen (of sommigen veronderstellen dat), is dat werknemers steeds meer eisen gaan stellen aan de omgeving waarin gewerkt wordt. Het scheelt nogal als je als bedrijf op een suf bedrijventerrein zit waar niets is te beleven of dat je als bedrijf midden in een bruisend centrum zit waar je werknemers in de pauze of tijdens afspraken lekker kunnen lunchen. Het samenvoegen van bedrijven op bepaalde locaties heeft vaak heel praktische redenen; het is voordeliger en makkelijker om dicht bij je contacten/relaties te zitten (je hoeft bijvoorbeeld minder te reizen).

Op zich best interessante materie, waar ook veel over is geschreven en waar ook nog wel het nodige op is aan te merken.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Schultz wil op spoor Almere bezuinigen

Berichtdoor Caspar » Vr 08 Apr 2011, 13:10

Je zou zeggen dat er juist in Almere genoeg ruimte en ambitie is om met experimentele kantoorgebouwen te werken? Veder dacht ik aan een eigen universiteit, congrescentrum à la Ahoy/Martiniplaza e.d. Bij een stad ter grote van Almere vind ik dat wel mogelijk.

Abracadabram
Berichten: 234
Lid geworden op: Za 18 Dec 2010, 02:56

Re: Schultz wil op spoor Almere bezuinigen

Berichtdoor Abracadabram » Vr 08 Apr 2011, 13:14

Caspar schreef:Je zou zeggen dat er juist in Almere genoeg ruimte en ambitie is om met experimentele kantoorgebouwen te werken? Veder dacht ik aan een eigen universiteit, congrescentrum à la Ahoy/Martiniplaza e.d. Bij een stad ter grote van Almere vind ik dat wel mogelijk.


Ik denk niet dat je dat soort dingen voor mekaar gaat krijgen. Amsterdam ligt er veels te dichtbij. Alleen een grote stad is niet voldoende voor universiteiten en dergelijke. Het gaat ook om wat je uit de omgeving naar je toe trekt en dan is op botsen tegen amsterdam veel lastiger.

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Schultz wil op spoor Almere bezuinigen

Berichtdoor Klaasje » Vr 08 Apr 2011, 20:26

De Almeerse wethouder Duivesteijn weet niets van een bezuiniging, die minister Schultz van Haegen zou willen doorvoeren op verbetering van het spoor bij Almere.

De NOS berichtte donderdag dat de minister van Infrastructuur de helft van het budget van 700 miljoen zou willen schrappen.

Duivesteijn praat al maanden over de investeringen en wil bij Almere na 2020 verdubbeld spoor. Volgens hem gaat de discussie over verschillende varianten. Hij zou zeer teleurgesteld zijn als de minister een harde belofte over het spoor niet nakomt.
Omroep Flevoland

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Schultz wil op spoor Almere bezuinigen

Berichtdoor Vinny » Vr 08 Apr 2011, 21:16

Caspar schreef:Je zou zeggen dat er juist in Almere genoeg ruimte en ambitie is om met experimentele kantoorgebouwen te werken? Veder dacht ik aan een eigen universiteit, congrescentrum à la Ahoy/Martiniplaza e.d. Bij een stad ter grote van Almere vind ik dat wel mogelijk.

Leuk een kantoorpark in Almere. Ik heb wel eens gesolliciteerd (13-in-dozijn-kantoor en dito werk) en vanaf de bushalte moest ik over een weg zonder stoep lopen en vervolgens door een paar bosjes banjeren voor ik op de plaats van bestemming was. :shock:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Schultz wil op spoor Almere bezuinigen

Berichtdoor Ruben » Vr 08 Apr 2011, 21:25

Caspar schreef:Je zou zeggen dat er juist in Almere genoeg ruimte en ambitie is om met experimentele kantoorgebouwen te werken? Veder dacht ik aan een eigen universiteit, congrescentrum à la Ahoy/Martiniplaza e.d. Bij een stad ter grote van Almere vind ik dat wel mogelijk.

Almere is voor een groot gedeelte volgeplempt met goedkope woningen en dito bevolking. Degenen die er wel wat van kunnen en willen maken gaan naar Amsterdam voor hun studie en verhuizen doorgaans ook. Er zijn uitzonderingen ja, maar dat maakt geen universiteit of elitair congrescentrum mogelijk. Zeker gezien het reeds ontwikkelde en grote alternatief (de hoofdstad) zo dichtbij ligt. Wat is de meerwaarde voor internationale zakenrelaties om vanaf Schiphol, langs Amsterdam, naar Almere te reizen? Niks toch. Lelystad Airport zal wat dat betreft ook niet veel soelaas bieden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Schultz wil op spoor Almere bezuinigen

Berichtdoor Caspar » Vr 08 Apr 2011, 21:27

@Vinny
Tsja maar dat is niet iets van Almere. In Amsterdam loop je over een stoep en word je op de stoep aan de kant getuterd door Vespa scooters met hippe managemant trainees erop. Ieder zijn ergenissen. :wink:

@Ruben, de meerwaarde van Almere (voor eventuele kantoren van grote concerns) zie ik in lagere grondprijzen, meer parkeerruimte, een jonge bevolking met veel potentiele hoogopgeleide mensen, bereikbaarheid per weg en trein (want tegenspits richting), uitbreidingsmogelijkheden.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Schultz wil op spoor Almere bezuinigen

Berichtdoor Daniel » Vr 08 Apr 2011, 21:31

Nouja, ik vindt Almere wel in dat soort blunders bij bedrijventerreinen uitblinken hoor... ooit ook eens een sollicitatiegesprek in Almere gehad en dat was inderdaad een soortgelijk verhaal. Waarbij ik overigens zelfs nog een stukje de busbaan over moest om geen gigantische omweg via een woonwijk te hoeven maken.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Schultz wil op spoor Almere bezuinigen

Berichtdoor Ruben » Vr 08 Apr 2011, 21:33

Caspar schreef:@Ruben, de meerwaarde van Almere (voor eventuele kantoren van grote concerns) zie ik in lagere grondprijzen, meer parkeerruimte, een jonge bevolking met veel potentiele hoogopgeleide mensen, bereikbaarheid per weg en trein (want tegenspits richting), uitbreidingsmogelijkheden.


Volgens mij maakt het juist die grote concerns niet zoveel uit wat de grond kost, relatief gezien met andere landen zal het in Amsterdam toch nog wel goedkoop gevonden worden. Het gaat allemaal om locatie, maar ook waar je personeel wil werken. Dan kost het nog wel wat tijd om Almere zo te hypen dat daar zoiets ook maar half zo goed als de Zuidas uit komt rollen (en zelfs die locatie is momenteel een klein beetje aan het floppen).
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31517
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Schultz wil op spoor Almere bezuinigen

Berichtdoor Suus » Vr 08 Apr 2011, 22:28

Ik lees net dat het vliegveld van Lelystad een internationaal vliegveld voor vluchten buiten de atmosfeer moet worden dus ik denk niet dat het een echt alternatief van Schiphol wordt.

En kantoren bouwen in Almere is leuk, maar bijna een kwart van de Nederlandse kantoorpanden staat al leeg, dus laat men daar eerst eens wat aan doen voordat we Almere eens gaan dichtplempen met kantoren. Zo staat er vlak bij mijn huis al een enorm pand zichtbaar jaren te huur, en in bijna elke stad is dat wel het geval.

Het is overigens al een hele verbetering dat de verantwoordelijkheid van de Hogeschool in Almere van de Hogeschool van Amsterdam naar Windesheim is overgedragen. De HvA heeft het al lastig genoeg met de eigen perikelen binnen de organisatie en kon daardoor weinig aandacht besteden aan de opleidingen in Almere. Windesheim heeft aangegeven het aantal opleidingen in Almere op korte termijn uit te breiden naar 40 en zelfs nog meer waardoor een deel van de dagelijkse studententrek beperkt kan worden. Ik zie namelijk nu dat heel veel mensen uit Almere op de HvA zitten, bijna 25% van de studenten die ik op mijn werk aan de balie zie komen uit Almere (ik kan dat heel eenvoudig vaststellen omdat ik adresgegevens van deze personen te zien krijg). Er komen zelfs regelmatig studenten uit Lelystad aan de balie. Een hogeschool in Almere lijkt mij dus helemaal geen verkeerd begin om het verkeer te beperken, wellicht kan je zelfs een grotere vervoerstroom richting Almere vanuit het Gooi op gang krijgen.
Rame à l'approche

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Schultz wil op spoor Almere bezuinigen

Berichtdoor Klaasje » Vr 08 Apr 2011, 23:07

Caspar schreef:@Ruben, de meerwaarde van Almere (voor eventuele kantoren van grote concerns) zie ik in lagere grondprijzen, meer parkeerruimte, een jonge bevolking met veel potentiele hoogopgeleide mensen, bereikbaarheid per weg en trein (want tegenspits richting), uitbreidingsmogelijkheden.

De bereikbaarheid over de weg is vanuit het zuiden richting Almere bijna net zo'n grote hel als de andere richting op. Op de A27 files voor knooppunt Eemnes om nog maar niet te spreken over de A1 die in de tegenspits bij Knooppunt Diemen afgeknepen is. Het OV is richting Almere alleen een alternatief als je uit de richting Amsterdam of 't Gooi komt. Anders ben je nogal lang onderweg. Hopelijk vergroot de Hanzelijn straks het bereik van Almere naar het Noorden.
Ruben schreef:Volgens mij maakt het juist die grote concerns niet zoveel uit wat de grond kost, relatief gezien met andere landen zal het in Amsterdam toch nog wel goedkoop gevonden worden. Het gaat allemaal om locatie, maar ook waar je personeel wil werken. Dan kost het nog wel wat tijd om Almere zo te hypen dat daar zoiets ook maar half zo goed als de Zuidas uit komt rollen (en zelfs die locatie is momenteel een klein beetje aan het floppen).

Het bereik van personeel is bij Amsterdam gewoon stukken groter (zeker per OV). Dan moeten grondprijzen, Imago, en aantrekkelijkheid voor personeel wel erg goed scoren wil je ergens anders je bedrijf neer zetten. Bovendien zijn ze in Amsterdam best gul naar bedrijven die dreigen te vertrekken of grote bedrijven die zich misschien in Amsterdam gaan vestigen.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Schultz wil op spoor Almere bezuinigen

Berichtdoor Caspar » Vr 08 Apr 2011, 23:24

Kortom, er moeten geen huizen meer in Almere worden bijgebouwd als er verder niets gaat veranderen aan de vestigingsvoorkeur van grote werkgevers.

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Schultz wil op spoor Almere bezuinigen

Berichtdoor Klaasje » Za 09 Apr 2011, 00:00

En dus moeten alle mensen maar vanaf Deventer, Lelystad en Zwolle naar Amsterdam reizen? *O* Het groene hart is ook heilig verklaard.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Schultz wil op spoor Almere bezuinigen

Berichtdoor Vinny » Za 09 Apr 2011, 00:05

Ruben schreef:
Caspar schreef:@Ruben, de meerwaarde van Almere (voor eventuele kantoren van grote concerns) zie ik in lagere grondprijzen, meer parkeerruimte, een jonge bevolking met veel potentiele hoogopgeleide mensen, bereikbaarheid per weg en trein (want tegenspits richting), uitbreidingsmogelijkheden.


Volgens mij maakt het juist die grote concerns niet zoveel uit wat de grond kost, relatief gezien met andere landen zal het in Amsterdam toch nog wel goedkoop gevonden worden. Het gaat allemaal om locatie, maar ook waar je personeel wil werken. Dan kost het nog wel wat tijd om Almere zo te hypen dat daar zoiets ook maar half zo goed als de Zuidas uit komt rollen (en zelfs die locatie is momenteel een klein beetje aan het floppen).

Uh het gaat dus om een paar kleine dingen, zoals het aanleggen van een stoep tussen de bushalte en de kantoren. Dat is een relatief kleine investering, maar het maakt zo'n plek zo veel meer aantrekkelijker voor een OV-forens. En zo zijn er wel meer dingen te bedenken, om wat allure te geven aan een bedrijventerrein zonder meteen Zuidas-taferelen op de hals te halen.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Schultz wil op spoor Almere bezuinigen

Berichtdoor Klaasje » Za 09 Apr 2011, 00:10

Nou ben ik eigenlijk toch wel benieuwd op welk drama-bedrijventerrein je dan hebt gezeten.. :?: "Treurige bedrijfsdozen" kan ik nog wel plaatsen maar stoeploze bedrijventerreinen kan ik zo niet een-twee-drie uit mijn hoofd oplepelen.

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: Schultz wil op spoor Almere bezuinigen

Berichtdoor Chauf21 » Za 09 Apr 2011, 00:22

Van Almere Muziekwijk naar Hollandsekant wellicht? Dat is niet echt aantrekkelijk, zo uit m'n hoofd :)


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten