Heeft iemand hier een antwoord op? Ikzelf ben niet zo bekend met spoorlijnen en verbindingsbogen en dergelijke.Volgens http://www.stationblauwkapel.nl/index2.html wordt niet de verbindingsboog Hilversum-Utrecht gebruikt, maar de andere: Amersfoort-Maliebaan.
Pendel Spoorwegmuseum
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6226
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Pendel Spoorwegmuseum
Ik kwam op de reguliere wiki (http://nl.wikipedia.org/wiki/Overleg:Pe ... _Maliebaan) deze vraag tegen:
"Een touringcar is geen bus"
Re: Pendel Spoorwegmuseum
Amersfoort - Maliebaan wordt inderdaad gebruikt. Als je op sporenplan kijkt: er wordt gekeerd op spoor BJ, en in beide richtingen gereden via spoor LB-LD.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6226
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Pendel Spoorwegmuseum
Bedankt :) Ik heb je antwoord naar de overleg pagina gekopieerd, ze zoeken het daar voor de rest nu maar zelf uit :)Wubbo schreef:Amersfoort - Maliebaan wordt inderdaad gebruikt. Als je op sporenplan kijkt: er wordt gekeerd op spoor BJ, en in beide richtingen gereden via spoor LB-LD.
"Een touringcar is geen bus"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39097
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Pendel Spoorwegmuseum
En als het argument over drukbereden spoor terugkomt: spoor BJ wordt in de normale dienstregeling niet gebruikt, alle sprinters uit de richting Bilthoven gaan over de hoge sporen naar spoor 3 van Overvecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Pendel Spoorwegmuseum
Om de gelijkvoerse kruising zoveel mogelijk te ontzien?Daniel schreef:En als het argument over drukbereden spoor terugkomt: spoor BJ wordt in de normale dienstregeling niet gebruikt, alle sprinters uit de richting Bilthoven gaan over de hoge sporen naar spoor 3 van Overvecht.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39097
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Pendel Spoorwegmuseum
Omdat het handig uitkomt? De s5500 komt op Overvecht aan als de s5700 net vertrekt, je kunt dus korter op elkaar volgen door de ene benedenlangs (noodgedwongen vanuit Hvs) en de andere bovenlangs te sturen.
Ook de s5600 en s4900 zitten kort op elkaar te Overvecht.
Ook de s5600 en s4900 zitten kort op elkaar te Overvecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Pendel Spoorwegmuseum
Via de hoge sporen is iets sneller (de wissels liggen wat gunstiger) en je voorkomt daarmee conflicten van treinen uit Bilthoven met treinen naar Hilversum. Dat het ook handig uitkomt is bijzaak.
[Mobiele post]
[Mobiele post]
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39097
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Pendel Spoorwegmuseum
Wissels die gunstiger liggen is een beetje rare omschrijving anders, d'r is maar één splitsing Maar inderdaad, daar zijn de hoge sporen gewoon rechtdoor en moet je voor de lage sporen linksaf... de te berijden wisselstand is dus hetgene wat gunstiger is.
En ja, het wissel van de hoge sporen naar spoor 3 te Uto is geschikt voor hogere snelheden, maar heb je daar zo kort voor het perron daadwerkelijk wat aan?
En ja, het wissel van de hoge sporen naar spoor 3 te Uto is geschikt voor hogere snelheden, maar heb je daar zo kort voor het perron daadwerkelijk wat aan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Pendel Spoorwegmuseum
Ja. Iets met het vroegtijdig afdwingen van een lagere snelheid door seinbeelden.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Pendel Spoorwegmuseum
Van dat laatste profiteert de s5500 overigens niet, die komt gepland om :16 aan en vertrekt pas om :19 vanaf Uto en komt dus binnen met een geel sein (s5700 moet eerst weg). De s5600 heeft er natuurlijk wel voordeel mee.
Re: Pendel Spoorwegmuseum
Het is vooral dat wissel 1007 bij Blauwkapel Oost Aansluiting die de snelheid eruit trekt: voor Blauwkapel al afremmen naar 80 km/h is niet bevorderlijk voor de snelheid. Toen dienstregeling 2007 net in ging reed de s5600 uit Amf nog via spoor BJ, daar zijn ze vrij snel weer van af gestapt omdat je er geen tijd mee won - ook niet voor de achteroplopende IC.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten