geen excuus

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
DickStomp
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 00:18

geen excuus

Bericht door DickStomp »

Dit was inderdaad schandelijk!
HEEN
We wilden met bus Connexxion 89 van Sassenheim, Zuiderstraat naar den Haag Centraal om 09:50. Die kwam om 10:05 aanrijden. Geen woord van de chauffeur van "sorry mensen, ik zat in de file".
In Leiden Transferium wisselde de chauffeur voor een "verse" opvolger.
TERUG
Op den den Haag Centraal zou Connexxion 89 vertrekken om 15:10. Om 15:00 komt een Connexxion 89 aan en gaat rusten. Boekje, sigaretje, natuurlijk dat dat mag.
Om 15:20 komt een nieuwe Connexxion 89 aanrijden, verlost zijn passagiers en komt ons ophalen. Geen woord van de nog na kauwende chauffeur van "sorry mensen, ik ben te laat". We hebben de reis volbracht naar Sassenheim. Ik heb een chauffeur vaak hufterig voelen rijden, maar hij haalt een record!
CONCLUSIE
Nooit meer met Connexxion 89 naar den Haag. Is dat soms de bedoeling van de directie?
OPLOSSING
Dan hebben ze nu hun zin: volgende keer pakken we de auto wel...

Dick Stomp
Sassenheim
met OV chip
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: geen excuus

Bericht door visgraat »

Er zal misschien een beetje nare sfeer hangen in Den Haag rond de bezuinigingen en de daaruit voortkomende stakingen. Het hangt denk ik heel erg van de persoon af hoe ze reageren. Dit lijkt inderdaad niet zo gepast. Maar ik hoor ook weinig excuses voor vertraagde bussen of gemiste aansluitingen. Maar als je met de chauffeurs in gesprek raakt, tonen ze meestal wel interesse in je situatie. Overigens een klein lichtpuntje: Vanaf eind dit jaar is de trein ook een alternatief en waarschijnlijk een stuk sneller! Bij de NS wordt vaak en zelfs steeds vaker toelichting gegeven, mocht er vertraging worden opgelopen. Dan is het daarnaast ook al vaak bekend op het station. En de trein komt niet zo snel in een file terecht.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: geen excuus

Bericht door Stefan »

Zucht, 1x in de zoveel tijd de bus pakken en het gaat toevallig die keer mis, dan maar nóóit met de bus meer, met de auto staan we gelukkig ook nooit in de file. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: geen excuus

Bericht door find_your_spot »

DickStomp schreef:Dit was inderdaad schandelijk!
Wat erg!
DickStomp schreef: We wilden met bus Connexxion 89 van Sassenheim, Zuiderstraat naar den Haag Centraal om 09:50. Die kwam om 10:05 aanrijden.
Ooit gedacht aan de drukte van de Keukenhof in Lisse?
Maar goed, in Den Haag moest jij op tijd zijn voor een zeer belangrijke wereld deal die je moest tekenen. Je had immers een afspraak met een zeer belangrijk persoon. Je gaat immers niet voor je plezier met de bus.
DickStomp schreef: Geen woord van de chauffeur van "sorry mensen, ik zat in de file".
Wat zei je zelf toen je instapte?
DickStomp schreef: In Leiden Transferium wisselde de chauffeur voor een "verse" opvolger.
Gelukkig, hij zal maar beschimmeld zijn.
DickStomp schreef: Om 15:20 komt een nieuwe Connexxion 89 aanrijden, verlost zijn passagiers en komt ons ophalen. Geen woord van de nog na kauwende chauffeur van "sorry mensen, ik ben te laat".
Deze bus zat waarschijnlijk ook in de vertraging van de Keukenhof en de drukte op de N208.
DickStomp schreef: Ik heb een chauffeur vaak hufterig voelen rijden, maar hij haalt een record!
Wat versta jij onder "hufterig voelen rijden"? Last van jezelf?
Gelukkig heb jij dit de chauffeur gemeld voor het uitstappen, zodat de chauffeur iets eraan kan doen, ja toch?
DickStomp schreef: Nooit meer met Connexxion 89 naar den Haag.
Misschien kunnen mensen zoals jij inderdaad maar beter nooit meer met het OV gaan.
Die ene busrit in de maand wordt je nog fataal
DickStomp schreef: Dan hebben ze nu hun zin: volgende keer pakken we de auto wel...
Ja, puik plan! Laat ze maar voelen wat er gebeurd als jij met de auto gaat!
Waar parkeer jij je auto op Den Haag Centraal?
DickStomp schreef: Dick Stomp
met OV chip
Zo Zo. Helemaal met je tijd mee. Met OV chip! Misschien de aanschaf van die plastic kaart terug eisen?
For Your Railroad Adventures
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: geen excuus

Bericht door Chauf21 »

Vervelend dat uw reis niet is verlopen zoals u had verwacht. Voor een inhoudelijke reactie kunt u zich wenden tot de klantenservice van Connexxion; telefonisch via 0900 - 266 63 99 (lokaal tarief, op werkdagen bereikbaar van 08.00 - 19.00 uur) of per brief naar antwoordnummer 1860, 2000 WC Haarlem.
erik1981
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 01 jun 2009, 12:11

Re: geen excuus

Bericht door erik1981 »

DickStomp schreef:OPLOSSING
Dan hebben ze nu hun zin: volgende keer pakken we de auto wel...

Dick Stomp
Sassenheim
met OV chip
Moet je vooral doen. Dan kan je in de auto (lekker) anoniem gaan zitten mauwen en schelden op al die honderden of duizenden die precies op dezelfde tijd als jij ook op de weg moeten zitten en waardoor jij ook niet op tijd komt voor je enorm belangrijke afspraak. Gelukkig kan een dergelijk belangrijk individu zoals jij gratis parkeren in Den Haag omdat jouw status heeft gezorgd dat de gemeente je vrijstelt van alle parkeertarieven.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: geen excuus

Bericht door willy84 »

find_your_spot schreef: -knip-
Wat is dit nou voor manier van reageren. Verder weinig inlevend.
Deze beste man is een keuzereiziger die een keer de bus heeft geprobeerd. Dat is hem blijkbaar niet bevallen omdat het busbedrijf niet heeft geleverd, in de ogen van deze klant, wat men beloofd.

Reizigers afwimpelen als zeikerd en behandelen alsof ze blij mogen zijn dat er uberhaupt een bus rijdt en ze bij jou in mogen stappen is zo 1980.

Ik zou als commercieel bedrijf de feedback serieus nemen en proberen de dienst te verbeteren. Service gerichtheid is iets dat tegenwoordig op prijs wordt gesteld.
immer kwaliteits posts
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: geen excuus

Bericht door deadlock »

Geachte heer Stomp,

Helaas lees ik uw relaas nu pas. Bij deze wil ik graag namens ons bedrijf mijn excuses overbrengen. Aankomende maandag zal ik er op kantoor gelijk werk van maken.

Nogmaals onze welgemeende excuses,

Henk Vree
Klantenservice Connexxion
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: geen excuus

Bericht door Fles »

DickStomp schreef:Dit was inderdaad schandelijk!
HEEN
We wilden met bus Connexxion 89 van Sassenheim, Zuiderstraat naar den Haag Centraal om 09:50. Die kwam om 10:05 aanrijden. Geen woord van de chauffeur van "sorry mensen, ik zat in de file".
In Leiden Transferium wisselde de chauffeur voor een "verse" opvolger.
TERUG
Op den den Haag Centraal zou Connexxion 89 vertrekken om 15:10. Om 15:00 komt een Connexxion 89 aan en gaat rusten. Boekje, sigaretje, natuurlijk dat dat mag.
Om 15:20 komt een nieuwe Connexxion 89 aanrijden, verlost zijn passagiers en komt ons ophalen. Geen woord van de nog na kauwende chauffeur van "sorry mensen, ik ben te laat". We hebben de reis volbracht naar Sassenheim. Ik heb een chauffeur vaak hufterig voelen rijden, maar hij haalt een record!
CONCLUSIE
Nooit meer met Connexxion 89 naar den Haag. Is dat soms de bedoeling van de directie?
OPLOSSING
Dan hebben ze nu hun zin: volgende keer pakken we de auto wel...

Dick Stomp
Sassenheim
met OV chip
Doe jij eens even rustig beste vriend :)

20 minuten en je doet alsof de wereld vergaat :') Pak lekker je autootje de volgende keer :pos:

Enneh, excuses? Kan je daar je huur mee betalen, een kop koffie, anything? Wat heb je aan excuses? Waarom val je zo dood over iets wat je toch niks brengt? Welkom in de grote-mensen-wereld :)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: geen excuus

Bericht door find_your_spot »

deadlock schreef:Bij deze wil ik graag namens ons bedrijf mijn excuses overbrengen. Aankomende maandag zal ik er op kantoor gelijk werk van maken.
Als ik dit lees mag ik aannemen dat je op de Connexxion Klantenservice werkt.
Waarom heb jij nog nooit excuses of werk gemaakt van mijn klachten die ik op dit forum heb geplaatst?

Notabene nog gemeld op het forum als bij de klantenservice dat ik door de uit al van een bus 20 min te laat op cursus kwam.
Waar was je toen om excuses aan te bieden namens Connexxion?
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: geen excuus

Bericht door Vinny »

De calimero´s druipen weer van mijn beeldscherm vanmorgen... :roll:

Overigens zie je in concessiegebieden waar de vervoerder al enige tijd actief is, dat de vertragingen oplopen, omdat de toenemende verkeersdrukte niet verwerkt is in niewe rijtijdmetingen en er tegenwoordig behoorlijk scherp aan de tijd gepland wordt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: geen excuus

Bericht door MdJ »

find_your_spot schreef:
deadlock schreef:Bij deze wil ik graag namens ons bedrijf mijn excuses overbrengen. Aankomende maandag zal ik er op kantoor gelijk werk van maken.
Als ik dit lees mag ik aannemen dat je op de Connexxion Klantenservice werkt.
Waarom heb jij nog nooit excuses of werk gemaakt van mijn klachten die ik op dit forum heb geplaatst?

Notabene nog gemeld op het forum als bij de klantenservice dat ik door de uit al van een bus 20 min te laat op cursus kwam. Waar was je toen om excuses aan te bieden namens Connexxion?
Zeggen dat je -als leider- het zal aanpakken en maandag meteen gaat regelen (en dan vervolgens niets doen) werkt het beste... Werknemer wordt niet op iets aangesproken en dus blijft denken dat er niets aan de hand is... Klant blij omdat "er iets aan gedaan wordt".

Uiteraard, tenzij er grove overtredingen gedaan worden, maar dit kun je daar niet onder laten vallen... :')

En doen voor als "leidinggevende" is in het geval van lastige klanten altijd goed :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: geen excuus

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef:
deadlock schreef:Bij deze wil ik graag namens ons bedrijf mijn excuses overbrengen. Aankomende maandag zal ik er op kantoor gelijk werk van maken.
Als ik dit lees mag ik aannemen dat je op de Connexxion Klantenservice werkt.
Waarom heb jij nog nooit excuses of werk gemaakt van mijn klachten die ik op dit forum heb geplaatst?

Notabene nog gemeld op het forum als bij de klantenservice dat ik door de uit al van een bus 20 min te laat op cursus kwam.
Waar was je toen om excuses aan te bieden namens Connexxion?
Oh sorry. Bij deze: Excuses namens Connexxion *O* Ook voor jouw peilloze leed :cry:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: geen excuus

Bericht door find_your_spot »

Fles schreef: Oh sorry. Bij deze: Excuses namens Connexxion *O* Ook voor jouw peilloze leed :cry:
Dat vind ik heel netjes van u dat u dit aanbied.

Overigens heb ik mijzelf gelijk ingedekt door hetzelfde te doen als deze meneer. De laatste 22 cursus avonden heb ik de auto gepakt. :Y
For Your Railroad Adventures
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: geen excuus

Bericht door willy84 »

Stuk prettiger ook. Kan je gaan wanneer je wilt naar de plek waar je wél heel wilt. En je kan nog je eigen muziek kiezen *O* én geen last van horkering personeel. De auto is het nieuwe OV *O*
immer kwaliteits posts
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: geen excuus

Bericht door Bluearrow »

Ik vraag me uberhaupt af of de 'schrijver' van het bovengenoemde mooie epistel wel een serieuze reiziger is.
Persoonlijk denk ik dat hij één van ons is, hobbyisten en/of medewerker van een vervoersbedrijf, die ons weer eens op de kast wil jagen, en alleen uit is op opgefokte schrijverij (dit is slechts de tweede post van hem op dit forum).

Persoonlijk denk ik, meneer Stomp....maak je niet druk, en voor alle andere forumleden, gewoon negeren dit soort onzinnig gebrabbel.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: geen excuus

Bericht door willy84 »

Wie ben jij dan? Pas 30 berichten op dit forum, ben je geen kloon?
immer kwaliteits posts
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: geen excuus

Bericht door Klaasje »

Bluearrow is vooral heel actief in het "t Gooi" topic. Dat zou jij best mogen weten. :pos: :) (omdat je daar zelf ook actief bent...)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: geen excuus

Bericht door Wubbo »

Jemig, iemand plaatst een keer kritiek en dan wordt ie gelijk voor van alles en nog wat uitgemaakt. Zullen we het hier weer gewoon over de inhoud van de post hebben, in plaats van de hoeveelste post het is en of het een kloontje is? Dat maakt het gezelliger, en dan heb je ook nog de kans dat de topicstarter er wat mee kan doen in plaats van dat ie alleen maar wegrent.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: geen excuus

Bericht door Bluearrow »

willy84 schreef:Wie ben jij dan? Pas 30 berichten op dit forum, ben je geen kloon?
Ja, pas 30 berichten. Geef misschien een indicatie dat ik niet overal op wil reageren. Ik vind het best dat iemand voor elke poep en een scheet op elk bericht reageert, prima, vooral doen. Maar ik dus niet. Zo nu en dan een berichtje.

Met mijn voorgaande bericht in dit topic wil ik aleen aangeven dat (en dat is mijn persoonlijke mening) ik denk dat er iemand is die ons in de maling wil nemen en ons (schrijvers op dit forum) tegen elkaar wil uitspelen om te reageren.

Wellicht heb je het idee dat ik misschien een groentje ben in het OV-wereldje. Niet dus. Ex-buschauffeur (nu beroepschauffeur) en nog steeds hobbymatig zeer geinteresseerd in alles wat met het OV te maken heeft. Wil je echt weten wie ik ben, en hoe ik over sommige dingen denk, kijk eens op http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl en klik op het tabje columns. Er staan er zo'n stuk of 80 op......
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: geen excuus

Bericht door htm_tram »

DickStomp schreef:Dit was inderdaad schandelijk!
HEEN
We wilden met bus Connexxion 89 van Sassenheim, Zuiderstraat naar den Haag Centraal om 09:50. Die kwam om 10:05 aanrijden. Geen woord van de chauffeur van "sorry mensen, ik zat in de file".
In Leiden Transferium wisselde de chauffeur voor een "verse" opvolger.
TERUG
Op den den Haag Centraal zou Connexxion 89 vertrekken om 15:10. Om 15:00 komt een Connexxion 89 aan en gaat rusten. Boekje, sigaretje, natuurlijk dat dat mag.
Om 15:20 komt een nieuwe Connexxion 89 aanrijden, verlost zijn passagiers en komt ons ophalen. Geen woord van de nog na kauwende chauffeur van "sorry mensen, ik ben te laat". We hebben de reis volbracht naar Sassenheim. Ik heb een chauffeur vaak hufterig voelen rijden, maar hij haalt een record!
CONCLUSIE
Nooit meer met Connexxion 89 naar den Haag. Is dat soms de bedoeling van de directie?
OPLOSSING
Dan hebben ze nu hun zin: volgende keer pakken we de auto wel...

Dick Stomp
Sassenheim
met OV chip
Sorry menee Dick, maar de chauffeurs van Lisse zijn meestal klantvriendelijk, u omschijft een chauffeur met een boek en zijn sigaretje, die beschrijving komt mij bekend voor. Met hem ga ik af en toe een dienstje mee en het is echt een chauffeur met wie je kan lachen. iets wat u ook vaker moet doen in de auto blijkbaar ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
DickStomp
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 00:18

Re: geen excuus

Bericht door DickStomp »

Probleem grondig opgelost:
Connexxion speelt niet meer mee en opvolger Arriva heeft lijn 89 opgeheven...
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: geen excuus

Bericht door fred1954 »

Ik ben blij voor u........ :lol:
Lijn bestaat trouwens al een tijd niet meer?
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 26 mar 2017, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: geen excuus

Bericht door waldo79 »

Het gaat over een kwestie van 6 jaar geleden.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: geen excuus

Bericht door MdJ »

Ik schrok al dat ik had gereageerd in het topic over excuses. Kon me het al niet herinneren. :')
Bij twijfel: gebruik beton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten