Pagina 3 van 3

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Geplaatst: wo 25 mei 2011, 12:35
door BR628
Geert schreef:Er kan dus ook een goederenlocomotief ingezet worden.
Dat gebeurt sowieso, want HSA / NS zelf hebben geen diesellocs meer ;)

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Geplaatst: wo 25 mei 2011, 17:06
door Caspar
Als ik dat verhaal onder je foto zo lees, duurt het in Duitsland dus ook rustig een uur of 4 voordat een trein daadwerkelijk weggesleept wordt. Dat is dus niet beter dan hier in Nederland. Er zijn in Duitsland ook genoeg plekken te verzinnen waar overstappen op een ander treinstel niet mogelijk is...

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Geplaatst: wo 25 mei 2011, 18:07
door Fles
Geert schreef:
Fles schreef:
Geert schreef:Tja, hoe vaak strandt er een Fyra door een stroomstoring?
Dit is een eenmalig iets in een verder vlekkeloos verlopende dienstuitvoering bedoel je? :')
Nee, zeker niet, maar niet bij elke storing hoeft een trein weggesleept te worden, bedoelde ik maar te zeggen. Duitsland kan een investering in locs wel iets makkelijker rechtvaardigen met hun honderden ICE's. Komt Nederland aan met zijn HSL'tje ;)
Dan is dit dus gewoon een bewust genomen risico :) Nou ja, de politiek zal er wel wat over roepen of dit acceptabel is of niet dan :) Daar ga ik toch niet over :N

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Geplaatst: wo 25 mei 2011, 18:19
door Suus
De politiek vind niets acceptabel als het over het OV gaat, dat weet je toch? Elke vorm van realiteitszin ontbreekt bij die lui.

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Geplaatst: wo 25 mei 2011, 18:59
door Klaasje
Daar hebben we meteen de stier bij de horens:
Zolang er moeilijk gedaan wordt vanuit de politiek dat dit soort dingen (wel eens een keertje) fout kunnen gaan in het ov, en de toch al minieme kans op een ongeval ook nog verder geminimaliseerd moet worden, kost het ov steeds meer geld. Ondertussen draait diezelfde politiek de geldkraan dicht. Helaas kunnen ze geen keuze voor één van beide maken en kiezen ze voor beiden tegelijk. Dan krijg je een soort sterfhuisconstructie.
Let wel: als er meer goederentreinen zouden rijden door lagere kosten zou een hulploc sneller beschikbaar kunnen zijn. :!:

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Geplaatst: wo 25 mei 2011, 20:54
door Vinny
Nou één dieselloc op de HSL zuid kun je volgens mij best ergens kwijt. Na al die miljarden die de Koeientunnel gekost heeft... :roll:

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Geplaatst: wo 25 mei 2011, 20:58
door Klaasje
Ach, het maakt de HSL op jaarbasis zo ff 3 ton duurder terwijl je dat ding misschien 20 jaar lang niet meer nodig hebt.

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Geplaatst: wo 25 mei 2011, 21:01
door Vinny
Het ding kun je ook gebruiken voor materieeltransport tijdens buitendienststellingen t.b.v werkzaamheden :)

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Geplaatst: wo 25 mei 2011, 21:05
door Klaasje
Daar hebben de spoorwegaannemers er zelf ook al genoeg van. Het is eigenlijk ook dikke onzin om een diesel op de HSL te hebben staan. De Westhavens en de haven bij Rotterdam staan vol met die dingen. Als je die dingen ook meteen door kan rijden die betonbak in wanneer je ze eenmaal geregeld hebt is de trein binnen anderhalf uur weg.
Edit: ondernemers -> aannemers

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Geplaatst: wo 25 mei 2011, 21:10
door MdJ
Je hebt bij Lage Zwaluwe en bij Nieuw Vennep van die werkspoortjes met een omgebouwde Cargosprinter (Afbeelding). Kun je die niet geschikt maken voor het wegslepen? Ze staan er toch al...

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Geplaatst: wo 25 mei 2011, 21:12
door Daniel
Vroeger deed men trouwens wel aan wegsleeplocs... dat gebouwtje bij Rotterdam Zuid waar tegenwoordig Shunter gevestigd is is daar oorspronkelijk neergezet als stalling voor hulplocs om gestrande treinen uit de Willemstunnel te slepen.

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Geplaatst: wo 25 mei 2011, 22:37
door Vinny
In principe kun je op Hoofddorp Opstel natuurlijk ook gestrande treinen uit de Schipholtunnel vissen (lijkt me uiterst nuttig eerlijk gezegd), maar dan moet wel de regelgeving op de schop. Maar goed dát moet sowieso wel vind ik.

Re: Fyra staat uren stil in weiland

Geplaatst: do 26 mei 2011, 00:14
door iljitsch
Het is inderdaad niet beperkt tot alleen de HSL. Voor tunnels lijkt me snel ophalen ook belangrijk, daar komt dan bij bruggen en viadukten of zelfs gewoon in het weiland als zo'n ding toch beschikbaar is. Gooi er één neer in Zwolle, Utrecht, Eindhoven, Rotterdam en Amsterdam en je kan overal behalve de langste uitlopers binnen een uur zijn, vaak van twee kanten ook nog.

Tuurlijk kost dit wat geld maar ik kan me niet voorstellen dat een trein urenlang het spoor laten blokkeren geen geld kost.