Wat heeft de wet hiermee te maken?
De wet schrijft 3 minuten tussen de ritten voor. Gebeurt het dat die bus te laat op zijn eindpunt aankomt, dan is er geen 3 minuten maar misschien maar 1 minuut dus blijft de betreffende chauffeur op de bus zitten, want hij moet weer op tijd vertrekken voor de volgende rit.
Het gaat dus puur om het menselijke.
Maar jah, misschien moeten die buschauffeurs maar blijven doorwerken voor hun geld. En dan zal jij net in die bus zitten waar de buschauffeur niet meer zo helder is.... Toch Willy84?
Buschauffeurs: 'GVB is gevaarlijk bezig'
-
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Buschauffeurs: 'GVB is gevaarlijk bezig'
En hoe wil je dat dan gaan bepalen? Hoeveelheid auto's per uur? Aantal rijbanen? En wat nou als die rustige streekweg uitkomt in het drukke stadsverkeer in Leeuwarden? etc. etc. Lijkt me gewoon dat die wet minimaal moet uitgaan van chauffeurs die geconcentreerd op het verkeer moeten letten, beter iets te uitgeruste chauffeurs op rustige wegen dan uitgebluste chaufs midden in de stad.
Re: Buschauffeurs: 'GVB is gevaarlijk bezig'
Als je minder geld kwijt wil aan busvervoer, moet je misschien ook gewoon belachelijke punctualiteitseisen schrappen en accepteren dat bussen aan het eind van de spits wat vertraging hebben. Ik vind dan ook dat in grootstedelijke gebieden het "busboekjeloosreizen" toegepast kan worden, en dat er gestuurd moet worden op evenredige tijdsafstanden in plaats van de minuut vertrektijd, zodat je ook voorkomt dat er steeds weer twee bussen achter elkaar rijden waarbij de laatste alleen lucht vervoert.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Buschauffeurs: 'GVB is gevaarlijk bezig'
De arbeidstijden/rijdtijdenwet ziet er op toe dat er voldoende rust is. Als het GVB zich daar aan houdt is het goed. Als dat onvoldoende is dan moet de wet aangepast worden. Alleen GVB/RET/HTM klaagt. Dat weet ik al dat het aan het arbeidsethos ligt.hauptbahnhof schreef:Wat heeft de wet hiermee te maken?
Maakt niet uit wie er in de bus zit. Als je te moe om te rijden bent moet je op tijd naar bed gaan en niet op forum zitten de hele dag.
immer kwaliteits posts
-
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Buschauffeurs: 'GVB is gevaarlijk bezig'
Even ter info: ik ben geen buschauffeur maar trambestuurder en heb nog weinig last van te korte buffertijden.
Ik ben het wel mee eens dat als je door drukke gebieden rijdt, je volledig geconcentreerd moet zijn en ff 10 minuutjes na een rit lekker zou zijn! En het is logisch dat personeel van RET/HTM/GVB klaagt. Die hebben lijnen die vaak rijden waardoor een buffertijd meestal ook korter duurt, dan bij een lijn die om het half rijdt.
En dan nog, wat iedereen in zijn vrije tijd doet, is hun eigen zaak. Maar ik merk het al. Het zijn weer typisch van die opmerkingen die de beste stuurlui die aan wal staat lopen te roepen...
Ik ben het wel mee eens dat als je door drukke gebieden rijdt, je volledig geconcentreerd moet zijn en ff 10 minuutjes na een rit lekker zou zijn! En het is logisch dat personeel van RET/HTM/GVB klaagt. Die hebben lijnen die vaak rijden waardoor een buffertijd meestal ook korter duurt, dan bij een lijn die om het half rijdt.
En dan nog, wat iedereen in zijn vrije tijd doet, is hun eigen zaak. Maar ik merk het al. Het zijn weer typisch van die opmerkingen die de beste stuurlui die aan wal staat lopen te roepen...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten