Verbouwing station Utrecht Centraal

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door ODRAIL »

@Z2N: Ik snap wat je bedoeld :wink: .
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Mr-W »

Hainje schreef:Tilburg is gewoon een ghetto, jwz 8-)
Mwa, Boef neemt liever een dikke Audi :P
Vinny schreef:En zijn het nu wel betrouwbare beveiligers, behalve de "randdebielen" op Amsterdam Centraal die eerder voor een bijdrage aan een onveilig gevoel zorgden dan dat ze er stonden voor de veiligheid?
G4S & Andor kom je vooral tegen op middelgrote en kleine stations, als ik me goed kan herinneren waren daar vooral problemen mee.
In Rotterdam staat er vooral VenS bij de poortjes.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Geert »

Tristan schreef:Dat komt dus omdat de poortjes zelf geen enkele zwartrijder tegenhouden. Menselijk toezicht diet dat wel. Op die manier kunnen vervoerders dus beweren dat het aantal zwartrijders is gedaald sinds het sluiten van de poortjes, terwijl dat dus niet door de poortjes komt.

Op Utrecht CS zal er zeer waarschijnlijk ook permanente bewaking komen, zodat NS kan beweren/liegen dat de poortjes het aantal zwartrijders heeft verminderd.
De hoeveelheid zwartrijders daalt wel degelijk door de poortjes dicht te doen. Maar voor lage poortjes zoals in Utrecht moet er inderdaad wel toezicht aanwezig zijn.

Die gesloten poortjes maken het mogelijk dat de beveiligers die er naast staan effectief in kunnen grijpen. Met eenzelfde hoeveelheid beveiligers kun je zonder poortjes geen 100% controle doen, met de poortjes kan dat wel. De enkele zwartrijder die alsnog over de poortjes springt kan dan alsnog door de aanwezige beveiliger in de kladden gegrepen worden. Alle andere zwartrijders lopen tegen de lamp of zullen alsnog een kaartje moeten kopen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Skeletten gevonden onder Utrecht Centraal
UTRECHT - Bij werkzaamheden onder Utrecht Centraal zijn deze zomer botresten gevonden uit de 19e eeuw. Afgelopen augustus werden de botten en schedels gevonden door bouwvakkers. Waarschijnlijk zijn ze afkomstig van een kerkhof dat in 1850 is geruimd, maar dus niet zorgvuldig.
"Op de plek waar de sketeletten zijn gevonden stopten tot voor kort bussen. Ongeveer honderd jaar geleden, rond 1920, stond er op dezelfde plek een loods van vervoerder Van Gend & Loos. Weer honderd jaar daarvoor, rond 1810, was er op deze plek een klein kerkhofje," stelt de gemeente.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Suus »

sketeletten
Leren journalisten geen Nederlands meer?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door n-evo »

Jij hebt in je hele leven nog nooit een tikfout gemaakt begrijp ik? Wat moet zo'n niveau van perfectie fijn zijn.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10539
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door trolly »

Verkeerde topic, meiden. Maar als we toch bezig zijn: vroegûh lazen journalisten hun stukkie soms nog wel eens door (en nog langer geleden waren er correctoren...), maar de vermeende onfeilbaarheid lijkt epidemisch. Het onderwijs kan je tenslotte ook niet van alles de schuld geven.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Suus »

Maarten van Rossum recenseert het station: https://www.youtube.com/watch?v=jANL_v04rcA
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door busfanNL »

Prachtig. Ga altijd helemaal stuk om hem. *O* :lol:
Bert Ernste
Berichten: 6
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 23:18

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Bert Ernste »

Hopelijk gaan ze nu na de feestelijke opening het station beter onderhouden. In september lag een van de perrons er langdurig en op meerdere plaatsen zo bij Bron:

Afbeelding

Afbeelding

Bron
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door OVinspecteur »

De Moreelsebrug is sinds gisteren geopend voor het publiek. Ik moet zeggen dat dit een hele mooie plek is geworden voor trein- en busspotters. Als het donker is worden ook de bomen op de brug sprookjesachtig verlicht vanaf het dek.

Een concurrent voor de Van Sijpesteijntunnel om een deel van het drukke fietsverkeer daar over te nemen is het volgens mij niet geworden. De trappen zijn erg lang. Wel lijkt het gebruik van de liften ook mogelijk met de fiets in de hand, ten minste zolang ze niet gesloopt worden door vandalen. Beneden moet je dan wel een klein stukje over het trottoir.
De zuidelijke helft van de brug lijkt bestemd voor fietsers, afgaande op de sleuven aan die kant langs een van de twee trappen naar de Rabostraat. Aan de centrumkant is er maar één trap. Natuurlijk is het ook logisch dat voetgangers langs de stationszijde lopen, aangezien er mogelijk nog trappen naar de perrons komen. Ik hoop in ieder geval dat die er snel komen naar de busperrons, want er dreigt clandestien oversteken op de plaats waar bussen het station in- en uitrijden.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door OmniLezer »

Die tweede fout met die trein; mooie vrouwtje daar met haar... leuke trein. :pos:
Wat voor een VIRM is dat?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Aking »

Das een VIRM van NS :Y
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door OVinspecteur »

De roltrappenboer moet haast wel een heel lucratief onderhoudscontract hebben afgesloten. Vrijwel iedere keer dat ik op het station kom (en dat is bijna dagelijks) staat er weer een roltrap stil op m'n route. :neg:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door ODRAIL »

Tot op heden heb ik daar gelukkig nog geen last van gehad :wink: . En dat terwijl ik twee tot vier ik per maand op Utrecht Centraal kom.
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door waldo79 »

Ik bezoek Utrecht Centraal zo'n 8 keer per week, maar defecte roltrappen kom ik niet dagelijks tegen in mijn looproute.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Aking »

De roltrappen op het jaarbeursplein aan de kant van de sneltram zijn vaker kapot dan dat ze werken :X
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Mikos »

Zijn ze kapot of worden ze door grappenmakers met behulp van de noodknop stil gezet? Het aandeel van de tweede oorzaak is helaas een stuk groter dan je zou denken.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Aking »

Vroegah liepen je collega's op het station met een roltrapsleutel rond en was dat 2e niet zo'n probleem, dat was namelijk met een paar minuten weer opgelost :X
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

Ik trof afgelopen week een enkele keer een stilstaande roltrap op perron 8/9 en een keer eentje naar 11/12, maar het grootste deel van de tijd werken ze gewoon volgens mij.

Trouwens, iemand een idee hoeveel jaren ze nog gaan doen over de overkapping boven de trap vanaf 8b/9b? Dat ding is toch al wel een behoorlijke tijd afgesloten inmiddels wegens het werk daaraan en zie niet zo gek veel vorderingen.
Jammer want zou 'm graag gebruiken, die achterom de winkeltjes-route is over 't algemeen heerlijk rustig namelijk. Scheelde afgelopen week (met een klein extra ommetje erin nog) met gemak voor het halen van een bus eerder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door waldo79 »

Daniel schreef: Jammer want zou 'm graag gebruiken, die achterom de winkeltjes-route is over 't algemeen heerlijk rustig namelijk. Scheelde afgelopen week (met een klein extra ommetje erin nog) met gemak voor het halen van een bus eerder.
Graag ja. Kan ik mijn Persoonlijk Record scherper stellen in het rennen van spoor 11 naar 21. Dat ligt nu van deur tot deur op een dikke minuut. Ik vermoed dat het dan in korter dan 1 minuut kan :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Daniel »

11 naar 21 kan toch al achterlangs. Ben afgelopen week steeds een trap verder (dus bij spoor 11) naar die route afgebogen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door waldo79 »

Ligt eraan waar je uit de binnenkomende trein binnenkomt. Vervelende van die route achter de winkels langs is dat je niet ontkomt aan "conflicten" met kruisende voetgangers richting andere perrons.

Gek genoeg hoef ik 's ochtends minder vaak een spurt te trekken dan 's avonds.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Durashift »

OVinspecteur schreef:De roltrappenboer moet haast wel een heel lucratief onderhoudscontract hebben afgesloten. Vrijwel iedere keer dat ik op het station kom (en dat is bijna dagelijks) staat er weer een roltrap stil op m'n route. :neg:
Of het is nieuwigheid en dus garantiekosten?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Geert »

Als de roltrappen dagelijks stilstaan lijkt me dat juist niet lucratief voor de onderhoudsboer die dan weer een mannetje langs mag sturen.

Ben ook wel benieuwd wanneer ze eindelijk klaar zijn bij 8/9. Voor een station dat feestelijk geopend is vorige maand zou je wel mogen verwachten dat het dan ook daadwerkelijk klaar is, quad non :X
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten