Pagina 13 van 39

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: wo 24 dec 2014, 18:25
door Suus
Ik hoop dat die keten met fakkels Europa wordt uitgedreven, schandalig rip-off concept is dat.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: wo 24 dec 2014, 19:04
door Geert
Dat is toch die mislukte nepwok-to-go? Eén keer in Rotterdam wat gehaald, je mag aanwijzen wat je wilt en dan warmen ze gewoon de boel op in de magnetron :X

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: wo 24 dec 2014, 21:38
door Michael
Dat klopt Geert.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: zo 28 dec 2014, 16:17
door webguy
Vraag me trouwens af wat ze met de mini AH2go gaan doen - maar mogelijk gaat dat blok winkels binnenkort alweer weg om dat stuk te verbouwen.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: wo 21 jan 2015, 21:10
door Daniel
Inmiddels al gedurende een week verdwijnt aan de Jaarbeurszijde stukje bij beetje de tijdelijke wand tussen het deel van de hal dat al klaar was en het deel in aanbouw. Geeft al een aardige indruk hoe immens groot de nieuwe hal gaat worden, zeker als je vanaf busstation Jaarbeurszijde de hal in komt lopen.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: vr 23 jan 2015, 11:22
door reisthijs
Foto's van het nieuwe deel van de hal, het gaat dus eind juli open, je ziet nog beter hoe groot het wel niet wordt!
http://www.cu2030.nl/archive/2015-01-22/groot-stuk-nieuwe-hal-utrecht-centraal-open-op-31-juli

Tegelijkertijd zal ook de 'interwijkverbinding' open gaan, de looproute buitenom maar nog wel onder het grote dak van de stationshal.
http://www.cu2030.nl/archive/2015-01-21/langs-stationshal-over-het-spoor-31-juli-open

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: vr 23 jan 2015, 16:43
door Jonkervoort
Gaan ze dan ook meteen in het station poortjes plaatsen of wachten ze daarmee tot ze klaar zijn?

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: vr 23 jan 2015, 17:16
door Aking
Daniel schreef:Inmiddels al gedurende een week verdwijnt aan de Jaarbeurszijde stukje bij beetje de tijdelijke wand tussen het deel van de hal dat al klaar was en het deel in aanbouw. Geeft al een aardige indruk hoe immens groot de nieuwe hal gaat worden, zeker als je vanaf busstation Jaarbeurszijde de hal in komt lopen.
En dat ziet er dan ongeveer zo uit:
Afbeelding
Afbeelding

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: vr 23 jan 2015, 17:55
door Thom91
Het grote bord zal iig niet meer terugkeren omdat ze ophoping onder het bord niet willen hebben, en ondertussen wordt er steen en been geklaagd over de TB21..

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: vr 23 jan 2015, 17:56
door Suus
Ach, zo lijkt het groot maar als straks alle cashcows in de stationshal zijn genesteld is het vast weer te klein :P

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: vr 23 jan 2015, 19:34
door Daniel
Mwoh, die kan je al zien op de foto's he want al die winkelunits zijn al gebouwd. Nou zaten die altijd al aan de rand en zitten ze dat straks nogsteeds, maar ik denk dat vooral de aanzienlijke extra breedte richting de uitgangen wel aardig zal schelen. En de extra trap naar elk perron helpt natuurlijk ook wel.

Ben trouwens wel benieuwd wat voor formaat OV-servicewinkel er in Utrecht gaat komen. Op de stations waar die al zitten zijn ze naar mijn idee relatief klein, dat kan nog leuk worden dan (Zo ongeveer eens per maand staat er bij de huidige U-OV balie een rij die naar buiten doorloopt tot de volgende winkelunit aan toe, zo te zien vooral scholieren die een nieuwe maandkaart moeten opladen)

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: do 19 feb 2015, 16:50
door wouter15
Spoorvernieuwing Utrecht: tijdelijke wijzigingen in de dienstregeling 2015

19 februari 2015

ProRail vernieuwt het spoor rond Utrecht zodat er in de toekomst meer treinen kunnen rijden. De spoorvernieuwing is in 2014 van start gegaan en ligt op schema. In 2015 wordt onder meer gewerkt aan nieuwe sporen en een volledig nieuw perron. Utrecht Centraal blijft altijd bereikbaar, op een aantal trajecten is het helaas onvermijdelijk dat reizigers tijdelijk hinder zullen ondervinden van de werkzaamheden.

Nieuw perron en nieuwe sporen

Utrecht Centraal is hèt spoorhart van Nederland, dagelijks maken zo'n 285.000 reizigers gebruik van het station. Dit aantal neemt toe tot zo'n 360.000 reizigers per dag in 2030. Om in de toekomst meer treinen te kunnen laten rijden breidt ProRail het aantal sporen uit. Aan de Jaarbeurskant van Utrecht Centraal legt ProRail in 2015 twee nieuwe sporen (20/21) aan en een nieuw perron, het achtste perron. De sporen 14/15 en 18/19 worden eveneens vernieuwd. Door deze werkzaamheden is er tijdelijk minder ruimte voor alle treinen die Utrecht passeren. NS en ProRail zetten zich maximaal in om zoveel mogelijk treinen te laten rijden en de hinder zoveel als mogelijk te beperken. Lees verder

Hier is ook onder meer te lezen dat de 9800 tussen 23 maart 2015 tot 10 april 2015 vanuit Gvc naar Ut in Wd 15 minuten blijven staan om vervolgens verder richting Ut te rijden.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: do 19 feb 2015, 21:11
door Zugführer
Is het geen optie die dan helemaal in het pad van de s19800 te laten rijden? En wat gebeurt er dan met de s6100? Bijzonder :p

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: do 19 feb 2015, 21:27
door Aking
Als goedmakertje wil de NS vaste reizigers benaderen en een cadeautje geven, liet Luiten gisteren weten. Ze kunnen kiezen uit onder meer een ontbijtje, of een telefoonhoesje.
Benieuwd hoe ze die "vaste reizigers" er uit gaan filteren, of ze dat adhv chipgegevens doen, of dat ze gewoon op bepaalde tijdstippen die treinen af gaan...

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: do 19 feb 2015, 21:31
door Suus
Een brief sturen aan abonneehouders die een trajectkaart hebben dat geldig is op de betreffende trajecten?

Net zoals NS nu al af en toe "streepje voordeel"-brieven stuurt naar bepaalde groepen abonneehouders met waardebonnen voor het een en ander.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: do 19 feb 2015, 21:33
door Daniel
Zugführer schreef:Is het geen optie die dan helemaal in het pad van de s19800 te laten rijden? En wat gebeurt er dan met de s6100? Bijzonder :p
Er rijden minder treinen tussen Utrecht en Woerden staat in het volledige bericht, dus de s6100 zal opgeheven zijn. Waarschijnlijk zal op het andere kwartier tussen Gouda en Woerden een goederenpad liggen, dat lijkt me eigenlijk de enige logische plek daarvoor. Andere hindernissen zie ik zogauw niet, de dienstregeling is immers elk kwartier nagenoeg hetzelfde.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: di 03 mar 2015, 19:15
door wouter15
In de reisplanner is al te zien welke aanpassingen er vanaf 23 maart gedaan worden. De 9800 die in het pad van de 6100 gaat rijden staat richting Utrecht CS en richting Den Haag CS in Woerden resp. 15 minuten en 13 minuten stil om zijn weg daarna te vervolgen. Overdag lijken er verder in het spoorgebruik op Utrecht CS nog niks te gaan gebeuren. Alleen in de avonduren gaat de indeling wel op de schop. De indeling word dan zo (series die niet worden genoemd veranderen ook niet)
- De IC's richting Amersfoort vertrekken vanaf spoor 9 i.p.v. 11
- De IC's richting Leiden vertrekken vanaf spoor 11b i.p.v. 18a
- De IC's richting Arnhem vertrekken vanaf spoor 12b i.p.v. 14 (de IC's met vertrek om .23 en .53 vertrekken wel gewoon van spoor 14
- De IC's richting Eindhoven vertrekken vanaf spoor 12b i.p.v. 15
- De Sprinters richting Woerden vertrekken vanaf spoor 11a i.p.v. 19a
- De Sprinters richting Geldermalsen vertrekken vanaf spoor 15 i.p.v. 19b

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: di 03 mar 2015, 19:34
door SuperGhost
Hoe kunnen de IC's naar Eindhoven en Arnhem nu tegelijk vanaf spoor 12b vertrekken? :?

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: di 03 mar 2015, 19:39
door Suus
De een zal wel op 12a staan en de 12b, maar het probleem blijft dat je niet kan "uitvoegen" en dat de treinen dus met verschillende tijden achter elkaar zullen moeten vertrekken. Het gebruik van spoor 12 heeft trouwens ook als gevolg dat de intercity's vanaf Maarssen richting Utrecht over het sprinterspoor moeten rijden.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: di 03 mar 2015, 19:49
door MdJ
De s3100 rijdt dan niet meer, de s3500 dan alleen nog maar Shl-Ut. Er staan dan te Ut geen twee IC's achter elkaar.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: di 03 mar 2015, 20:10
door SuperGhost
Dan klopt het lijstje van wouter dus niet, want die zegt dat de IC's Utrecht->Arnhem van .23/.53 vanaf spoor 14 vertrekken en de anderen van spoor 12b.

Als de 3100 niet rijdt (vertrekt .08/.38 uit Utrecht) en alleen de 3000 (vertrekt .23/.53), blijven de treinen naar Arnhem volgens hem dus gewoon van spoor 14 vertrekken, maar wordt alleen de dienst uitgedund.
Dan snap ik dus ook niet waarom de IC naar Eindhoven van spoor 12b zou moeten vertrekken, want als de 3100 niet rijdt, kan de 800 prima ook op 14 terecht en hoeft dan niet over de sprintersporen.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: di 03 mar 2015, 20:59
door Vinny
Ik weet het beter. Kunnen we niet de treinen uit het noorden keren in bijvoorbeeld Breukelen, uit het noord-oosten in Bilthoven en Hollandsche Rading, vanuit het oosten in Driebergen, vanuit het zuiden in Houten en vanuit het westen in Woerden? Voor Utrecht gewoon de komende 3 jaar treinvervangend busvervoer. Dan kan je lekker bezig, en loopt niet de hele tijd de boel in de puinpoeier als er eens het verkeerde draadje is doorgeknipt. :evil:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: di 03 mar 2015, 21:06
door Etienne
Bij de AH to Go aan de busstationzijde was vanochtend een hoek afgesloten met bouwhekken, zonder dat er werkzaamheden plaatsvinden. Het bevordert de looproute ook niet echt...

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: di 03 mar 2015, 21:10
door Zugführer
SuperGhost schreef:Dan klopt het lijstje van wouter dus niet, want die zegt dat de IC's Utrecht->Arnhem van .23/.53 vanaf spoor 14 vertrekken en de anderen van spoor 12b.
Ik zie ook geen gewijzigde vertreksporen in de reisplanner op 23 maart en verder in de avonduren. Gewoon de normale vertreksporen lijken er nu in te staan.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: di 03 mar 2015, 22:26
door Daniel
Etienne schreef:Bij de AH to Go aan de busstationzijde was vanochtend een hoek afgesloten met bouwhekken, zonder dat er werkzaamheden plaatsvinden. Het bevordert de looproute ook niet echt...
Vanmiddag nogsteeds en er stond ook een bouwvakker bij (vanmorgen nog twee zelfs). Niet de eerste keer dat die hoek tijdelijk is afgesloten trouwens, maar net als jou geen idee wat daartoe nu de aanleiding is steeds.