'Conducteur mishandelt astmapatiënt'

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

'Conducteur mishandelt astmapatiënt'

Bericht door Daniel »

'Conducteur mishandelt astmapatiënt'
Geplaatst op: zaterdag 9 april 2011 20:48
Laatst bijgewerkt: zaterdag 9 april 2011 20:49


HUIZEN - De 28-jarige Quintus van Amstel uit Huizen durft al drie weken geen trein te pakken, om naar zijn werk in Almere te reizen. De man beweert te zijn mishandeld door een conducteur, die het niet kon verkroppen dat Quintus een opmerking maakte over zijn rookgedrag op het perron.
De jongeman is astmapatiënt en betrapte de conducteur op roken op een plek op het perron waar het verboden was om een sigaret op te steken.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: 'Conducteur mishandelt astmapatiënt'

Bericht door Michael 1988 »

Ik zie ook vaak reizigers op het perron roken waar het niet mag, maar als het personeel al geen goed voorbeeld geeft vind ik persoonlijk wel erg ver onder de maat. Vooral het zinloos geweld dat gebruikt werd. En maar klagen over het geweld in het OV.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: 'Conducteur mishandelt astmapatiënt'

Bericht door Caspar »

Toen ik zag dat het om de Telegraaf ging, vond ik het wel iets minder geloofwaardig maargoed. Soms zijn mensen ook wel uit om gewoon te zieken. Bv op een totaal verlaten perron zo ongeveer de enige reiziger die net een sigaret opsteekt lastig vallen met dat je niet mag roken, en dat je het vind stinken. Dit terwijl je gewoon ziet dat die klaagpersoon speciaal vlakbij de roker gaat zitten om alleen maar even iets te klagen te hebben...
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: 'Conducteur mishandelt astmapatiënt'

Bericht door VIRM »

@Casper: juistem. Dit zal dan slechts een deel van het verhaal zijn.

Overigens kan ik mij best voorstellen dat het roken in en rondom stations best lastig is voor een astmapatient. Er is door de invoering van het rookbeleid wel veel verbeterd (mensen staan nu hoofdzakelijk op een kluitje te paffen). Maar als de wind een beetje waait, dan heeft een deel van het perron ook last van de rook. En daarnaast moet je om sommige stations binnen te komen ook door een rookgordijntje heen aangezien sommige rookpalen vlak buiten de stationsingangen staan (of mensen die roken daar gewoon).
Beste zou uiteraard zijn als het roken helemaal werd verboden...
Beul van de blindegeleidelijn
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: 'Conducteur mishandelt astmapatiënt'

Bericht door htm_tram »

VIRM schreef:Beste zou uiteraard zijn als het roken helemaal werd verboden...
Je kan ook te ver gaan... :roll: De NS of Prorail moeten de stations beter bekijken en de rookzones moeten eventueel opnieuw en beter ingedeeld worden. Als je de rookpalen of betere plekken zet, kan het NS personeel er ook beter staan tijdens die 5 minuten stilstand ofzo.

Bij het opnieuw indelen van de rookzones moet zowel rekening gehouden met de rokers als de niet rokers, dan weet ik zeker dat iedereen er beter van word...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 'Conducteur mishandelt astmapatiënt'

Bericht door Suus »

Roken algeheel verbieden is wel veel eenvoudiger (geen gezeur meer over regeltjes) en zal ook het meest effectief zijn om de overlast te beperken (die wordt bijna 0,0%). Bij de RET is roken op alle stations al verboden, en waarom ook niet?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 'Conducteur mishandelt astmapatiënt'

Bericht door Geert »

Op veel bovengrondse stations houdt men zich niet echt aan die regel, zeker niet op de kleinere stations zonder toezicht. Ik vrees dat zo'n regel vooral een papieren tijger zal zijn aangezien veel (kleinere) NS-stations niet permanent een toezichthouder hebben.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: 'Conducteur mishandelt astmapatiënt'

Bericht door find_your_spot »

Op Schiphol mag je ook niet roken. Toch zie ik dagelijks op het perron iemand een peuk op steken...
For Your Railroad Adventures
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Daelea en 106 gasten