11, 12 en 13 mei stakingen OV grote steden

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 11, 12 en 13 mei stakingen OV grote steden

Bericht door Geert »

Gekko123 schreef:Volgens mij zijn de reizigers langzamerhand het begrip voor de stadsvervoerders kwijt geraakt, zeker als ze straks een 24-uursstaking gaan houden. Dat is trouwens wel het laatste waar de bonden over nadenken heb ik het idee.
Volgens mij zijn het ook vooral de personeelsleden die vrezen voor een baas, de reizigers maakt het blijkbaar toch niet zoveel uit welke vervoerder er rijdt. Ik heb bijvoorbeeld ook nog niets van Rover of vergelijkbare clubs gehoord.

Verder wreekt zich nog steeds dat er tegen twee dingen tegelijk wordt gestaakt, maar dat die tweede een beetje ondergesneeuwd raakt (welke wel potentie heeft om reizigers in beweging te krijgen tegen de plannen): namelijk die van de bezuigingen op het ov zelf. Maar zolang niet duidelijk is welke consequenties dit precies gaat hebben (op dit moment varieren de plannen van het wegbezuinigen van complete metrotrajecten tot gesnoei in avondritten, nachtbussen en spitslijnen) zal het wel lastig worden voor de bonden om de harten van de reizigers te stelen. Nu komt het over als de 'zoveelste staking' en hebben de reizigers niet het idee dat dit consequenties (kan) hebben voor hun eigen mobiliteit. De vakbonden preken vooral voor eigen parochie en gebruiken het zwaarst mogelijke middel (niet rijden) waardoor mensen vooral een negatieve indruk krijgen.

Enfin, mijn mening over het staken zelf is denk ik wel duidelijk, maar hopelijk komen de stakers tot inkeer en komen er wel publieksvriendelijke acties.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten