Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Bericht door Geert »

Oh, dan heb ik dat verkeerd begrepen, ik dacht dat de bussen gelijk weer terugkeerden richting CS bij de Kerkhoflaan (net zoals de lijnen in de Spaanse Polder bijvoorbeeld).
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Bericht door Daantje »

Niet altijd. Er is echt een eindpunt inclusief wachthuisje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Bericht door Meltrain »

*Schop*

De RET heeft inmiddels de wijzigingen per 11 december online gezet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Bericht door Stefan »

Opvallend vind ik wel dat lijn 46 straks maar tot de Westblaak rijdt.. Dat ze 'm inkorten oké, maar dit is wel erg rigoureus. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Bericht door find_your_spot »

Als ik dan toch een bezuiniging mag inbrengen. Laat de Stadsregio alsjeblieft stoppen met die malle ParkShuttl. Dat is echt een dood geboren kindje wat al jaren aan het subsidie infuus ligt.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Bericht door Suus »

De Parkshuttle is opnieuw aanbesteed, vanaf eind dit jaar moet er voor betaald worden d.m.v de OV-Chipkaart.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Bericht door Meltrain »

Stefan schreef:Opvallend vind ik wel dat lijn 46 straks maar tot de Westblaak rijdt.. Dat ze 'm inkorten oké, maar dit is wel erg rigoureus. :')
Ik vraag me ook af tot hoever hij zal rijden: t/m Eendrachtsplein of t/m het eind van de Westblaak, waar de gelijknamige halte is.

Verder dacht ik ergens gelezen te hebben dat de buslijnen in Charlois zouden blijven bestaan: dat lijn 63/64 toch wordt opgeheven is wel jammer. :( Ook komt nu het bedrijvenpark Charloisse Poort zonder bus te zitten: ik had persoonlijk lijn 67 in de spitsuren doorgetrokken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Bericht door Gekko123 »

Verder valt het me op dat ze de 45 wegbezuinigen. Dat ding rijdt met taxi-busjes wegens het geringe aantal passagiers. Alleen het schrappen van de 40 op zaterdag vind ik echt extreem. Er zijn genoeg ritten die redelijk goed gevuld zijn (10 - 15 man in Delft).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Bericht door Suus »

Maar zijn die mensen er al niet uit voordat de bus Delft uit is?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Bericht door Gekko123 »

Er zijn er genoeg die blijven zitten tot aan Overschie. De bus rijdt een mooiere route en is sneller dan de combinatie trein/bus.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Bericht door Reiziger Delft »

Ook op zaterdag? Dan zijn er namelijk geen studenten van/naar de TU.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Bericht door 010jongen »

zoals ik het goed las blijft de route van lijn 38 (39) in crooswijk het zelfde?, volgens mij is dat wel een beetje overkill als er toch ook al 2 tramlijnen rijden die haast de zelfde route. op het eindpunt in crooswijk na dan
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Bericht door 010jongen »

wat me ook opvalt is de lagere frequentie op lijn 77 tijdens de daluren.. zeker tussen rijnhaven en katendrecht mogel wel extra bussen rijdens tijdens de spitsuren. de bussen zitten echt overvol. tussen de spitsuren zitten de bussen ook goed vol op katendrecht
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Bericht door mb90 »

Meltrain schreef:
Stefan schreef:Opvallend vind ik wel dat lijn 46 straks maar tot de Westblaak rijdt.. Dat ze 'm inkorten oké, maar dit is wel erg rigoureus. :')
Ik vraag me ook af tot hoever hij zal rijden: t/m Eendrachtsplein of t/m het eind van de Westblaak, waar de gelijknamige halte is.
Tijdens Bavaria City Racing in augustus reed lijn 46 al even als omleiding tot de Westblaak en toen werd er tot de halte Westblaak gereden met dat ook als bestemming op de bussen. Vanaf de Westblaak werd er via de Schiedamsevest, Witte de Withstraat en de Hartmanstraat een rondje gereden om daarna weer op de Westblaak uit te komen voor de route terug naar Charlois. Ik denk dat dat nu ook wel gedaan zal worden.
010jongen schreef:zoals ik het goed las blijft de route van lijn 38 (39) in crooswijk het zelfde?, volgens mij is dat wel een beetje overkill als er toch ook al 2 tramlijnen rijden die haast de zelfde route. op het eindpunt in crooswijk na dan
De route van lijn 39 is inderdaad hetzelfde als die van de 38 nu. Wel gaat de 39 een stuk minder vaak rijden dan de 38.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Bericht door Stefan »

Klopt, dat gaat lijn 46 ook doen. ;) Kijk maar op de lijnennetkaart.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Bericht door mb90 »

Die zag ik inderdaad net nadat ik m'n bericht getypt had. Die stond er vanochtend vroeg nog niet op. Daar zijn overigens ook de nieuwe routes van de streekconcessie en deels die van Haaglanden te zien.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Bericht door Meltrain »

Inderdaad, de lijnennetkaart staat er pas sinds kort op.
Waarom lijn 37 trouwens wordt gesplitst in lijn 34 en 37 is me niet helemaal duidelijk. :?
Verder is het jammer dat lijn 35 niet wordt omgeleid via het SFG: de verbinding Station Noord - SFG vervalt zo.
Opvallende veranderingen in Haaglanden: het deel Naaldwijk - Maassluis van lijn 30 wordt lijn 33 en lijn 128 wordt vernummerd in 32. Lijn 121 houdt nog wel zijn huidige nummer.
Laatst gewijzigd door Meltrain op do 27 okt 2011, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Bericht door Suus »

Komt er nu nog maar één keer per uur een bus bij het IJsselland Ziekenhuis?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Bericht door Daantje »

010jongen schreef:zoals ik het goed las blijft de route van lijn 38 (39) in crooswijk het zelfde?, volgens mij is dat wel een beetje overkill als er toch ook al 2 tramlijnen rijden die haast de zelfde route. op het eindpunt in crooswijk na dan
Dat valt tegen hoor. Het is echt een druk traject. Veel woningen, geen metrolijn of randstadrail in de buurt als alternatief. Het komt nu in de spits nog voor dat je in een stampvolle bus/tram zit.

Bus 40 snap ik ook niet helemaal. Vond het al karig dat ie op zondag helemaal niet rijdt. Ik vind het vooral kwalijk dat er bij crematorium Hofwijk nu helemaal geen OV in de buurt komt terwijl er zeker op zaterdag nogal eens uitvaarten zijn. Het hoort toch niet midden in de randstad dat je daar nu niet meer met het OV kan komen? Zie ik nu trouwens goed dat de 174 van Delft via Berkel, Bergschenhoek en Bleiswijk doorrijdt naar Zoetermeer?
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Bericht door Mark »

Dat lijn 57 ingekort wordt tot de Holy en niet meer naar Schiedam gaat is opzich wel logisch, die rijdt toch al voor een groot deel parralel met de tram.
Vind de inkorting van de 53 tot Schiedam Centrum wel vaag, zo verliest Oud-Mathenesse toch voor een deel de verbinding met het Marconiplein?

En een frequentieverlaging van lijn 8 in de spits... ben benieuwd.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Bericht door Meltrain »

Daantje schreef:Zie ik nu trouwens goed dat de 174 van Delft via Berkel, Bergschenhoek en Bleiswijk doorrijdt naar Zoetermeer?
Ja. maar dat is al sinds 23 augustus 2010 hoor. :wink:

@ Mark: lijn 8 gaat van elke 8 naar elke 10 minuten in de spits, maar als het goed is, komen er dan wel Citadissen op te rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Bericht door willy84 »

Ik ben niet bekend in Rotterdam maar een vraag voor de kenners: zijn er nou bijzondere bezuinigingen? Of lijnen die ongemoeid worden gelaten terwijl daar wel gesnoeid had kunnen worden?

Bestaan er geen mogelijkheden om dmv geledebussen te bezuinigen? Door bv van een 10min standaards naar 15 min geleed te gaan?
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Bericht door Suus »

Het rijden van een gelede bus is anderhalf keer zo duur als met een standaardbus (zonder personeelskosten).

Een tien-minutendienst vervangen door een kwartierdienst bespaart per richting misschien 2 chauffeurs per uur, maar de kosten voor de bussen blijven op zijn minst even hoog, zo niet hoger. Bovendien heeft de RET slechts 2 gelede bussen in het wagenpark en zijn de huidige bussen nog redelijk nieuw. Het lijkt mij al met al geen nuttige manier van bezuinigen.
Mark schreef:Vind de inkorting van de 53 tot Schiedam Centrum wel vaag, zo verliest Oud-Mathenesse toch voor een deel de verbinding met het Marconiplein?
Een volgende (logische) stap lijkt mij ook het opheffen van die hele lijn. Als ik hem op de kaart zo zie vind ik het een behoorlijk kansloos lijntje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Bericht door Meltrain »

Vergis je niet, in de spits gaan er nog aardig wat mensen mee hoor.
Opheffen van lijn 53 lijkt me vrij uitgesloten, maar degraderen tot spitslijn zou nog wel eens kunnen gebeuren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Stadsregio Rotterdam wil bezuinigen op openbaar vervoer

Bericht door Stefan »

Meltrain schreef:@ Mark: lijn 8 gaat van elke 8 naar elke 10 minuten in de spits, maar als het goed is, komen er dan wel Citadissen op te rijden.
Humor, we gaan van 10 naar 8 en nu weer naar 10 minuten in de spits. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten