Re: Stationsgebied Driebergen-Zeist op de schop
Geplaatst: zo 15 mei 2011, 12:34
Is er al een PHS-model gekozen dan? Want uitsluitend als er een doorgaande stoptrein gaat rijden is dat extra perron in Ede nodig.
Ik krijg sterk de indruk dat er maar wat ad-hoc infra neergekwakt wordt nu. Keerspoor in Veenendaal Centrum dat doorgaans niet gebruikt wordt, extra perron in Ede terwijl er modellen zijn waarin dat niet nodig is. Driebergen wordt viersporig, maar zonder keersporen (wat voor bepaalde modellen juist wel nodig is).
En uiteindelijk dreigt er een bedieningsmodel wat ook maar matig is - zeg nou zelf: Randstadspoor laten keren op Driebergen en daar de IC's weghalen is wel erg weinig ambitieus; frequentie Driebergen blijft in de spits hetzelfde maar verbinding naar het oosten wordt de hele dag veel slechter, Veenendaal (West, Centrum en De Klomp) gaan achteruit; alleen Bunnik en Maarn staan te juichen. Wolfheze en Oosterbeek zouden wel eens een kwartierdienst kunnen krijgen door zowel een stoptrein Utrecht-Arnhem als een doorgetrokken Valleilijn? Welja, past goed in het rijtje kwartierdiensten Barneveld Noord, Goor en Zuidbroek terwijl een plaats als Veenendaal (drie keer groter dan de kernen Bunnik, Maarn, Wolfheze en Oosterbeek samen) op deze hele lijn de slechtste bediening dreigt te krijgen.
Ik mis compleet de visie waar we naartoe willen en waar Randstadspoor en ETMET eigenlijk voor bedoeld zijn. Of (de pragmatische stijl van dit kabinet) een idee over wat de ideale bediening op deze lijn zou zijn met minimale infra-aanpassingen. Het is zowel qua infra als qua bedieningsmodellen vlees noch vis.
Ik krijg sterk de indruk dat er maar wat ad-hoc infra neergekwakt wordt nu. Keerspoor in Veenendaal Centrum dat doorgaans niet gebruikt wordt, extra perron in Ede terwijl er modellen zijn waarin dat niet nodig is. Driebergen wordt viersporig, maar zonder keersporen (wat voor bepaalde modellen juist wel nodig is).
En uiteindelijk dreigt er een bedieningsmodel wat ook maar matig is - zeg nou zelf: Randstadspoor laten keren op Driebergen en daar de IC's weghalen is wel erg weinig ambitieus; frequentie Driebergen blijft in de spits hetzelfde maar verbinding naar het oosten wordt de hele dag veel slechter, Veenendaal (West, Centrum en De Klomp) gaan achteruit; alleen Bunnik en Maarn staan te juichen. Wolfheze en Oosterbeek zouden wel eens een kwartierdienst kunnen krijgen door zowel een stoptrein Utrecht-Arnhem als een doorgetrokken Valleilijn? Welja, past goed in het rijtje kwartierdiensten Barneveld Noord, Goor en Zuidbroek terwijl een plaats als Veenendaal (drie keer groter dan de kernen Bunnik, Maarn, Wolfheze en Oosterbeek samen) op deze hele lijn de slechtste bediening dreigt te krijgen.
Ik mis compleet de visie waar we naartoe willen en waar Randstadspoor en ETMET eigenlijk voor bedoeld zijn. Of (de pragmatische stijl van dit kabinet) een idee over wat de ideale bediening op deze lijn zou zijn met minimale infra-aanpassingen. Het is zowel qua infra als qua bedieningsmodellen vlees noch vis.