Pagina 7 van 39

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: do 28 feb 2013, 14:45
door Daniel
@Tristan: voor lijn 81 wordt de route ook korter.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: do 28 feb 2013, 18:31
door Wubbo
Daniel schreef:De situatie op Utrecht Centraal vanaf aanstaande zondag...
Afbeelding

Neem aan dat die extra AH to Go een foutje is, de plek waar Shakies en Smullers zaten lijkt me er wat erg klein voor en daarnaast wordt dat stuk van de hal vanaf half 2013 ook gesloopt.
Het lijkt er toch sterk op dat er in de ex-Smullers een AH to Go komt, ik kon vandaag even door de bouwhekken naar binnen kijken en zag er nieuwe inrichting die me sterk aan AH to Go doet denken.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: do 28 feb 2013, 19:46
door Daniel
Hebben ze snel gedaan dan, toen ik daar gisteren naar binnen kon kijken door een open rolluik was het nog vooral erg leeg daar binnen.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: do 28 feb 2013, 20:28
door webguy
Ik denk dat de plek van de huidige AH2Go ook een keer wordt gesloopt - dan moet je toch een tweede winkel hebben...

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: do 28 feb 2013, 21:08
door Daniel
Tweede helft 2013 is die helft van de hal aan de beurt ja, maar de plek van de voormalige smullers valt ook deels in het dan te slopen gedeelte. Of ze moeten de toegang aan de andere kant maken, zodat je vanuit het nieuwe deel wat nu in aanbouw is die AH to Go in kunt dan.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: do 28 feb 2013, 21:17
door webguy
Maar achter die Smullers zijn ze wel bezig het dak te maken he...

Overigens is vanmiddag het eerste ongeval gebeurd bij Busstation Zuid - de verkeerssituatie is daar een regelrechte ramp sinds maandag :(
Afbeelding

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: do 28 feb 2013, 21:24
door Daniel
webguy schreef:Maar achter die Smullers zijn ze wel bezig het dak te maken he...
Ik bedoel dan ook de situatie als het dak daar klaar is. Eerder gaan ze die andere helft van de hal toch nog niet slopen, want dan zou je vanaf de centrumkant het station niet meer in kunnen :wink:
Tegelijk heb je die AH to Go nog niet nodig zolang die aan de overkant nog open is. Een ingang naast de roltrap van perron 8/9 is trouwens ook nog net een optie.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: za 02 mar 2013, 08:01
door Suus
Er hangt inmiddels een logo van AH to Go op de nieuwe locatie.

De nieuwe loopbrug voor het busstation is ook af. Direct vanaf de stationshal moet iedereen eerst de trap af en dan nog een trap of verder lopen. Die roltrappen kan je nog niet zoveel mee.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: za 02 mar 2013, 08:30
door Daniel
Bee schreef:Er hangt inmiddels een logo van AH to Go op de nieuwe locatie.
Check, die waren ze gisteren aan het ophangen.
Die roltrappen kan je nog niet zoveel mee.
Ook nog geen looproute vanaf de lift die daar achterin het nieuwe deel van de hal zit? Da's niet heel praktisch dan voor reizigers met kinderwagens of die slecht ter been zijn en naar de bus willen dan.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: za 02 mar 2013, 09:15
door Suus
De loopbrug heeft een steigerconstructie, je moet daar omheen om bij de roltrap of de lift te komen. De meeste mensen zullen vanuit de bus voor de trappen kiezen omdat je die beter kan vinden. De roltrappen zijn voor de aankomende bussen en de streekbussen eigenlijk te ver weg.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: za 02 mar 2013, 18:14
door Daniel
Ben er zelf vanmiddag tijdens een lange overstap ook nog even langsgelopen: naast de toegang tot de tijdelijke loopbrug is nu een eveneens tijdelijke lift neergezet.
De roltrappen en de liften in de hal zelf zullen wel bedoeld zijn om toegang tot het definitieve busstation te geven wat dichter bij en deels onder de stationshal komt te liggen.

Vanmiddag was trouwens de vloer van de Jaarbeurstraverse er boven spoor 15/18 er al compleet uit, volgens planning zou men inmiddels bezig moeten zijn met de sloop van de stalen liggers waar de vloer op lag en gaan dan morgen de grote liggers eruit waar de hele traverse aan hing.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: zo 03 mar 2013, 18:17
door Broodtrommel
Het schijnt, dat ze bij het slopen/afbreken van de oude Jaarsbeurstraverse, iets voor op schema liggen. Dat gebeurt ook nog wel eens, gelukkig :P

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: zo 03 mar 2013, 18:26
door Daniel
Hmm, twee uur geleden hing de staalconstructie nog onder de hoofdbalken terwijl die een halfuur geleden weg zou moeten zijn...
Wel was men rond het middaguur al bezig met deels losbranden van de hoofdbalken terwijl er tegelijk ook nog breekwerk aan de vloer plaatsvond zo te horen. Er viel ook het een en ander naar beneden, dus hopelijk is er niks beschadigd geraakt aan de sporen en bovenleiding.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: zo 03 mar 2013, 19:33
door Broodtrommel
Misschien heb ik dan andere informatie ontvangen dan jou, maar dat is niet heel erg :P. De sporen 14-19 zijn dit weekend ook buiten dienst, dus dat zal vast wel te maken hebben met het feit dat ze het een en ander aan het slopen zijn.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: zo 03 mar 2013, 19:43
door Daniel
Ik ging uit van de planning die hier te lezen is i.c.m. wat ik vandaag gezien heb :wink:
Als ik nu op de webcam kijk zie ik ook de hele staalconstructie van de voormalige traverse nog op z'n plek zitten.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: ma 04 mar 2013, 09:14
door webguy
Het was een troepje vanochtend op spoor 5/7 - de oude trappen waren afgesloten (met veiligheidsmannetjes ervoor), alleen de roltrappen en de nieuwe trappen waren open. Die nieuwe trappen leide je naar het deel van de hal waar vroeger De Tijd zat: er waren aantal tijdelijke muurtjes doorgebroken.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: ma 04 mar 2013, 09:22
door Daniel
Men had hopelijk wel iets van een tijdelijke trapleuning geplaatst op die nieuwe trap? Zat van het weekend nog niks daar...

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: ma 04 mar 2013, 09:24
door webguy
Wat houtplaten ja. Het was een interessant tafereel want de helft van de stroom mensen snapte het niet echt.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: ma 04 mar 2013, 10:54
door reisthijs
Daniel schreef:De roltrappen en de liften in de hal zelf zullen wel bedoeld zijn om toegang tot het definitieve busstation te geven wat dichter bij en deels onder de stationshal komt te liggen.
De nieuwe roltrappen zijn al in gebruik sinds zondagochtend, al liggen ze inderdaad wel erg afgelegen ten opzichte van het tijdelijke busstation.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: ma 04 mar 2013, 14:57
door Daniel
webguy schreef:Wat houtplaten ja. Het was een interessant tafereel want de helft van de stroom mensen snapte het niet echt.
´tis ook het eerste perron waarbij het in dienst komen van de nieuwe trap samenvalt met de afsluiting van de oude. Vermoed dat men, nu het dak nog open is, dan op korte termijn ook de nieuwe lift gaat inhijsen op de plek van de oude trap.

Edit: vanmiddag was het buitenommetje door de nog dakloze nieuwe hal ook open en stonden er bouwhekken om de oude trap naar perron 5/7. Redelijk in lijn met wat ik hierboven al stelde lijkt me :wink:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: di 05 mar 2013, 16:25
door Daniel
Via CU2030 op Twitter: binnendoorroute tussen spoor 5/7 en 8/9 onder de kap in aanbouw door is alleen bij grote drukte open.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: wo 06 mar 2013, 19:32
door webguy
De AH2GO op de voormalige plaats van de Smullers is nu ook open:
Afbeelding

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: za 09 mar 2013, 10:59
door ODRAIL
Twee AH2GO's op een station is dat niet een beetje (te) veel van het goede?

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: za 09 mar 2013, 11:38
door Suus
Nee hoor, Amsterdam Centraal heeft er drie :)

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: za 09 mar 2013, 11:47
door ODRAIL
Vraag me wel af waar de Free Record Shop gebleven is?