Ja.Bee schreef:Wat denk je, dat ik betaversies van netwerkkaarten uit mijn hoofd ga leren
Verbouwing station Utrecht Centraal
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Doet niet af aan perrongebruik dus, wat ook de vraag was. :)Wubbo schreef:Hoewel ik geloof dat het perrongebruik wel hetzelfde is gebleven, is dat volgens mij niet de situatie zoals het ook daadwerkelijk wordt. Er is nog wat gewijzigd qua wissels volgens mij.
Komt wel goed schatje.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
De plek waar de inmiddels gesloten AH to Go aan de centrumzijde zat bleek al deels voorbereid op de definitieve situatie aldaar. Nadat de sloop afgerond was is het dak blijven zitten en daar is men nu de gevels van de definitieve winkelruimte tegenaan aan het plaatsen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Op de bouwhekken rond de voormalige AH to Go aan de Centrumzijde staat inmiddels aangegeven dat hier een OV-sevicewinkel gaat komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Zag vanmiddag dat helemaal aan de uiterste punt van perron 14/15 aan de A-zijde een nieuw bovenleidingportaal verschenen is over de sporen 15 t/m 18 heen. Op perron 15 staat 'n schuine paal met bevestigingspunten voor de perronkap, dus kennelijk komt de nieuwe kap helemaal tot daar. En dat betekend dus dat rechte palen op perron 14 die al eerder mooi in de stijl van de perronkappen neergezet waren daar weer weg mogen.
Briljant gepland zo, maargoed, die rechte palen zijn wel weer herbruikbaar: de andere kant van het bewuste nieuwe portaal staat buiten perron 18 met gewoon een rechte paal in de stijl van de kappen tussen de sporen in.
Briljant gepland zo, maargoed, die rechte palen zijn wel weer herbruikbaar: de andere kant van het bewuste nieuwe portaal staat buiten perron 18 met gewoon een rechte paal in de stijl van de kappen tussen de sporen in.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Vier op een rij... De werkzaamheden op Utrecht Centraal dit weekend betroffen o.a. het verplaatsen van het tijdelijke afdak boven de sporen 12 t/m 14 van de noord- naar de zuidkant van het station. Voorbereidingen voor de sloop van het laatste stuk oude hal vanaf komende zomer dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Bij de Burger King stond vanmiddag een bord buiten, waarop stond dat zij op 29 juli dichtgaan op de huidige locatie, en op de 31e heropenen. Eind juli is het dus gedaan met het laatste stukje originele stationshal.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Op busstation Jaarbeurszijde is het momenteel wat krapper door werk aan de fundering van de Rabobrug. Hierdoor is o.a. de uitstaphalte langs spoor 21 tijdelijk korter.
Ook is men begonnen met het opruimen van de bouwketen waarmee plek voor de aanleg van de eerste helft van het definitieve busstation ontstaat.
Ook is men begonnen met het opruimen van de bouwketen waarmee plek voor de aanleg van de eerste helft van het definitieve busstation ontstaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Volgens een spandoek op het hek voor de lift naar spoor 20/21 ga je daar vanaf 13 juli naartoe, dus ik ga er vanuit dat die sporen dan ook in dienst komen.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Dat klopt. Het weekend ervoor zijn er werkzaamheden waarbij de sporen 20 en 21 worden aangesloten. Als sporen 20 en 21 in dienst komen, schuiven de treinen van sporen 18 en 19 op en gaat het perron met sporen 18 en 19 buiten dienst.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Aankomend weekend worden sporen 20 en 21 aangesloten en sporen 15 t/m 19 buiten dienst gesteld. ProRail heeft een Youtube video online gezet over het DSSU project na dat weekend. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MNS5n579JVg[/youtube]
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Inmiddels is de plattegrond van de stationshal per 31 juli beschikbaar. In de eerste fase blijven zo te zien dus nog enkele van de tijdelijke units in de hal aan de Jaarbeurszijde in gebruik, maar een aantal daarvan worden ook al verwijderd.
En blijkbaar, aan de logo's te zien, krijgt Utrecht dus een periode met zowel een Kiosk "oude" als nieuwe stijl.
En ook vast een blik op perron 20/21 dat vanaf maandag in gebruik genomen wordt...
Wat me eerder deze week ook al opviel: in de definitieve situatie bijna geen palen meer in de perrons want vrijwel alles komt aan de kap te hangen (ook de stationsnaambordjes en de TB14s hangen daar aan i.p.v. op een paal te staan). Zorgt voor een stuk meer bewegingsvrijheid op het perron.
En blijkbaar, aan de logo's te zien, krijgt Utrecht dus een periode met zowel een Kiosk "oude" als nieuwe stijl.
En ook vast een blik op perron 20/21 dat vanaf maandag in gebruik genomen wordt...
Wat me eerder deze week ook al opviel: in de definitieve situatie bijna geen palen meer in de perrons want vrijwel alles komt aan de kap te hangen (ook de stationsnaambordjes en de TB14s hangen daar aan i.p.v. op een paal te staan). Zorgt voor een stuk meer bewegingsvrijheid op het perron.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Interessante naamgeving van het bestand. Ik geloof dat ik er al ruim tien jaar geleden achterkwam dat "meest recente versie" niet bijzonder handig werktDaniel schreef:plattegrond
Gisteren viel me op dat de luidsprekers voor de omroep vreemd zijn opgehangen: het geluid lijkt nu richting spoor 19 te gaan in plaats van het perron op. En er hangen allerlei bordjes met pijltjes die de trappen lijken aan te geven? Deed me denken aan die bordjes bij tunnels die richting tunneldeuren wijzen, of nooduitgangen aangeven.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Vanaf het busstation Jaarbeurszijde gezien leken het verwijzingen naar nooduitgangen toen ik aldaar over de uitstaphalte langs het nieuwe perron liep.
Edit: en owja, ik vroeg me al tijden af wat de bedoeling van de nis aan de buitenkant van de nieuwe OV-servicewinkel aan de centrumzijde was maar daar komen zo te zien dus kaartautomaten in te staan.
Edit: en owja, ik vroeg me al tijden af wat de bedoeling van de nis aan de buitenkant van de nieuwe OV-servicewinkel aan de centrumzijde was maar daar komen zo te zien dus kaartautomaten in te staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
De OV servicewinkel op Utrecht Centraal heeft ook zo'n mooi scherm met actuele tijden van al het OV dat zowel van binnen als van buiten te zien is.
Al zie je van buiten alleen een lichtvlek want de ramen zijn met matte folie beplakt...
Edit: zo'n scherm bedoel ik dus. Het folie ziet er ook vrij definitief uit gezien het voorzien is van de logo's van de vervoerders en de OV-servicewinkel.
Al zie je van buiten alleen een lichtvlek want de ramen zijn met matte folie beplakt...
Edit: zo'n scherm bedoel ik dus. Het folie ziet er ook vrij definitief uit gezien het voorzien is van de logo's van de vervoerders en de OV-servicewinkel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Verder ziet de zaak er al aardig 'af' uit, kon vanmiddag tegen 17:15 even naar binnen kijken. Helaas moet de vervanger van Tickets en Service het slechts doen met drie balies...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Het zal niet voor niets zijn dat er in de eindsituatie twee OV-servicewinkels komen op Utrecht Centraal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Ik dacht dat ik vier balies telde, maar misschien keek ik verkeerd. Lijkt me in ieder geval een erg karige vervanging voor de huidige 10 balies, ik neem tenminste aan dat op 31 juli de huidige balies dichtgaan en er geen andere vervanging is.
Verder: spoor 20/21 ziet er mooi uit, veel lichter dan de andere perrons. Maar wat een eind lopen naar busstation Centrum (of spoor 1 bijvoorbeeld).
Verder: spoor 20/21 ziet er mooi uit, veel lichter dan de andere perrons. Maar wat een eind lopen naar busstation Centrum (of spoor 1 bijvoorbeeld).
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Dan is het op Rotterdam Centraal beter geregeld.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
@Wubbo: Vierde was allicht de U-OV balie dan? Ik heb nooit echt geteld eerlijk gezegd. Weet niet hoe het op andere stations met een servicewinkel loopt, maar iets zegt me ook wel dat er bij de huidige loketten vast ook veel vragen komen die je niet persé aan een balie hoeft af te handelen. In zo'n winkel kan natuurlijk ook een deel van het personeel meer rondlopen en bij de kleine tafeltjes staan voor dat soort dingen.
Al zijn twee balies voor bus/tram ook krap trouwens (in de uiteindelijke twee servicewinkels). Als je aan het begin van de maand de rij bij het huidige U-OV servicepunt soms ziet...
Al zijn twee balies voor bus/tram ook krap trouwens (in de uiteindelijke twee servicewinkels). Als je aan het begin van de maand de rij bij het huidige U-OV servicepunt soms ziet...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Op Amsterdam Centraal mag je pas naar het loket of in de rij staan voor het loket op het moment dat je hebt verteld aan een servicemedewerker waarvoor je het Service Centre bezoekt. Maar een wetmatigheid bij de spoorwegen is dat Amsterdam alles anders doet dan de rest van het land, dus echt een goede vergelijking zal het wel niet zijn
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Voor de bus ligt spoor 20/21 juist heel goed, omdat eind 2016 (volgens de planning) het nieuwe busstation Jaarbeurszijde gereed is en het merendeel van de bussen dan daarheen verhuist. Voor de overige sporen ga ik ervan uit dat ook spoor 20/21 op de tunnels aangesloten is?Wubbo schreef:Ik dacht dat ik vier balies telde, maar misschien keek ik verkeerd. Lijkt me in ieder geval een erg karige vervanging voor de huidige 10 balies, ik neem tenminste aan dat op 31 juli de huidige balies dichtgaan en er geen andere vervanging is.
Verder: spoor 20/21 ziet er mooi uit, veel lichter dan de andere perrons. Maar wat een eind lopen naar busstation Centrum (of spoor 1 bijvoorbeeld).
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Wel op de middentunnel, niet op de noordertunnel. Ook perron 18/19 zal na de verbouwing niet meer op de noordertunnel aangesloten zijn.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
20/21 is alleen op de middentunnel aangesloten, maar dat lijkt me wel een van de belangrijkere tunnels. Daarmee is dat spoor dus voor overstaps vanaf alle perrons bereikbaar en in de eindsituatie ook vanuit de fietsenstalling aan de centrumzijde. Vanuit de noordertunnel is spoor 15 het hoogste spoor waar je kunt komen, van 18-21 halen de perrons die tunnel niet dus die hebben geen toegang (meer) daarheen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Dat zal allicht wat schelen (naast het self-servicedeel), maar ik verwacht dat dat meer bij binnenland zal gebeuren dan bij internationaal. Van 5 internationale balies (die ik trouwens al een tijdje niet allemaal tegelijk open heb gezien) naar 1 is nogal een vermindering. Dan ga ik er van uit dat er 2 binnenland blijven. Of ze moeten met internationaal toch nog ergens anders heen gaan voorlopig, maar ik kan niet achterhalen waarheen dan.Daniel schreef:Weet niet hoe het op andere stations met een servicewinkel loopt, maar iets zegt me ook wel dat er bij de huidige loketten vast ook veel vragen komen die je niet persé aan een balie hoeft af te handelen. In zo'n winkel kan natuurlijk ook een deel van het personeel meer rondlopen en bij de kleine tafeltjes staan voor dat soort dingen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 gasten