OV-stakingen grote steden (29 juni)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OV-stakingen grote steden (29 juni)

Bericht door iljitsch »

Waar is marktwerking dan voor bedoeld? Marktpartijen in het diepe gooien en over de hoofden van de reizigers het wiel opnieuw laten uitvinden?
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: OV-stakingen grote steden (29 juni)

Bericht door willy84 »

Om hoeveel bussen gaat het in deze aanbesteding.
Ik vind:

februari 2012: Einde bezwaartermijn (6 weken)
• 26 augustus 2012: Start exploitatie

Wel erg kort moet ik zeggen. Zeker als je je bedenkt dat het tram en busbedrijf administratief/feitelijk gescheiden moet worden.
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV-stakingen grote steden (29 juni)

Bericht door Suus »

Ik denk dat het trambedrijf en het busbedrijf bij de HTM al behoorlijk gescheiden zijn. Overigens is dat ook het geval bij het GVB in Amsterdam. Het busbedrijf van de RET is iets nauwer verbonden met de tram, omdat ze voorzieningen delen op de Kleiweg. Al worden de voorzieningen van het trambedrijf binnenkort verhuisd naar de Beverwaard.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: OV-stakingen grote steden (29 juni)

Bericht door robert55 »

Er zouden geloof ik 135 aardgas bussen komen. Voor de beperktere dienstregeling zijn er 29 overcompleet, maar ik weet niet of dan de Diplomats [31] al weg zijn.
In feite moet de hele bus infra [bussen, gasvulstation, stalling] gebruikt worden. Daar is geen samenhang met de tram. Er is in de stalling en het vulstation zelfs meer samenwerking met Veolia.

Wat afgesplitst moet worden is de hele back office, maar daar heeft HTM al een reorganisatie aangekondigd. De stukken zijn al maanden in ontwikkeling, dus daar zal zijn afgestemd.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OV-stakingen grote steden (29 juni)

Bericht door Klaasje »

iljitsch schreef:Waar is marktwerking dan voor bedoeld? Marktpartijen in het diepe gooien en over de hoofden van de reizigers het wiel opnieuw laten uitvinden?
Een vervoerder moet een fatsoenlijke inbreng kunnen hebben om echt efficiëntiewinst te kunnen realiseren. Dat betekend grofweg dat de dienstregeling behoorlijk geoptimaliseerd moet kunnen worden op bijvoorbeeld personeelsdiensten en eisen volgend uit bijvoorbeeld stiptheid. Het is leuk als stiptheid goed moet zijn, maar een vervoerder moet waar dat kan dan ook marges kunnen inbouwen op eigen initiatief. Dat is ontstressend voor het personeel, scheelt boetes en is beter voor het reizigerscomfort. Uiteraard moet dat allemaal samen met Consumentenorganisaties en de betalende overheid bekeken worden om een samenhangend systeem te krijgen voor de reiziger.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV-stakingen grote steden (29 juni)

Bericht door Suus »

Na de staking van vandaag hebben de vakbonden aangekondigd in september een meerdaagse staking te willen houden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: OV-stakingen grote steden (29 juni)

Bericht door willy84 »

Ik vind het prima. Dat scheelt veel milieuvervuiling en heel wat kinderen die met overgewicht kampen die stappen een keer op de fiets.
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OV-stakingen grote steden (29 juni)

Bericht door Ardan »

Nah, zal met milieu niet zo veel schelen als iedereen dan in een 'rijblik' stapt ;)
Ik doe ook maar wat
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: OV-stakingen grote steden (29 juni)

Bericht door willy84 »

Dat zal wel meevallen. Ritjes binnnen de stad zijn prima te doen met de fiets.
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OV-stakingen grote steden (29 juni)

Bericht door Daantje »

Als je goed gezond bent en een fiets hebt wel ja, anders wordt het lastiger. Het OV wordt denk ik voornamelijk ook gebruikt voor mensen die niet kunnen fietsen (ouderen, mensen met veel spullen/kinderwagen, etc of omdat ze in die plaats geen fiets hebben/hem niet lang ergens willen laten staan, etc). Dat zijn voor mij iig wel de overwegingen.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: OV-stakingen grote steden (29 juni)

Bericht door willy84 »

Bussen in Amsterdam zitten vol met gezonde mensen die te lui zijn om te fietsen. Dat kan je elke dag zien.
immer kwaliteits posts
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OV-stakingen grote steden (29 juni)

Bericht door Mark »

Ik was vanmiddag even in Rotterdam. Reden alle bussen en trams wel rond maar met Sorry, geen dienst op de displays.
Wtf? Als je staakt kun je toch net zo goed even gaan relaxen met een bak koffie in plaats van met lege voertuigen door de stad te rijden? :')
Zo kun je net zo goed niet gaan staken, roept ook alleen maar agressie op bij de reizigers. :') Laat dan iedereen gratis meerijden, als je toch een statement wil maken. _O-
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OV-stakingen grote steden (29 juni)

Bericht door STF »

Hmm ik was juist van plan om in september voor langere tijd naar Amsterdam te gaan, maar dat wordt dus samen met find_your_spot nachtfietsen i.p.v. nachtbussen, begrijp ik? :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV-stakingen grote steden (29 juni)

Bericht door Suus »

willy84 schreef:Bussen in Amsterdam zitten vol met gezonde mensen die te lui zijn om te fietsen. Dat kan je elke dag zien.
Je hoeft van buiten niet te zien dan mensen ongezond zijn. Wellicht zijn ze wel zwak, ziek of misselijk :idea:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: OV-stakingen grote steden (29 juni)

Bericht door willy84 »

Als je dat maar lang genoeg tegen ze zegt dan gaan ze het nog zelf geloven en zich er naar gedragen.

Feit: in Amsterdam gaan veel kinderen met de bus naar school, zeg een halte of 6. In Noord heb ik dat bijvoorbeeld vaak gezien. Ook op het Amstelstation zie ik dagelijks vele kinderen die bijvoorbeeld met de metro of bus 37 komen. In andere steden, bijvoorbeeld Amersfoort (waar ik ook gewoont hebt) gaan kinderen met de fiets. Ook al is het 30 min of meer fietsen. Dat geeft wel genoeg aan dacht ik zo. Nu zou ik m'n kind niet in heel Amsterdam graag op de fiets sturen, dat geef ik toe.
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OV-stakingen grote steden (29 juni)

Bericht door Geert »

In Rotterdam ook, ik zie vaak zit kindjes die vanaf het CS de bus twee haltes nemen naar hun middelbare school waar vervolgens de bus weer leegstroomt...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OV-stakingen grote steden (29 juni)

Bericht door Stefan »

In Bremen maakte ik me er ook wel eens schuldig aan. Zeker als ik dan lopend even de boodschappen ging halen en de tram kwam er aan, tsja. Dan die ene halte maar met de tram mee. :P Maar ik ging er niet echt op staan wachten, als 'ie kwam, dan was het leuk en anders jammer.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: OV-stakingen grote steden (29 juni)

Bericht door Abracadabram »

Geert schreef:In Rotterdam ook, ik zie vaak zit kindjes die vanaf het CS de bus twee haltes nemen naar hun middelbare school waar vervolgens de bus weer leegstroomt...

Het kan nog erger. Tussen Kralingse Zoom en de HES (een halte verder) zitten altijd alle bussen bom en bom vol
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OV-stakingen grote steden (29 juni)

Bericht door The best »

Ik reis zo vaak twee haltes met de bus. Als ik terugkom van de universiteit en ik moet eerst nog even boodschappen doen, pak ik de bus (twee haltes) en als ik dan de mazzel heb dat er weer een bus staat als ik klaar ben met boodschappen doen, pak ik die ook.

Dit komt natuurlijk wel doordat ik een ov-studentenkaart heb.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OV-stakingen grote steden (29 juni)

Bericht door Daniel »

Tja, ook vaak zat de bus gepakt van station Amersfoort naar het centrum, da's zelfs maar één halte :P Maar verder loop ik toch meestal wel, uitgezonderd de enkele keer dat het heel slecht weer is en ik de bus naar huis pak (liefst drie haltes zijn 't dan).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV-stakingen grote steden (29 juni)

Bericht door Suus »

Ik zou de bus kunnen nemen van het trein/metrostation naar mijn huis, maar dat is:
a. Slechts 1 halte
b. Zoveel moeite dat het makkelijker is direct naar huis te lopen. Je bent vanuit het metrostation het snelst op de bushalte door een trap af, dan nog een trap af, bruggetje over, een trap op en dan een vierbaansweg oversteken :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OV-stakingen grote steden (29 juni)

Bericht door Fles »

willy84 schreef:Bussen in Amsterdam zitten vol met gezonde mensen die te lui zijn om te fietsen. Dat kan je elke dag zien.
Hoe zien zulke mensen eruit volgens jou dan? :lol:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OV-stakingen grote steden (29 juni)

Bericht door find_your_spot »

STF schreef:maar dat wordt dus samen met find_your_spot nachtfietsen i.p.v. nachtbussen, begrijp ik? :?
Waarom moet ik vaak van het forum vernemen wat we gaan doen? Mag de skelter ook?
For Your Railroad Adventures
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: OV-stakingen grote steden (29 juni)

Bericht door willy84 »

Fles schreef:
willy84 schreef:Bussen in Amsterdam zitten vol met gezonde mensen die te lui zijn om te fietsen. Dat kan je elke dag zien.
Hoe zien zulke mensen eruit volgens jou dan? :lol:
Ik nodig je uit op het Amstelstation maandag 16.30 bij de halte van lijn 37. :Y
immer kwaliteits posts
mas
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 01 jul 2011, 12:11

Re: OV-stakingen grote steden (29 juni)

Bericht door mas »

Voor de media wordt het allemaal steeds minder interessant: op het TV journaal van RTL was er niets meer over te bespeuren. En een staking die geen aandacht krijgt noem ik gewoon mislukt :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 119 gasten