Verbouwing station Utrecht Centraal

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Bemined
Berichten: 727
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Berichtdoor Bemined » Wo 11 Mei 2016, 18:26

Zugführer schreef:Voor de late uurtjes zullen ze toch wel gewoon linkerspoor terugrijden naar Maarssen, of eventueel toch terugvallen op spoor 15, lijkt me. > 10 km omrijden voor alleen een cross-platform overstap is natuurlijk waanzin.

De overstap van de 3000 op de 3500 vormt echter wel een belangrijk deel van het bestaansrecht van deze trein, het is namelijk de enige verbinding met Schiphol vanuit Utrecht in de avond. Op zich is in de huidige dienstregeling het nog wel te doen om via de stationshal te gaan aangezien de overstaptijd 5 minuten bedraagt, maar bij de minste of geringste vertraging wordt dat krap, zeker met bagage. En als de korte opvolging die men met wil invoert wordt dat mogelijk minder dan 5 minuten en wordt cross-platform wel zo handig.

Een betere oplossing is een andere lijnvoering, een intercity Maastricht - Den Helder en Nijmegen - Schiphol die te Utrecht een cross-platformoverstap op elkaar bieden. Mocht er behoefte zijn aan een kwartierdienst op Utrecht - Amsterdam in de avond zoals nu dan kan dit een pendeltrein worden, maar die hoeft dan geen overstap te bieden want er zijn geen aansluitende treinen vanuit Eindhoven en Arnhem.

ICE105
Berichten: 219
Lid geworden op: Ma 19 Dec 2011, 15:34

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Berichtdoor ICE105 » Wo 11 Mei 2016, 19:30

Zugführer schreef:De 3500 gaat al een uur langer doorrijden vanaf december. Voor de late uurtjes zullen ze toch wel gewoon linkerspoor terugrijden naar Maarssen, of eventueel toch terugvallen op spoor 15, lijkt me. > 10 km omrijden voor alleen een cross-platform overstap is natuurlijk waanzin.

Nee joh. De 3500 rijdt gelijk op de 7400 op Ut-Bkl in beide richtingen dus dat gaat niet. De hiervoor bedachte oplossing: 3500 vanaf spoor 18 na kopmaken naar Ctw, kopmaken, vanaf Ctw via spoor 15 naar Oz, kopmaken, vanaf Oz naar spoor 7. Totale keertijd materieel daardoor 52 min.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3735
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Berichtdoor Z2N » Do 12 Mei 2016, 19:24

Bemined schreef:De overstap van de 3000 op de 3500 vormt echter wel een belangrijk deel van het bestaansrecht van deze trein, het is namelijk de enige verbinding met Schiphol vanuit Utrecht in de avond. Op zich is in de huidige dienstregeling het nog wel te doen om via de stationshal te gaan aangezien de overstaptijd 5 minuten bedraagt, maar bij de minste of geringste vertraging wordt dat krap, zeker met bagage. En als de korte opvolging die men met wil invoert wordt dat mogelijk minder dan 5 minuten en wordt cross-platform wel zo handig.


Vergeet niet, het gaat hier over de avonduren, en dan zijn er (veel) minder reizigers naar Schiphol, omdat er niet veel mensen vertrekken midden in de nacht. Dan maakt het minder uit dat 's avonds in de richting van Schiphol de cross-platformaansluiting komt te vervallen, voor reizigers die uit Schiphol komen blijft de cross-platformaansluiting gewoon behouden. Dan is het veel makkelijker om de bestaande lijnvoering te behouden, zodra de werkzaamheden aan de zuidzijde afgerond zijn komt de cross-platformaansluiting in beide richtingen terug.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Bemined
Berichten: 727
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Berichtdoor Bemined » Do 12 Mei 2016, 20:09

Ook al hebben er minder reizigers last van, het blijft een belangrijke reden dat de 3500 in de avond rijdt. Als je moet overstappen via de stationshal heeft de 3500 geen voordeel boven de oude situatie met overstap in Duivendrecht. En het is juist de eindsituatie waarin men geen wissels heeft voorzien om die cross-platformoverstap te bieden zonder ingewikkelde rangeerbewegingen of lange leegmaterieelritten. De sporen 18 en 19 krijgen immers geen aansluiting op het emplacement aan de zuidoostkant van het station, terwijl de sporen 5 en 7 geen aansluiting krijgen op het emplacement aan de noordwestkant.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3328
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Berichtdoor Aking » Do 12 Mei 2016, 21:16

Handig wel, het wegslopen van al die wissels :X
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Berichtdoor Daniel » Do 12 Mei 2016, 21:54

Mwoh, of dat hier nu een rol speelt... volgens mij heb je vanaf spoor 18/19 sowieso nog nooit OZ op gekund dus dat verandert niet.

Z2N schreef:Vergeet niet, het gaat hier over de avonduren, en dan zijn er (veel) minder reizigers naar Schiphol, omdat er niet veel mensen vertrekken midden in de nacht. Dan maakt het minder uit dat 's avonds in de richting van Schiphol de cross-platformaansluiting komt te vervallen, voor reizigers die uit Schiphol komen blijft de cross-platformaansluiting gewoon behouden. Dan is het veel makkelijker om de bestaande lijnvoering te behouden, zodra de werkzaamheden aan de zuidzijde afgerond zijn komt de cross-platformaansluiting in beide richtingen terug.

Ehm, maar in de situatie zoals 'ie nu in eerste instantie wordt kan je juist vanaf Schiphol niet cross-platform aansluiten want je kunt van 18/19 niet naar OZ. Van OZ naar spoor 7 kan volgens sporenplan in de DSSU-eindsituatie wel. De situatie is dus precies andersom als wat je stelt.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Bemined
Berichten: 727
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Berichtdoor Bemined » Do 12 Mei 2016, 22:11

Alleen waren de sporen 18/19 vroeger niet de intercitysporen en straks dus wel, doordat de sprinters van/naar Breukelen hun eigen sporen krijgen. Een cross-platformoverstap tussen een kerende IC (via het opstelterrein OZ) en een doorgaande IC is straks fysiek onmogelijk. Vanaf de oude intercitysporen 14/15 (straks dus exclusief voor sprinters en goederentreinen) kon je wel het emplacement op.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Berichtdoor Daniel » Do 12 Mei 2016, 22:22

Ja, maar dat de Sprinters en ICs beide een eigen perron krijgen heeft geen drol te maken met het verwijderen van wissels. Zoiets is immers ook wel te realiseren als je wel overal wisselverbindingen zou laten liggen. En dat is waar Aking het over had.

Dat van die onmogelijke overstap had ik al benoemd in m'n reactie op Z2N dat het juist alleen richting Amsterdam/Schiphol cross-platform kan als je in Utrecht keert.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31530
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Berichtdoor Suus » Do 12 Mei 2016, 22:41

Is het dan niet logischer om dan niet de 3500 's avonds uit te dunnen maar de 800? Dan houd je alle cross-platform aansluitingen tussen 3000 en 3500 en is de 800 de noodzakelijke versterker tussen Asd en Ut die verder op niets hoeft aan te sluiten. Desnoods rijd je de 3500 's avonds niet naar Heerlen maar naar Maastricht.
Rame à l'approche

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9572
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Berichtdoor Wubbo » Do 12 Mei 2016, 22:44

Er zijn inderdaad zat trucs te bedenken om de aansluiting te maken. Je zou ook een cross-platform op Bijlmer kunnen maken. 800 na Amsterdam C door naar Schiphol heb ik ook wel eens langs zien komen, dan bied je de rechtstreekse verbinding naar Eindhoven weer aan.

Bemined
Berichten: 727
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Berichtdoor Bemined » Do 12 Mei 2016, 22:55

Daniel schreef:Ja, maar dat de Sprinters en ICs beide een eigen perron krijgen heeft geen drol te maken met het verwijderen van wissels.

Dat heeft alles met elkaar te maken, want juist door het weghalen van die wissels krijgen de sprinters en ICs hun eigen sporen. Had men de wissels laten liggen dan had men nog een keus gehad, in de avond (wanneer er veel minder treinen rijden) had men dan een andere spoorindeling kunnen gebruiken dan in de spits. In de avond had men dan bijvoorbeeld de intercity's als vanouds via 14/15 kunnen laten rijden, en de sprinters (die met een halfuurdienst in de avond minder hard eigen sporen nodig hebben) via 5/15. Maar door het weghalen van de wissels heeft men straks geen keus meer, men kan nog naar spoor 15, maar 14 is onbereikbaar vanaf het IC spoor vanuit Amsterdam (dan moet je al ver voor Utrecht van spoor wisselen). En sprinters richting Breukelen kunnen alleen nog maar vanaf spoor 14 vertrekken, vanaf alle andere sporen kan men het perron van Utrecht Zuilen niet meer bereiken. Kortom, men ontneemt de mogelijkheden om in de daluren wanneer de lijnvoering anders is de treinen van andere sporen te laten vertrekken.

Het ontbreken van de wissels op 18/19 komt ook doordat dit perron heel ver uitsteekt aan de zuidkant. Waar de sporen 1 t/m 15 nog grotendeels een perron ten noorden van de stationshal hebben, hebben de sporen 18 t/m 21 dat niet omdat de ruimte hier te beperkt is. Deze perrons steken dus verder uit aan de zuidkant, en vanwege de lengte van 18/19 (internationaal perron) loopt dit perron dus door tot naast het opstelterrein. En dan wordt het lastig om nog wissels aan te leggen naar dit emplacement.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Berichtdoor Daniel » Do 12 Mei 2016, 23:19

Bemined schreef:Dat heeft alles met elkaar te maken, want juist door het weghalen van die wissels krijgen de sprinters en ICs hun eigen sporen.

Dat ligt natuurlijk vooral aan hoe de infra aan de zuidkant, waar een nuttiger ontvlechting plaatsvindt, is aangelegd. Het is die infra die het wenselijk maakt om de Sprinters een apart spoor te geven omdat ze dan ook door Utrecht Centraal heen vrij van de ICs kunnen liggen i.p.v. alleen een kort stukje tot waar het richting Arnhem weer tweesporig wordt. Zelfs als je alle wissels aan de noordkant had laten liggen was dat nog zo.

Had men de wissels laten liggen dan had men nog een keus gehad, in de avond (wanneer er veel minder treinen rijden) had men dan een andere spoorindeling kunnen gebruiken dan in de spits. In de avond had men dan bijvoorbeeld de intercity's als vanouds via 14/15 kunnen laten rijden, en de sprinters (die met een halfuurdienst in de avond minder hard eigen sporen nodig hebben) via 5/15.

Succes met op spoor 5 komen vanaf de Sprintersporen. En daar moet je overheen want anders kan je Utrecht Vaartsche Rijn niet bedienen. Dat dat station weer niet langs alles sporen perrons heeft is een behoorlijk logische situatie omdat je daar echt geen ruimte hebt om de sporenbundel nog breder te maken.

Maar door het weghalen van de wissels heeft men straks geen keus meer, men kan nog naar spoor 15, maar 14 is onbereikbaar vanaf het IC spoor vanuit Amsterdam (dan moet je al ver voor Utrecht van spoor wisselen). En sprinters richting Breukelen kunnen alleen nog maar vanaf spoor 14 vertrekken, vanaf alle andere sporen kan men het perron van Utrecht Zuilen niet meer bereiken.

Wanneer is dat wissel 1143 eigenlijk opgebroken, da's in deze een ideaal bijsturingswissel. Op sporenplan staat 'ie nog, maar in de DSSU tekening inderdaad niet meer.
Maar bij Maarssen naar het sprinterspoor is toch wel haalbaar? Je kunt vrij kort voor Utrecht nog met een bijsturingswissel naar spoor 14 volgens de tekeningen dus hoef je niet lang links te rijden.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4004
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Berichtdoor reisthijs » Vr 13 Mei 2016, 08:41

Bemined schreef:Het ontbreken van de wissels op 18/19 komt ook doordat dit perron heel ver uitsteekt aan de zuidkant. Waar de sporen 1 t/m 15 nog grotendeels een perron ten noorden van de stationshal hebben, hebben de sporen 18 t/m 21 dat niet omdat de ruimte hier te beperkt is. Deze perrons steken dus verder uit aan de zuidkant, en vanwege de lengte van 18/19 (internationaal perron) loopt dit perron dus door tot naast het opstelterrein. En dan wordt het lastig om nog wissels aan te leggen naar dit emplacement.
Dat het perron ver doorloopt is voor een wissel in spoor 18 geen bezwaar, dat kan ook voor het einde van het perron liggen. De laatste 90m van het perron is toch alleen maar voor internationale treinen nodig.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

ICE105
Berichten: 219
Lid geworden op: Ma 19 Dec 2011, 15:34

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Berichtdoor ICE105 » Ma 16 Mei 2016, 13:10

Column over de lelijkheid van het nieuwe Utrecht Centraal, op http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/art ... -uit.dhtml

Ik ben het er helemaal mee eens, het gebruik van vrijwel alleen grijze materialen en wit LED licht heeft een vernietigend effect, stukje citaat:

Om mijn aanvankelijke teleurstelling te toetsen, zat ik afgelopen week een uur lang op het lege terras van Bar Beton van waaruit je een goed overzicht heb over de stationshal. Niks in de hal wijst erop in welke mooie stad de bezoeker terecht is gekomen. Nergens een visitekaartje te bekennen. De tragiek van een overstapstation?

Lege terrasstoelen
Boven op de winkeltjes staan honderden lege terrasstoelen te wachten op reizigers zonder haast en werkenden uit de omliggende kantoorpanden, die straks een ov-chipkaart nodig hebben om bij hun vrijdagmiddagborrel te komen.

Wat opviel tijdens mijn halstudie: ik kon behalve de mooie, houten wachtbanken en de goede daglicht-inval nauwelijks schoonheid ontdekken. Bovendien heb je een haviksoog nodig om je weg te vinden. De letters op de borden van de vele eettentjes en winkeltjes zijn groter dan die van de reisinformatie. Een groot scherm leidt de reiziger nog verder af: koop een staatslot, kom gokken bij Holland Casino en luister naar Beyoncé.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Berichtdoor Daniel » Ma 16 Mei 2016, 13:24

ICE105 schreef:Boven op de winkeltjes staan honderden lege terrasstoelen te wachten op reizigers zonder haast en werkenden uit de omliggende kantoorpanden, die straks een ov-chipkaart nodig hebben om bij hun vrijdagmiddagborrel te komen.

Ehm, de trappen naar de bovenverdieping zitten toch echt buiten de poortjes...

Maar inderdaad, zeker nu je een beetje gevoel kunt krijgen van de eindsituatie doordat de tijdelijke wandjes langzaamaan verdwijnen kan ik slechts twee pluspuntjes van het nieuwe station bedenken: de hal is heerlijk licht in vergelijking met de oude en je hebt een mooi uitzicht over de sporen aan de zuidkant. Verder is het een vrij saai grijs geheel waar je je nek breekt over de poefjes die op een volstrekt onlogische plek middenin de hal staan.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Tochjo
Berichten: 912
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 11:12

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Berichtdoor Tochjo » Ma 16 Mei 2016, 15:07

Over smaak valt niet te twisten. Persoonlijk vind ik Utrecht Centraal een erg mooi station worden en heb ik weinig met Rotterdam Centraal. Wel vind ik het nog lastig om nu het eindresultaat al te beoordelen; zo kan ik me voorstellen dat de informele zitobjecten die Daniel beschrijft minder in de weg staan als de hele hal beschikbaar is.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Berichtdoor Daniel » Ma 16 Mei 2016, 15:17

Waar die bankjes en poefjes nu staan geeft al wel een beetje een trend aan, namelijk dat ze die dingen in het middengedeelte van de hal plaatsen tussen de liften danwel tussen de roltrappen aan de noordkant in. Dat komt vooral onhandig uit als je schuin de hal wilt oversteken, bijvoorbeeld wanneer je van het busstation komt en een winkeltje aan de noordkant van de hal wilt bezoeken. Je ontloopt ze dan alleen als je rechtdoor de hal door gaat.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Bemined
Berichten: 727
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Berichtdoor Bemined » Vr 20 Mei 2016, 19:12

Volgende week vrijdag, 27 mei, zijn er grote doordeweekse werkzaamheden. De NS heeft de grootste moeite de reisinformatie tijdig juist de krijgen, vandaag lijkt eindelijk alles bijgewerkt te zijn (op een aantal mysterieuze 8800 treinen die extra in Vleuten zouden stoppen). Basis komt neer op:
- Geen treinen Utrecht - Geldermalsen.
- Geen sprinters Breukelen - Driebergen.
- Geen sprinters Utrecht - Woerden.
- Minder treinen Gouda - Utrecht.
- Minder treinen Rotterdam - Gouda.
- Minder treinen Schiphol - Utrecht.
- Minder treinen Utrecht - Nijmegen.
- Minder treinen Amsterdam - Utrecht.

De 17400 gaat langdurig niet rijden zoals misschien al bekend, in het nieuwe wijzigingsblad van juni is deze er dan ook maar helemaal uitgehaald. De 7400 wordt wel versterkt waar mogelijk en zal niet meer in Utrecht Zuilen stoppen. Ook de perronfasen in Utrecht vervallen, fasegebruik op spoor 9 is niet meer mogelijk waardoor in het weekend het spoorgebruik van de 2000, 8800 en 9800 alternerend wordt op de sporen 9 en 20 (de 9800 keerde voorheen op 9b in het weekend). Oftewel de trein komt het ene halfuur op 9 aan en het andere halfuur op 20, waar de treinen voorheen een vast aankomst- en vertrekspoor hadden.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Berichtdoor Daniel » Vr 20 Mei 2016, 19:37

Ook wel noemenswaardig voor wat betreft de verbouwing: sinds vandaag zijn de eerste stukjes van het laatste gedeelte van de nieuwe hal toegankelijk geworden. Het betreft hier onder meer vanaf de centrumzijde de route naar de liften van perron 11/12 waarvoor je nu dus gewoon rechtdoor kunt lopen. Aan de Jaarbeurszijde is er nu een stuk open boven perron 18/19 wat als omleidingsroute dient omdat wordt gewerkt aan de vloer tussen de vaste trap en roltrap naar 18/19.

Verder staan er inmiddels halve poortrijen aan de Jaarbeurszijde, maar nog wel met de hekwerken er omheen dus blijkbaar is er iets nog niet helemaal klaar aan die dingen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3735
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Berichtdoor Z2N » Zo 29 Mei 2016, 15:54

Nadat dinsdag brandmelding nummer zoveel plaatsvond tijdens de verbouwing van het station, werd ik net verrast in de Catherijnetoren door het gezicht van twee brandweerlieden. Die zijn nu dus blijkbaar permanent gestald naast het brandweerpaneel, voor als er weer eens een melding plaatsvind... :')
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

microshit
Berichten: 1016
Lid geworden op: Wo 02 Feb 2011, 17:53
Locatie: Culemborg
Contact:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Berichtdoor microshit » Zo 29 Mei 2016, 17:32

Daniel schreef:Ook wel noemenswaardig voor wat betreft de verbouwing: sinds vandaag zijn de eerste stukjes van het laatste gedeelte van de nieuwe hal toegankelijk geworden. Het betreft hier onder meer vanaf de centrumzijde de route naar de liften van perron 11/12 waarvoor je nu dus gewoon rechtdoor kunt lopen. Aan de Jaarbeurszijde is er nu een stuk open boven perron 18/19 wat als omleidingsroute dient omdat wordt gewerkt aan de vloer tussen de vaste trap en roltrap naar 18/19.

Verder staan er inmiddels halve poortrijen aan de Jaarbeurszijde, maar nog wel met de hekwerken er omheen dus blijkbaar is er iets nog niet helemaal klaar aan die dingen.

Daar zijn er inmiddels een aantal van bruikbaar, al staan ze wel open. Dat is op 1 van de plekken waar je naar de buitenpassage kunt. Wel netjes: op de brug erboven hangen borden met "Aan deze kant alleen inchecken" en "Aan deze kant alleen uitchecken" aan de betreffende zijden.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Berichtdoor Daniel » Zo 29 Mei 2016, 17:40

Die bij de doorgang naar de poortvrije passage waren vrijdag nog de enigen die in gebruik waren maar laat me maandag graag positief verrassen.
Hoop maar dat die stickers genoeg opvallen voor reizigers die daar nog even snel denken in te checken als ze het eerder vergeten waren. Al zijn ze groot zat.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3735
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Berichtdoor Z2N » Zo 29 Mei 2016, 18:23

Ook dat zal een kwestie zijn van gewenning, alhoewel ze wel aan de logische zijde zitten (altijd rechts aanhouden).
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

microshit
Berichten: 1016
Lid geworden op: Wo 02 Feb 2011, 17:53
Locatie: Culemborg
Contact:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Berichtdoor microshit » Zo 29 Mei 2016, 18:35

Daniel schreef:Die bij de doorgang naar de poortvrije passage waren vrijdag nog de enigen die in gebruik waren maar laat me maandag graag positief verrassen.
Hoop maar dat die stickers genoeg opvallen voor reizigers die daar nog even snel denken in te checken als ze het eerder vergeten waren. Al zijn ze groot zat.

En anders leren ze dat snel genoeg af. Het is namelijk een vrij vervelend grapje. Een keer bij een poortje willen uitchecken met de verkeerde, dus niet ingecheckte, kaart.... Kost je dus gelijk €20 en lijkt niet ongedaan gemaakt te kunnen worden op het station.

Gebruikersavatar
Tochjo
Berichten: 912
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 11:12

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Berichtdoor Tochjo » Zo 29 Mei 2016, 18:49

In zulke gevallen kan men contact opnemen met de klantenservice voor restitutie.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten