Fyra staat uren stil in weiland

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
BR628
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Berichtdoor BR628 » Wo 25 Mei 2011, 12:35

Geert schreef:Er kan dus ook een goederenlocomotief ingezet worden.
Dat gebeurt sowieso, want HSA / NS zelf hebben geen diesellocs meer ;)

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Berichtdoor Caspar » Wo 25 Mei 2011, 17:06

Als ik dat verhaal onder je foto zo lees, duurt het in Duitsland dus ook rustig een uur of 4 voordat een trein daadwerkelijk weggesleept wordt. Dat is dus niet beter dan hier in Nederland. Er zijn in Duitsland ook genoeg plekken te verzinnen waar overstappen op een ander treinstel niet mogelijk is...

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Berichtdoor Fles » Wo 25 Mei 2011, 18:07

Geert schreef:
Fles schreef:
Geert schreef:Tja, hoe vaak strandt er een Fyra door een stroomstoring?


Dit is een eenmalig iets in een verder vlekkeloos verlopende dienstuitvoering bedoel je? :')

Nee, zeker niet, maar niet bij elke storing hoeft een trein weggesleept te worden, bedoelde ik maar te zeggen. Duitsland kan een investering in locs wel iets makkelijker rechtvaardigen met hun honderden ICE's. Komt Nederland aan met zijn HSL'tje ;)


Dan is dit dus gewoon een bewust genomen risico :) Nou ja, de politiek zal er wel wat over roepen of dit acceptabel is of niet dan :) Daar ga ik toch niet over :N

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Berichtdoor Suus » Wo 25 Mei 2011, 18:19

De politiek vind niets acceptabel als het over het OV gaat, dat weet je toch? Elke vorm van realiteitszin ontbreekt bij die lui.
Rame à l'approche

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Berichtdoor Klaasje » Wo 25 Mei 2011, 18:59

Daar hebben we meteen de stier bij de horens:
Zolang er moeilijk gedaan wordt vanuit de politiek dat dit soort dingen (wel eens een keertje) fout kunnen gaan in het ov, en de toch al minieme kans op een ongeval ook nog verder geminimaliseerd moet worden, kost het ov steeds meer geld. Ondertussen draait diezelfde politiek de geldkraan dicht. Helaas kunnen ze geen keuze voor één van beide maken en kiezen ze voor beiden tegelijk. Dan krijg je een soort sterfhuisconstructie.
Let wel: als er meer goederentreinen zouden rijden door lagere kosten zou een hulploc sneller beschikbaar kunnen zijn. :!:

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Berichtdoor Vinny » Wo 25 Mei 2011, 20:54

Nou één dieselloc op de HSL zuid kun je volgens mij best ergens kwijt. Na al die miljarden die de Koeientunnel gekost heeft... :roll:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Berichtdoor Klaasje » Wo 25 Mei 2011, 20:58

Ach, het maakt de HSL op jaarbasis zo ff 3 ton duurder terwijl je dat ding misschien 20 jaar lang niet meer nodig hebt.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Berichtdoor Vinny » Wo 25 Mei 2011, 21:01

Het ding kun je ook gebruiken voor materieeltransport tijdens buitendienststellingen t.b.v werkzaamheden :)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Berichtdoor Klaasje » Wo 25 Mei 2011, 21:05

Daar hebben de spoorwegaannemers er zelf ook al genoeg van. Het is eigenlijk ook dikke onzin om een diesel op de HSL te hebben staan. De Westhavens en de haven bij Rotterdam staan vol met die dingen. Als je die dingen ook meteen door kan rijden die betonbak in wanneer je ze eenmaal geregeld hebt is de trein binnen anderhalf uur weg.
Edit: ondernemers -> aannemers
Laatst gewijzigd door Klaasje op Wo 25 Mei 2011, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

MdJ
Berichten: 3804
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Berichtdoor MdJ » Wo 25 Mei 2011, 21:10

Je hebt bij Lage Zwaluwe en bij Nieuw Vennep van die werkspoortjes met een omgebouwde Cargosprinter (Afbeelding). Kun je die niet geschikt maken voor het wegslepen? Ze staan er toch al...
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Berichtdoor Daniel » Wo 25 Mei 2011, 21:12

Vroeger deed men trouwens wel aan wegsleeplocs... dat gebouwtje bij Rotterdam Zuid waar tegenwoordig Shunter gevestigd is is daar oorspronkelijk neergezet als stalling voor hulplocs om gestrande treinen uit de Willemstunnel te slepen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Berichtdoor Vinny » Wo 25 Mei 2011, 22:37

In principe kun je op Hoofddorp Opstel natuurlijk ook gestrande treinen uit de Schipholtunnel vissen (lijkt me uiterst nuttig eerlijk gezegd), maar dan moet wel de regelgeving op de schop. Maar goed dát moet sowieso wel vind ik.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: Za 16 Jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Berichtdoor iljitsch » Do 26 Mei 2011, 00:14

Het is inderdaad niet beperkt tot alleen de HSL. Voor tunnels lijkt me snel ophalen ook belangrijk, daar komt dan bij bruggen en viadukten of zelfs gewoon in het weiland als zo'n ding toch beschikbaar is. Gooi er één neer in Zwolle, Utrecht, Eindhoven, Rotterdam en Amsterdam en je kan overal behalve de langste uitlopers binnen een uur zijn, vaak van twee kanten ook nog.

Tuurlijk kost dit wat geld maar ik kan me niet voorstellen dat een trein urenlang het spoor laten blokkeren geen geld kost.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten