Verbouwing station Utrecht Centraal
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Volgens de NDOV data rijdt lijn 81 nu over de Croeselaan naar het nieuwe busstation Jaarbeursplein om dan inderdaad rechtsaf te gaan via de Valeriusbaan terug. Klopt dat, of wordt er richting Jaarbeursplein ook via de Valeriusbaan gereden?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Richting Jaarbeursplein kan 'ie niet via de Valeriusbaan, dan staat 'ie achterstevoren op het busstation
Edit: vanmiddag nog even een kijkje genomen hoe de rijbanen nu precies liggen: als je vanaf CS Jaarbeurszijde komt en linksaf slaat vanaf de busbaan kan je alleen nog de rijbaan op die tussen de tramhalte en het NH Hotel ligt. Als lijn 81 zo zou rijden had dat voor de passagiers dus een rondje Westplein betekend voor ze uit kunnen stappen. Dat zal vast de reden zijn dat 'ie richting Utrecht nog via de Croeselaan rijdt.
Verder blijkt dat de internationale buslijnen niet, zoals ik hier eerder las, van het Jaarbeursplein naar Perron G1 verhuizen. In plaats daarvan hebben deze lijnen een piepklein haltehaventje gekregen aan de Croeselaan t.h.v. de kruising met de Mineurslaan.
Op CS Jaarbeurszijde was men om 15.00 uur vanmiddag nog druk bezig met het grondwerk om een rijbaan te creëren vanaf het nieuwe busstation richting Valeriusbaan. Gezien hoe men die aan het aanleggen was lijkt het me maandag wel een grappig gezicht worden: zo te zien staan de abri's van het oude busstation dan nog tussen de tijdelijke busbanen in. Op dit moment zie ik op de webcam dat men net is begonnen met het asfalteren van die rijbanen, 'tis wel behoorlijk strak gepland allemaal.
Edit: vanmiddag nog even een kijkje genomen hoe de rijbanen nu precies liggen: als je vanaf CS Jaarbeurszijde komt en linksaf slaat vanaf de busbaan kan je alleen nog de rijbaan op die tussen de tramhalte en het NH Hotel ligt. Als lijn 81 zo zou rijden had dat voor de passagiers dus een rondje Westplein betekend voor ze uit kunnen stappen. Dat zal vast de reden zijn dat 'ie richting Utrecht nog via de Croeselaan rijdt.
Verder blijkt dat de internationale buslijnen niet, zoals ik hier eerder las, van het Jaarbeursplein naar Perron G1 verhuizen. In plaats daarvan hebben deze lijnen een piepklein haltehaventje gekregen aan de Croeselaan t.h.v. de kruising met de Mineurslaan.
Op CS Jaarbeurszijde was men om 15.00 uur vanmiddag nog druk bezig met het grondwerk om een rijbaan te creëren vanaf het nieuwe busstation richting Valeriusbaan. Gezien hoe men die aan het aanleggen was lijkt het me maandag wel een grappig gezicht worden: zo te zien staan de abri's van het oude busstation dan nog tussen de tijdelijke busbanen in. Op dit moment zie ik op de webcam dat men net is begonnen met het asfalteren van die rijbanen, 'tis wel behoorlijk strak gepland allemaal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Dat lijkt er wel op ja gezien de optocht aan Arriva-bussen die ik vanmorgen over het nieuwe busstation zag komen richting buffer.nvdw schreef:Die portacabin zal na het weekend wel verdwenen zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Vanochtend tijdens het wachten op mijn bus even zomaar een aantal sfeerplaatjes gemaakt van de huidige vertrekperrons van de bussen op Utrecht Centraal.
Eerst de Centrumzijde:
Met o.a. een MB Sprinter op lijn 2:
De perrons H op het Jaarbeursplein:
Halte D3 met lijn 21 en erachter de werkzaamheden richting de Rabo-brug:
De werkzaamheden met al een stukje brug:
En tot slot lijn 37 bij de halte C5 wat ook in het asfalt zichtbaar is:
Eerst de Centrumzijde:
Met o.a. een MB Sprinter op lijn 2:
De perrons H op het Jaarbeursplein:
Halte D3 met lijn 21 en erachter de werkzaamheden richting de Rabo-brug:
De werkzaamheden met al een stukje brug:
En tot slot lijn 37 bij de halte C5 wat ook in het asfalt zichtbaar is:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Mooi foto's, zo bij opkomend daglicht. :pos:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Volgens de NS nieuwsbrief die gisteren in mijn mailbox plofte gaat binnenkort de OV servicewinkel aan de Jaarbeurszijde open. Alleen staat er geen datum bij wanneer deze open gaat.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Bij mij gaat er bij één foto iets mis, weet niet of dit bij jullie ook zo is?
- Spoiler: show
🍉
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Hier niet. Misschien even op "F5" drukken .
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Die is al sinds afgelopen maandag open ;)KM46 schreef:Volgens de NS nieuwsbrief die gisteren in mijn mailbox plofte gaat binnenkort de OV servicewinkel aan de Jaarbeurszijde open. Alleen staat er geen datum bij wanneer deze open gaat.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Bedankt .
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Vanmiddag stond er opeens een hele rij pilaren voor de overkapping van de tweede helft van het C-perron aan de Jaarbeurszijde en was men daartussenin ook de rest van de kap al aan het bouwen. Dat had na een maand nog niet verwacht. Ook de perronranden lagen er al trouwens. Straks is dat busstation nog veel te vroeg klaar joh
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Liever te vroeg klaar dan vertraging oplopen .
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Nouja, de boel loopt eerder op een bepaald moment hoe dan ook vast: voordat het D-perron gebouwd kan gaan worden moet het verkeer vanaf de buffer en Valeriusbaan naar het C-perron namelijk langs het nieuwe deel van het C-perron gaan rijden (ze gaan nu nog dwars door wat het D-perron moet worden heen).
Echter is het eerstvolgende busloze weekend pas weer in april, dus eerder zijn dergelijke grote aanpassingen niet te verwachten.
Echter is het eerstvolgende busloze weekend pas weer in april, dus eerder zijn dergelijke grote aanpassingen niet te verwachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Is er op Utrecht Centraal eigenlijk ook een geldautomaat, of moet je daar nog steeds Hoog Catharijne voor in?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Als er al één is dan is ie van GWK (of hoe die toko tegenwoordig ook heten mag). Nadeel daarvan is dat je bij biljetkeuze moet kiezen tussen 100, 200, 300, 400, 500 of vrije keuze. Echt schiet me neer hoor, wie wil er nu 500 euro contant pinnen? :')
🍉
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Toeristen :Y
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
GWK is de enige inderdaad en die hebben alleen nog hun eigen automaat (al heb ik daar ooit ook wel 20 euro uit gekregen.
Alternatief is de ABN Amro automaat op de hoek net voorbij de uitgang naar busperron A.
Alternatief is de ABN Amro automaat op de hoek net voorbij de uitgang naar busperron A.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Uit een GWK automaat kan je ook gewoon briefjes van €20 halen.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Enige tijd geleden zijn de Bruna boekwinkels veranderd naar AKO boekwinkels.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Geheimpje: AKO was al enige jaren de franchisehouder van de Bruna-boekwinkels op de treinstations. Maar omdat AKO nu een nieuw ontworpen formule heeft waarvan de verkoop beter loopt (de zogenaamde Schiphol-formule) worden nu eindelijk alle boekwinkels omgebouwd.KM46 schreef:Enige tijd geleden zijn de Bruna boekwinkels veranderd naar AKO boekwinkels.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
En de AKO op Utrecht Centraal is dus op 18 januari geopend.
En die nieuwe formule, tja het ziet er prachtig uit maar van het ooit best uitgebreide assortiment is helaas niet veel meer overgebleven...
En die nieuwe formule, tja het ziet er prachtig uit maar van het ooit best uitgebreide assortiment is helaas niet veel meer overgebleven...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Ja dat weet ik, maar het lijkt mij wel wat logischer om in het snelkeuzemenu ook de opties voor €20,- en €50,- te geven. Daar heb je in Nederland veel meer aan dan biljetten van € 500,-.Michael schreef:Uit een GWK automaat kan je ook gewoon briefjes van €20 halen.
🍉
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Gelukkig komen er ook bij grotere bedragen gewoon briefjes €20,- en/of €50,- uit de automaat.
Voor toeristen is het gewoon handiger in een keer een groter bedrag te pinnen.
Voor toeristen is het gewoon handiger in een keer een groter bedrag te pinnen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Als je geluk hebt dat ze niet op zijn dan wel, wat ook nogal eens het geval is in die dingen. Al geldt dat net zo goed voor de ING-automaten op diverse stations.Michael schreef:Uit een GWK automaat kan je ook gewoon briefjes van €20 halen.
Wat dat betreft jammer dat er niet meer, zoals voorheen, ABN Amro automaten bij de GWKs op stations zitten. Die hebben er namelijk vrijwel altijd ook 10 euro biljetten in zitten die voor niet-toeristen op 'n station toch vaak praktischer zijn. Bv. om een kaartje in de bus te kopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Zag vanmiddag vanuit de bus dat inmiddels ook de funderingen voor de overkapping van het D-perron in de grond zitten. Bij het C-perron is de rijbaan voor vertrekkende bussen inmiddels al een ruime week opgeschoven naar direct langs het spoor zodat er ruimte is ontstaan om de stoepranden en het naastgelegen wegdek voor de toe te voegen haltes aan te leggen.
Overigens ligt er vrij achteraan dat C-perron (zijde buffer) ook een stukje betonnen vloer. Blijkbaar komt daar een overdekte wachtruimte te staan.
Overigens ligt er vrij achteraan dat C-perron (zijde buffer) ook een stukje betonnen vloer. Blijkbaar komt daar een overdekte wachtruimte te staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten