Stationsgebied Driebergen-Zeist op de schop

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
0318
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 11:47

Re: Stationsgebied Driebergen-Zeist op de schop

Bericht door 0318 »

Is er al een PHS-model gekozen dan? Want uitsluitend als er een doorgaande stoptrein gaat rijden is dat extra perron in Ede nodig.

Ik krijg sterk de indruk dat er maar wat ad-hoc infra neergekwakt wordt nu. Keerspoor in Veenendaal Centrum dat doorgaans niet gebruikt wordt, extra perron in Ede terwijl er modellen zijn waarin dat niet nodig is. Driebergen wordt viersporig, maar zonder keersporen (wat voor bepaalde modellen juist wel nodig is).

En uiteindelijk dreigt er een bedieningsmodel wat ook maar matig is - zeg nou zelf: Randstadspoor laten keren op Driebergen en daar de IC's weghalen is wel erg weinig ambitieus; frequentie Driebergen blijft in de spits hetzelfde maar verbinding naar het oosten wordt de hele dag veel slechter, Veenendaal (West, Centrum en De Klomp) gaan achteruit; alleen Bunnik en Maarn staan te juichen. Wolfheze en Oosterbeek zouden wel eens een kwartierdienst kunnen krijgen door zowel een stoptrein Utrecht-Arnhem als een doorgetrokken Valleilijn? Welja, past goed in het rijtje kwartierdiensten Barneveld Noord, Goor en Zuidbroek terwijl een plaats als Veenendaal (drie keer groter dan de kernen Bunnik, Maarn, Wolfheze en Oosterbeek samen) op deze hele lijn de slechtste bediening dreigt te krijgen.

Ik mis compleet de visie waar we naartoe willen en waar Randstadspoor en ETMET eigenlijk voor bedoeld zijn. Of (de pragmatische stijl van dit kabinet) een idee over wat de ideale bediening op deze lijn zou zijn met minimale infra-aanpassingen. Het is zowel qua infra als qua bedieningsmodellen vlees noch vis.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Stationsgebied Driebergen-Zeist op de schop

Bericht door Vinny »

Ja daar wordt ik ook zo moe van. Er ligt een document PHS waarin zowel een dienstregelingsvoorstel voor onder meer de lijn Utrecht-Arnhem als de benodigde infrastructuur staat beschreven. Vervolgens zegt de politiek "te duur", laten we dan maar een perronetje verbouwen en we kijken daarna wel hoe of wat dit in de dienstregeling inpasbaar is. Of iemand komt op het lumieuze idee om de Valleilijn door te trekken naar Arnhem in plaats van de NS sprinter of men wil de ICE degraderen tot sneltrein (of men wil de week later ineens 200 km/h rijden met dat ding). Ja zo werkt dat niet: infrastructuur leg je aan voor 40 jaar, niet dat je er voor de volgende verkiezingen weer vanaf bent... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten