Verbouwing station Utrecht Centraal

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Wageningen1998
Berichten: 985
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Wageningen1998 »

Aking schreef:Lijnbussen hebben bij mijn weten nooit een contactslot, en zoals hierboven al gezegd is het openen van de deuren ook niet heel moeilijk (A)
Dus als ik het goed begrijp zou iedereen ( in principe dan hè)de deur kunnen openen en met de bus weg kunnen rijden?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Aking »

Als je weet hoe je dat moet doen wel ja :Y

Bij de oudere treinen, voor de intrede van de domsleutel was dat met treinen ook zo ongeveer het geval. Veel meer dan een deurklink was er niet nodig om een trein weg te rijden (de materieelsleutels lagen altijd in een van de twee cabines)
Wageningen1998
Berichten: 985
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Wageningen1998 »

De amba's hebben die knop trouwens onder de ruitenwisser, de Setra's in de deur zelf.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Aking »

Misschien handig om dat niet zo op een forum neer te zetten? :roll:
Wageningen1998
Berichten: 985
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Wageningen1998 »

Iedereen kan dat toch weten, al helemaal bij de Setra's. Mensen zien heus wel dat de chauffeur een knop op de voordeur 3 seconden lang ingedrukt houdt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Hainje »

Handig is het inderdaad niet, aan de andere kant, iemand met slechte bedoelingen had daar snel genoeg achter gekomen. Tel daar bij op dat het snel genoeg opvalt als een bus van een busstation gejat wordt. Is het niet door de verkeersleiding, dan is het wel door een collega of door de chauffeur zelf (huh, waar is mijn bus nu???). Je moet als dief wel erg veel mazzel hebben wil je onopgemerkt wegkomen.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Aking »

En toch gebeurt het nog best regelmatig geloof ik...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Hainje »

Dat iemand een bus jat? Of dat iemand het voor elkaar krijgt een bus naar - ik noem maar een dwarsstraat - Polen te rijden? Want het blijft natuurlijk een kostenafweging voor vervoerders. Riskeren dat er gemiddeld één keer per half een bus meegenomen wordt voor joyriding dat misschien een uur duurt, of de extra optie voor contactsloten toevoegen tijdens de bestelling? Rekensom lijkt mij niet heel moeilijk.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Aking »

Ik zeg enkel dat het jatten (vaak met joyriding als doel) nog best regelmatig voorkomt, ik zeg nergens dat ze dan maar contactslot en moeten plaatsen (A)
Wageningen1998
Berichten: 985
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Wageningen1998 »

Wat is eigenlijk de straf die je kan verwachten met joyriden? (En nee dat wil ik niet weten omdat ik zelf iets dergelijks van plan ben!)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Aking »

Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Durashift »

Afbeelding

Foutje.. verreiker vergeten na oplevering Utrecht CS.

Het kan reizigers bijna niet ontgaan zijn: een blauwe hoogwerker staat al maanden niets te doen in de stationshal van Utrecht Centraal en dat duurt misschien nog wel tot ‘begin volgend jaar’. Doordat de hal af is, kan de machine er niet meer uit.

De NS moet het gevaarte aan de Jaarbeurszijde wegtakelen, maar heeft daar nu niet de mogelijkheid toe. De hoogwerker staat nu in de stationshal aan de kant van de Jaarbeurs, bij de roltrappen naar busplatform D, en is afgezet met een rood-wit lint. “Van 2015 tot de oplevering van de stationshal, afgelopen december, werd de machine intensief gebruikt voor onder andere het installeren van verlichting, brandmelders en dergelijke”, vertelt NS woordvoerder Hessel Koster.


Bron:
https://www.duic.nl/opmerkelijk/hoogwer ... lopig-weg/


:D

Dat zal wel kassa zijn voor de verhuurder :wink:
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door isadora »

Utrecht is toch Groen Links? Dan is het vast kunst. :mrgreen:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Zugführer »

en is afgezet met een rood-wit lint
Aking, kom er maar in :P
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Aking »

Mn meisje had er al een foto van gemaakt, toen ie nog in gebruik was met linten er omheen :')

Maaruh, het ding ziet er uit als een huurmachine... Wie gaat dat betalen? :X

Sowieso, is het niet voordeliger om het ding ter plekke uit elkaar te halen en dan buiten/elders weer in elkaar te zetten? (A)
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door diederickx »

Zit er geen Münchhausenschakeling op zo'n ding?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Aking »

diederickx schreef:Münchhausenschakeling
Koekel komt met De Sprong Van Münchhausen of Het syndroom van Münchhausen, en daarbij zie ik de connectie niet... Care to elaborate?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door trolly »

Mijn hond reageert helaas nog steeds niet correct op het commando 'vlieg!'. Ik vermoed dat diederickx iets dergelijks verwacht van die hoogwerker.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Durashift »

Ach, is er dadelijk met de zomer niet één of ander sport evenement waardoor de stationshal weer vol gehangen kan worden met vlaggen / banieren etc?
Dan is het daarna zo weer herfst en kan al de winter sfeer (kerst) verlichting opgehangen worden.

Daar is zo'n verreiker wel nuttig voor.

Ik zou zeggen.. kopen dat ding en voorgoed laten staan in die hoek. Koop een paar nette scheidingswanden en zet die er in de tussentijd omheen. Niemand die er last van heeft. :P :idea:
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door diederickx »

Ik dacht eigenlijk aan iets waarmee zo'n ding zichzelf aan het plafond kon optillen. Misschien te veel animatiefilms gekeken...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Z2N »

Ja. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Suus »

Gaat men nog een keer wat doen aan die bouwhekken tussen busstation C en D, of blijft die ontwerpfout tot aan het eind der tijden staan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Het is Utrecht he, vast het laatste :P Net als die andere bouwblunders op Utrecht Centraal die er waarschijnlijk tot de volgende verbouwing zullen blijven, bv. de kappen bij perron 9 en 12.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door cassie127 »

Of dus die hoogwerker van hierboven die het station niet meer uit kan. En zo zullen er vast nog een heleboel dingen meer zijn die wij nog niet gezien hebben :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Of wel gezien... zo zit er op de ruit van Abel's Deli aan de zuidkant een grote witte sticker, aannemelijk om te voorkomen dat de medewerkers in het keukentje van die zaak daar levend gegrild worden doordat ze vol in de zon staan.
En vlak achter het "gehandicaptenpoortje" in de route aan de zuidkant achter de winkeltjes langs staat een pilaar van het dak van de hal, dat lijkt best krap als je daar met een beetje grote elektrische rolstoel ofzo langs wil. Geen idee waarom dat brede poortje niet precies aan de andere kant zit, dan zou je namelijk in je rolstoel gewoon rechtdoor kunnen rijden i.p.v. om pilaren en bankjes heen te moeten slingeren.
De afstand is, gezien daar toch maar drie poortjes zijn, niet bepaald gigantisch. Al vraag ik me toch al af waarom je zo'n breed poortje voor rolstoelen en kinderwagens op een plek nodig hebt die eigenlijk alleen snelle toegang tot trappen geeft :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten