Amersfoort overweegt station bij dierentuin

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Amersfoort overweegt station bij dierentuin

Bericht door Daniel »

Amersfoort overweegt station bij dierentuin
Geplaatst op: donderdag 16 juni 2011 18:38
Laatst bijgewerkt: donderdag 16 juni 2011 18:40


AMERSFOORT - De gemeente Amersfoort onderzoekt of er een extra treinstation kan komen bij de dierentuin. Dat staat in de voorlopige Structuurvisie 2030 van de stad.
Het college wil dat de tiende stad van Nederland straks een vitale en duurzame stad is, waarbij bereikbaarheid en veiligheid erg belangrijk zijn.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Amersfoort overweegt station bij dierentuin

Bericht door Daniel »

Zelden zo'n onzinnig plan gezien... dit station zou het dan volledig van het dierenpark moeten hebben tenzij bomen ook met de trein gaan :P Ligt namelijk op de rand van de stad en de enige bebouwing in de buurt is het bergkwartier waar de OV-vraag al zeer zwak is.
Je doet ook wel 5 minuten over dat stukje met de bus vanaf het centrale station...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Amersfoort overweegt station bij dierentuin

Bericht door STF »

Wanneer is er een OVNL meeting naar de Amersfoortse dierentuin?
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Amersfoort overweegt station bij dierentuin

Bericht door Klaasje »

Tijd voor sneltram Amersfoort?... Dierenpark - Hoofdstation - Eemplein/centrum - Schothorst/Hoevelaken.
Kortom: wat een gehobby zeg. :X
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Amersfoort overweegt station bij dierentuin

Bericht door willy84 »

Is dit weer zo'n groenlinks plan net als dat station bij de Koppelpoort? Alles om in het regionale dagblad te komen. Kansloos.
immer kwaliteits posts
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Amersfoort overweegt station bij dierentuin

Bericht door Ronald »

Lang geleden (ergens in de jaren vijftig of zo) was er al een soort van halte waar treinen stopten speciaal voor dierentuin-bezoekers. Ik heb er laatst een foto van in een boek zien staan over de geschiedenis van de dierentuin. Maar voor nu lijken me er wel zinvollere dingen te bedenken. Zelfs de Koppelpoort-halte en een station bij Rustenburg/Knooppunt Hoevelaken lijken mij zinvoller :| .
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Amersfoort overweegt station bij dierentuin

Bericht door Ardan »

Die s5600 zwemt dus dusdanig in de rijtijd dat dit kan? Nee dus.... ik zie het al voor me.
Den Dolder........................................Amersfoort Dierentuin..Amersfoort Hauptbahnhof..Amersfoort Koppelpoort.......Amersfoort Schothorst e.v...
Van Zoo naar Hbf en van Hbf naar Koppelpoort is het volgens mij maar één dot tractie geven..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Amersfoort overweegt station bij dierentuin

Bericht door reisthijs »

Ardan schreef:Die s5600 zwemt dus dusdanig in de rijtijd dat dit kan? Nee dus....
Willen ze dat er volgend jaar al een tein stopt? Nee dus... dit is een plan voor 2030! Dus schiet het plan dan niet meteen af omdat het nu niet mogelijk lijkt...

Ik ben dan vooral benieuwd wat er allemaal nog meer aan OV-plannen in die structuurvisie komt te staan er is nu alleen maar één dingetje uitgelicht.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Amersfoort overweegt station bij dierentuin

Bericht door Ardan »

Ik ook met mijn grote mond :X
Maareh, ze gaan dus nu al beslissen of er over NEGENTIEN jaar een station komt? Was Sassenheim ook al in 1992 bekend?
Ik doe ook maar wat
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Amersfoort overweegt station bij dierentuin

Bericht door Klaasje »

Ardan schreef:Van Zoo naar Hbf en van Hbf naar Koppelpoort is het volgens mij maar één dot tractie geven..
Sterker nog.. In de halteertijd ben je wandelend al bijna halverwege. :Y
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Amersfoort overweegt station bij dierentuin

Bericht door reisthijs »

Ardan schreef:Maareh, ze gaan dus nu al beslissen of er over NEGENTIEN jaar een station komt?
Ze gaan nog helemaal niks beslissen, het gaat alleen nog maar om een structuurvisie met alle plannen die ze in de komende 2 decennia willen uitvoeren. Ze bekijken dus hoe de ruimtelijk ordening van Amersfoort en rond 2030 uit zal zien. En één van die ideeën is dus er, ergens tussen nu en 2030, een nieuw station bij zou kunnen komen.

Ergens in die 19 jaar zal er vast wel een plan komen om Utrecht-Amersfoort viersporig te maken, dan is het handig meteen vast rekening te houden met een eventueel nieuw station.
Ardan schreef:Was Sassenheim ook al in 1992 bekend?
Het is niet ongebruikelijk dat er lang van te voren over nieuwe stations wordt nagedacht. In 2000 was al bekend dat Sassenheim in 2020 een station zou hebben.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Amersfoort overweegt station bij dierentuin

Bericht door Suus »

Dat is ruimtelijke ordening, helaas wordt het allemaal afgeschaft door Schultz :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Amersfoort overweegt station bij dierentuin

Bericht door Fles »

Wel typisch dat het hele woord "station" precies één keer voor komt in dat hele verhaal. Voor de rest is het allemaal geleuter over bereikbaarheid en hip en groen zijn :')
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Amersfoort overweegt station bij dierentuin

Bericht door Chauf21 »

Bee schreef:Dat is ruimtelijke ordening, helaas wordt het allemaal afgeschaft door Schultz :')
Ruimtelijke ordening wordt niet afgeschaft, het wordt overgelaten aan lagere overheden (gemeenten). Vanuit het Rijk komen er alleen minder restricties voor het benutten van ruimte. Het is geen gegeven (maar wel te verwachten) dat er dus meer bebouwing in nu nog 'lege' gebieden zal gaan verrijzen.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Amersfoort overweegt station bij dierentuin

Bericht door hidihi »

Had deze stad al niet een plan om een extra station in het centrum te plaatsen?
Ze willen graag een station er bij hebben, misschien kunnen ze Amersfoort aantrekkelijker maken door een extra station in de streek te maken. Is bijvoorbeeld station Hoeverlaken geen optie, ik weet het zit spoor aan de verkeerde kant van de snelweg maar als je het station bij het viaduct stouterburglaanlaan plaatst en je doet de twee perrons met een paar roltrappen en met twee liften verbinden en je doet naast het perron fietsenrekken plaatsen, dan denk ik toch dat je toch zomaar 500 misschien wel 1000 passagiers per dag trekt en hoewel dat niet veel is, is het toch zeker een beter alternatief dan wat Amersfoort nu bedenkt.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Amersfoort overweegt station bij dierentuin

Bericht door Wubbo »

Hoevelaken gaat als het goed is volgend jaar open.

Afbeelding [Mobiele post]
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Amersfoort overweegt station bij dierentuin

Bericht door Vinny »

Als je nou van Hoevelaken een stadswijk van Amersfoort maakt, dan los je meteen het gebrekkige aantal stations in Amersfoort zelf op. :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Amersfoort overweegt station bij dierentuin

Bericht door Suus »

Dan moet je wel even de provinciegrens verleggen :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Amersfoort overweegt station bij dierentuin

Bericht door Daniel »

Nog nieteens... station Hoevelaken komt al op het grondgebied van de gemeente Amersfoort :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten