Verbouwing station Utrecht Centraal
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
@Z2N: Ik snap wat je bedoeld .
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Mwa, Boef neemt liever een dikke AudiHainje schreef:Tilburg is gewoon een ghetto, jwz
G4S & Andor kom je vooral tegen op middelgrote en kleine stations, als ik me goed kan herinneren waren daar vooral problemen mee.Vinny schreef:En zijn het nu wel betrouwbare beveiligers, behalve de "randdebielen" op Amsterdam Centraal die eerder voor een bijdrage aan een onveilig gevoel zorgden dan dat ze er stonden voor de veiligheid?
In Rotterdam staat er vooral VenS bij de poortjes.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
De hoeveelheid zwartrijders daalt wel degelijk door de poortjes dicht te doen. Maar voor lage poortjes zoals in Utrecht moet er inderdaad wel toezicht aanwezig zijn.Tristan schreef:Dat komt dus omdat de poortjes zelf geen enkele zwartrijder tegenhouden. Menselijk toezicht diet dat wel. Op die manier kunnen vervoerders dus beweren dat het aantal zwartrijders is gedaald sinds het sluiten van de poortjes, terwijl dat dus niet door de poortjes komt.
Op Utrecht CS zal er zeer waarschijnlijk ook permanente bewaking komen, zodat NS kan beweren/liegen dat de poortjes het aantal zwartrijders heeft verminderd.
Die gesloten poortjes maken het mogelijk dat de beveiligers die er naast staan effectief in kunnen grijpen. Met eenzelfde hoeveelheid beveiligers kun je zonder poortjes geen 100% controle doen, met de poortjes kan dat wel. De enkele zwartrijder die alsnog over de poortjes springt kan dan alsnog door de aanwezige beveiliger in de kladden gegrepen worden. Alle andere zwartrijders lopen tegen de lamp of zullen alsnog een kaartje moeten kopen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Skeletten gevonden onder Utrecht Centraal
UTRECHT - Bij werkzaamheden onder Utrecht Centraal zijn deze zomer botresten gevonden uit de 19e eeuw. Afgelopen augustus werden de botten en schedels gevonden door bouwvakkers. Waarschijnlijk zijn ze afkomstig van een kerkhof dat in 1850 is geruimd, maar dus niet zorgvuldig.
"Op de plek waar de sketeletten zijn gevonden stopten tot voor kort bussen. Ongeveer honderd jaar geleden, rond 1920, stond er op dezelfde plek een loods van vervoerder Van Gend & Loos. Weer honderd jaar daarvoor, rond 1810, was er op deze plek een klein kerkhofje," stelt de gemeente.
Lees verder
UTRECHT - Bij werkzaamheden onder Utrecht Centraal zijn deze zomer botresten gevonden uit de 19e eeuw. Afgelopen augustus werden de botten en schedels gevonden door bouwvakkers. Waarschijnlijk zijn ze afkomstig van een kerkhof dat in 1850 is geruimd, maar dus niet zorgvuldig.
"Op de plek waar de sketeletten zijn gevonden stopten tot voor kort bussen. Ongeveer honderd jaar geleden, rond 1920, stond er op dezelfde plek een loods van vervoerder Van Gend & Loos. Weer honderd jaar daarvoor, rond 1810, was er op deze plek een klein kerkhofje," stelt de gemeente.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Leren journalisten geen Nederlands meer?sketeletten
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Jij hebt in je hele leven nog nooit een tikfout gemaakt begrijp ik? Wat moet zo'n niveau van perfectie fijn zijn.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Verkeerde topic, meiden. Maar als we toch bezig zijn: vroegûh lazen journalisten hun stukkie soms nog wel eens door (en nog langer geleden waren er correctoren...), maar de vermeende onfeilbaarheid lijkt epidemisch. Het onderwijs kan je tenslotte ook niet van alles de schuld geven.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Maarten van Rossum recenseert het station: https://www.youtube.com/watch?v=jANL_v04rcA
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Prachtig. Ga altijd helemaal stuk om hem. *O*
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: do 08 dec 2016, 23:18
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Hopelijk gaan ze nu na de feestelijke opening het station beter onderhouden. In september lag een van de perrons er langdurig en op meerdere plaatsen zo bij Bron:
Bron
Bron
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
De Moreelsebrug is sinds gisteren geopend voor het publiek. Ik moet zeggen dat dit een hele mooie plek is geworden voor trein- en busspotters. Als het donker is worden ook de bomen op de brug sprookjesachtig verlicht vanaf het dek.
Een concurrent voor de Van Sijpesteijntunnel om een deel van het drukke fietsverkeer daar over te nemen is het volgens mij niet geworden. De trappen zijn erg lang. Wel lijkt het gebruik van de liften ook mogelijk met de fiets in de hand, ten minste zolang ze niet gesloopt worden door vandalen. Beneden moet je dan wel een klein stukje over het trottoir.
De zuidelijke helft van de brug lijkt bestemd voor fietsers, afgaande op de sleuven aan die kant langs een van de twee trappen naar de Rabostraat. Aan de centrumkant is er maar één trap. Natuurlijk is het ook logisch dat voetgangers langs de stationszijde lopen, aangezien er mogelijk nog trappen naar de perrons komen. Ik hoop in ieder geval dat die er snel komen naar de busperrons, want er dreigt clandestien oversteken op de plaats waar bussen het station in- en uitrijden.
Een concurrent voor de Van Sijpesteijntunnel om een deel van het drukke fietsverkeer daar over te nemen is het volgens mij niet geworden. De trappen zijn erg lang. Wel lijkt het gebruik van de liften ook mogelijk met de fiets in de hand, ten minste zolang ze niet gesloopt worden door vandalen. Beneden moet je dan wel een klein stukje over het trottoir.
De zuidelijke helft van de brug lijkt bestemd voor fietsers, afgaande op de sleuven aan die kant langs een van de twee trappen naar de Rabostraat. Aan de centrumkant is er maar één trap. Natuurlijk is het ook logisch dat voetgangers langs de stationszijde lopen, aangezien er mogelijk nog trappen naar de perrons komen. Ik hoop in ieder geval dat die er snel komen naar de busperrons, want er dreigt clandestien oversteken op de plaats waar bussen het station in- en uitrijden.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Die tweede fout met die trein; mooie vrouwtje daar met haar... leuke trein. :pos:
Wat voor een VIRM is dat?
Wat voor een VIRM is dat?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Das een VIRM van NS :Y
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
De roltrappenboer moet haast wel een heel lucratief onderhoudscontract hebben afgesloten. Vrijwel iedere keer dat ik op het station kom (en dat is bijna dagelijks) staat er weer een roltrap stil op m'n route. :neg:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Tot op heden heb ik daar gelukkig nog geen last van gehad . En dat terwijl ik twee tot vier ik per maand op Utrecht Centraal kom.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Ik bezoek Utrecht Centraal zo'n 8 keer per week, maar defecte roltrappen kom ik niet dagelijks tegen in mijn looproute.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
De roltrappen op het jaarbeursplein aan de kant van de sneltram zijn vaker kapot dan dat ze werken :X
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Zijn ze kapot of worden ze door grappenmakers met behulp van de noodknop stil gezet? Het aandeel van de tweede oorzaak is helaas een stuk groter dan je zou denken.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Vroegah liepen je collega's op het station met een roltrapsleutel rond en was dat 2e niet zo'n probleem, dat was namelijk met een paar minuten weer opgelost :X
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Ik trof afgelopen week een enkele keer een stilstaande roltrap op perron 8/9 en een keer eentje naar 11/12, maar het grootste deel van de tijd werken ze gewoon volgens mij.
Trouwens, iemand een idee hoeveel jaren ze nog gaan doen over de overkapping boven de trap vanaf 8b/9b? Dat ding is toch al wel een behoorlijke tijd afgesloten inmiddels wegens het werk daaraan en zie niet zo gek veel vorderingen.
Jammer want zou 'm graag gebruiken, die achterom de winkeltjes-route is over 't algemeen heerlijk rustig namelijk. Scheelde afgelopen week (met een klein extra ommetje erin nog) met gemak voor het halen van een bus eerder.
Trouwens, iemand een idee hoeveel jaren ze nog gaan doen over de overkapping boven de trap vanaf 8b/9b? Dat ding is toch al wel een behoorlijke tijd afgesloten inmiddels wegens het werk daaraan en zie niet zo gek veel vorderingen.
Jammer want zou 'm graag gebruiken, die achterom de winkeltjes-route is over 't algemeen heerlijk rustig namelijk. Scheelde afgelopen week (met een klein extra ommetje erin nog) met gemak voor het halen van een bus eerder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Graag ja. Kan ik mijn Persoonlijk Record scherper stellen in het rennen van spoor 11 naar 21. Dat ligt nu van deur tot deur op een dikke minuut. Ik vermoed dat het dan in korter dan 1 minuut kan :DDaniel schreef: Jammer want zou 'm graag gebruiken, die achterom de winkeltjes-route is over 't algemeen heerlijk rustig namelijk. Scheelde afgelopen week (met een klein extra ommetje erin nog) met gemak voor het halen van een bus eerder.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
11 naar 21 kan toch al achterlangs. Ben afgelopen week steeds een trap verder (dus bij spoor 11) naar die route afgebogen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Ligt eraan waar je uit de binnenkomende trein binnenkomt. Vervelende van die route achter de winkels langs is dat je niet ontkomt aan "conflicten" met kruisende voetgangers richting andere perrons.
Gek genoeg hoef ik 's ochtends minder vaak een spurt te trekken dan 's avonds.
Gek genoeg hoef ik 's ochtends minder vaak een spurt te trekken dan 's avonds.
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Of het is nieuwigheid en dus garantiekosten?OVinspecteur schreef:De roltrappenboer moet haast wel een heel lucratief onderhoudscontract hebben afgesloten. Vrijwel iedere keer dat ik op het station kom (en dat is bijna dagelijks) staat er weer een roltrap stil op m'n route. :neg:
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Als de roltrappen dagelijks stilstaan lijkt me dat juist niet lucratief voor de onderhoudsboer die dan weer een mannetje langs mag sturen.
Ben ook wel benieuwd wanneer ze eindelijk klaar zijn bij 8/9. Voor een station dat feestelijk geopend is vorige maand zou je wel mogen verwachten dat het dan ook daadwerkelijk klaar is, quad non :X
Ben ook wel benieuwd wanneer ze eindelijk klaar zijn bij 8/9. Voor een station dat feestelijk geopend is vorige maand zou je wel mogen verwachten dat het dan ook daadwerkelijk klaar is, quad non :X
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten