Mwoh, het zal er vooral om gaan dat er nu nog paaltjes en poortjes naast elkaar staan... de aan deze kant alleen uitchecken-stickers zitten immers ook boven het gedeelte waar alleen nog paaltjes staan en die hebben nu eenmaal geen in- en uitcheckkantZ2N schreef:Ook dat zal een kwestie zijn van gewenning, alhoewel ze wel aan de logische zijde zitten (altijd rechts aanhouden).
Verbouwing station Utrecht Centraal
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Inmiddels is men bij de ingang vanaf de poortvrije passage begonnen met het plaatsen van de tweede helft van de poortjes, bij de andere uitgangen zijn de poortjes echter nog altijd buiten gebruik.
Op busstation Jaarbeurszijde hangen nu de stationsnaambordjes over de hele lengte van het C-perron en is inmiddels ook te zien dat dit 's lands eerste busstation met een rookzone wordt.
En nadat perron 14/15 in het afgelopen weekend al grotendeels kaal gemaakt was is men inmiddels ook begonnen om hetzelfde te doen op perron 12. Alle wachthokjes waren vanmiddag al grotendeels gesloopt en de bankjes werden op 'n shovel afgevoerd. Ook was men druk doende de bestrating aan die kant van het perron te verwijderen.
Op busstation Jaarbeurszijde hangen nu de stationsnaambordjes over de hele lengte van het C-perron en is inmiddels ook te zien dat dit 's lands eerste busstation met een rookzone wordt.
En nadat perron 14/15 in het afgelopen weekend al grotendeels kaal gemaakt was is men inmiddels ook begonnen om hetzelfde te doen op perron 12. Alle wachthokjes waren vanmiddag al grotendeels gesloopt en de bankjes werden op 'n shovel afgevoerd. Ook was men druk doende de bestrating aan die kant van het perron te verwijderen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Sinds vanmorgen is het hele stuk nieuwe hal tussen de tijdelijke gang en het deel wat al eerder open was opengesteld voor reizigers. De tijdelijke gang is daarom nu gesloten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Aan de Jaarbeurszijde van Utrecht Centraal zijn nu ook poortjes verschenen (vanaf het busstation gezien aan de rechterkant). Nu zijn ze bezig om aan de linkerkant poortjes te plaatsen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Nouja verschenen, ze staan er al bijna een maand met hekken er omheen. Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat ze daar nu dus ook aan staan?
Zoals ik net in het chipkaarttopic postte staan ze aan de centrumzijde nu in elk geval wel aan en daar is men alleen nog met het middelste deel bezig (helemaal rechts zijn de paaltjes nog normaal bereikbaar).
Zoals ik net in het chipkaarttopic postte staan ze aan de centrumzijde nu in elk geval wel aan en daar is men alleen nog met het middelste deel bezig (helemaal rechts zijn de paaltjes nog normaal bereikbaar).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Ze staan inderdaad al "aan" in de zin van dat je bij de poortjes kan in- en uitchecken. Als je dacht dat ze al gesloten zijn, dat is nog niet zo. Maar ik vermoed dat je dat wel dacht toen ik zei dat ze al "aan" staan.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Dan bedoelen we hetzelfde ja Scheelt weer een slinger (vanmorgen stonden ze nog tussen de hekken) op weg naar de bus :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
De Moreelsebrug vind ik wel mooi en origineel. Bruikbaar is een ander verhaal, i.i.g. voor fietsers. Ik verwacht niet dat veel mensen (na de openingseuforie) hun fiets dagelijks de trappen op en af gaan sjouwen in plaats van de tunnel aan de noordkant te nemen. En dat is best jammer, want er komt een compleet fietspad bovenop de brug te liggen. Waarom geen vloeiende op- en afritten? Met een beetje creativiteit had daar toch wel de ruimte voor gevonden kunnen worden lijkt me.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Dat komt er niet? :o :') :X
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Alleen fietsgoten langs de trappen inderdaad, maar aan de centrumkant zie ik wel ook een lift ingetekend staan. Zie foto 3 op deze pagina.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Nou, wil je dat een beetje relax met, bijvoorbeeld, een versnellingsloze OV fiets kunnen bestijgen.. dan heb je wel een aanloop nodig.. Denk niet dat die ruimte er, creactief, is.OVinspecteur schreef:De Moreelsebrug vind ik wel mooi en origineel. Bruikbaar is een ander verhaal, i.i.g. voor fietsers. (..) Waarom geen vloeiende op- en afritten? Met een beetje creativiteit had daar toch wel de ruimte voor gevonden kunnen worden lijkt me.
Kijk maar eens hoeveel 'aanloop' de nieuwe fietsbrug in Overvecht (over de ringweg N230) heeft.. of diegene in Maarssenbroek, over de A2.
Uit ervaring met die laatste kan ik zeggen dat het niet veel steiler moet voor nog enigszins comfortabel fietsen..
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
'Toevallig' vanmiddag een kijkje wezen nemen op Utrecht CS. Met bus 7 van en naar de Ikea gereisd.
Het nieuwe busplatform jaarbeurszijde wordt mooi strak, vind ik. Wél viel mij het 'donkere hol' op, de blinde muur van het stadskantoor.
Een beetje licht zou wonderen doen.. Een flatscreen groot scherm met reclame moet voldoende zijn, denk ik. *bus*
Om mijn bus terug te vinden moest ik toch even op het infoscherm in de stationshal kijken..
Ik kon bus 7 niet terugvinden in de lijst.. bleek ik op de lijst van centrumzijde te kijken..
HALLO U-OV.. maak dat onderscheidt in de kopregel even vetgedrukt ofzo.. én koppel de schermen aan de locatie.. Dus @ jaarbeurszijde begin je op links met de bussen op jaarbeurszijde.. en rechts die op centrumzijde.. en dan @centrumzijde precies andersom..
Lijkt mij logischer en duidelijker.. wij lezen tenslotte van links naar rechts.. dus daar waar je je bevind start je met links.
Verder was er best wel wat zichtbare politiemannen- en vrouwen aanwezig..(2x een koppeltje gezien + een trio in Hoog Catherijne) Zou er een dreigingsniveau geweest zijn?
Verder een bouwput, dat hele gebied inclusief de catherijne singel. Wel mooi dat water... al wordt er bij HC flink de hoogte in gebouwd.. blijft straks weinig flaneer mogelijkheden over.... er verdwijnt zo wel wat natuurlijk licht.. :neg:
Het nieuwe busplatform jaarbeurszijde wordt mooi strak, vind ik. Wél viel mij het 'donkere hol' op, de blinde muur van het stadskantoor.
Een beetje licht zou wonderen doen.. Een flatscreen groot scherm met reclame moet voldoende zijn, denk ik. *bus*
Om mijn bus terug te vinden moest ik toch even op het infoscherm in de stationshal kijken..
Ik kon bus 7 niet terugvinden in de lijst.. bleek ik op de lijst van centrumzijde te kijken..
HALLO U-OV.. maak dat onderscheidt in de kopregel even vetgedrukt ofzo.. én koppel de schermen aan de locatie.. Dus @ jaarbeurszijde begin je op links met de bussen op jaarbeurszijde.. en rechts die op centrumzijde.. en dan @centrumzijde precies andersom..
Lijkt mij logischer en duidelijker.. wij lezen tenslotte van links naar rechts.. dus daar waar je je bevind start je met links.
Verder was er best wel wat zichtbare politiemannen- en vrouwen aanwezig..(2x een koppeltje gezien + een trio in Hoog Catherijne) Zou er een dreigingsniveau geweest zijn?
Verder een bouwput, dat hele gebied inclusief de catherijne singel. Wel mooi dat water... al wordt er bij HC flink de hoogte in gebouwd.. blijft straks weinig flaneer mogelijkheden over.... er verdwijnt zo wel wat natuurlijk licht.. :neg:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Al ruime tijd loopt er extra politie rond op Utrecht CS. Zie met enige regelmaat een koppel of 4, 5 staan.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Dat is als gevolg van de aanslagen van Parijs op 13 november. Gelukkig is het weer afgeschaald, ten tijde van Brussel liep men tijdelijk met semi-automatische wapens rond... :X
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Aan beide kanten van de brug zijn er bouwprojecten. Ze hadden er wellicht iets mee kunnen doen zoals bij de Dafne Schippersbrug, waar de oprit door een schoolgebouw heen loopt.Durashift schreef:Nou, wil je dat een beetje relax met, bijvoorbeeld, een versnellingsloze OV fiets kunnen bestijgen.. dan heb je wel een aanloop nodig.. Denk niet dat die ruimte er, creactief, is.
Kijk maar eens hoeveel 'aanloop' de nieuwe fietsbrug in Overvecht (over de ringweg N230) heeft.. of diegene in Maarssenbroek, over de A2.
Uit ervaring met die laatste kan ik zeggen dat het niet veel steiler moet voor nog enigszins comfortabel fietsen..
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Vanmiddag heb ik eens uitgebreid de werkzaamheden in de spoorbak 12/14 staan bekijken en dan vooral hoe de verbreding van perron 12 in de praktijk uitpakt, er waren immers vermoedens dat we daardoor een perron zouden krijgen dat breder dan de kap is.
Blijkt echter allemaal reuze mee te vallen: aan de noordzijde wordt t.h.v. de Noordertunnel het perron een enkele tientallen centimeters breder (perron 14 trouwens ook) wat blijkbaar nodig was om het ronde uiteinde van de kap te laten passen want de palen daarvoor zijn inmiddels ook geplaatst zag ik. De extra ruimte tussen de sporen wordt vooral net buiten het perron gebruikt waar deze ruimte plaats biedt aan een nieuw bovenleidingsportaal.
Aan de zuidzijde iets grotere werkzaamheden: daar wordt de forse kromming uit perron 11/12 gehaald met de bijbehorende verschuiving van de sporen. Dat biedt daar gelijk de ruimte voor het iets verlengen van de perronkap die er maar deels afgebouwd bij stond de laatste tijd. Ook perron 11 is achter het stootjuk trouwens grotendeels afgebroken om rechtgetrokken te worden.
Op het busstation Jaarbeurszijde blijkt dit weekend dan weer vooral gewerkt te worden aan het voorzien van de rijbaan van een laag beton. De C-perrons werden daarbij met name geblokkeerd doordat er een grote betonsilo op de rijbaan stond opgesteld. Ook is de uitrit van het busstation onder de Moreelsebrug nu netjes geasfalteerd.
Blijkt echter allemaal reuze mee te vallen: aan de noordzijde wordt t.h.v. de Noordertunnel het perron een enkele tientallen centimeters breder (perron 14 trouwens ook) wat blijkbaar nodig was om het ronde uiteinde van de kap te laten passen want de palen daarvoor zijn inmiddels ook geplaatst zag ik. De extra ruimte tussen de sporen wordt vooral net buiten het perron gebruikt waar deze ruimte plaats biedt aan een nieuw bovenleidingsportaal.
Aan de zuidzijde iets grotere werkzaamheden: daar wordt de forse kromming uit perron 11/12 gehaald met de bijbehorende verschuiving van de sporen. Dat biedt daar gelijk de ruimte voor het iets verlengen van de perronkap die er maar deels afgebouwd bij stond de laatste tijd. Ook perron 11 is achter het stootjuk trouwens grotendeels afgebroken om rechtgetrokken te worden.
Op het busstation Jaarbeurszijde blijkt dit weekend dan weer vooral gewerkt te worden aan het voorzien van de rijbaan van een laag beton. De C-perrons werden daarbij met name geblokkeerd doordat er een grote betonsilo op de rijbaan stond opgesteld. Ook is de uitrit van het busstation onder de Moreelsebrug nu netjes geasfalteerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Mogen er de volgende keer fototjes bij de veranderingen? Ik schrok me de pleuris toen ik eergister na een maand of 3 Utrecht CS binnenreed :')
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Zooi regelen die in het honderd is gelopen helaas... :X
Maar niet gevreesd, ik ben zo weer weg!
Maar niet gevreesd, ik ben zo weer weg!
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Oh ja, daar had je hier al over geschreven in een of ander topique.
🍉
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Ach ... ik kom gemiddeld 1 a 2 keer in de maand op Utrecht CS en ik schrik me ook nog elke keer de pleuris hoe het veranderd. Maar ja wat wil je als je opgegroeid bent met het vorige (oude) station .Aking schreef:Mogen er de volgende keer fototjes bij de veranderingen? Ik schrok me de pleuris toen ik eergister na een maand of 3 Utrecht CS binnenreed :')
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Joh, ik wordt soms zelfs nog compleet verrast nadat ik er een keer een weekend niet geweest ben Sommige dingen gaan zo snel daar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Oh ik ben niet de enige die zijn oriëntatie verliest daar. Maar ik kom er gemiddeld eens per half jaar... :@
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
In het verlengde van de bestaande fietstunnel vanaf de Van Sijpesteijnkade is nu ook aan de centrumkant een tunneltje uitgegraven onder het nieuwe busviaduct en gisteren in gebruik genomen. De gevaarlijke gelijkvloerse kruising aan de kant van de Leidseveertunnel is zo te zien gelijk afgesloten. :D Gisteren en eergisteren waren de verkeerslichten er al gedeactiveerd, wat hachelijke situaties opleverde tussen bussen en fietsers.
De doorgaande fietsroute Lange Viestraat - Jaarbeurszijde ligt vanaf nu dus (in beide richtingen) aan de zuidkant van de bussen op dit traject, hoewel de situatie naast Hoog Catharijne nog erg verwarrend is. De bussen hoeven nu een keer minder gelijkvloers te kruisen. Maar de problemen zullen zich waarschijnlijk gaan verplaatsen naar het kruispunt Lange Viestraat/Vredenburg/St. Jacobsstraat, welke fietsers vanuit de stad schuin moeten oversteken.
Verder is er tussen de tramhalte en het (bus)station op het Jaarbeursplein juist een VRI bijgekomen, eentje die het overstekend wild ook met geluidssignalen poogt op andere gedachten te brengen.
De doorgaande fietsroute Lange Viestraat - Jaarbeurszijde ligt vanaf nu dus (in beide richtingen) aan de zuidkant van de bussen op dit traject, hoewel de situatie naast Hoog Catharijne nog erg verwarrend is. De bussen hoeven nu een keer minder gelijkvloers te kruisen. Maar de problemen zullen zich waarschijnlijk gaan verplaatsen naar het kruispunt Lange Viestraat/Vredenburg/St. Jacobsstraat, welke fietsers vanuit de stad schuin moeten oversteken.
Verder is er tussen de tramhalte en het (bus)station op het Jaarbeursplein juist een VRI bijgekomen, eentje die het overstekend wild ook met geluidssignalen poogt op andere gedachten te brengen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
De situatie naast Hoog Catharijne wordt nog beter als de nieuwe fietsenstalling klaar is. De busbaan richting Vredenburg komt dan te liggen waar nu nog de tijdelijke stalling staat.
Maar ben wel benieuwd hoe ze dat bij de Sint Jacobsstraat gaan oplossen ja.
Maar ben wel benieuwd hoe ze dat bij de Sint Jacobsstraat gaan oplossen ja.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 155 gasten