Remise Beverwaard

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
arjan1978
Berichten: 18
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 11:33

Remise Beverwaard

Bericht door arjan1978 »

Vandaag reed ik met mijn auto over de A16 ter hoogte van de RET remise beverwaard. En ik zag dat er trams gestald werden. Kan er iemand mij vertellen . Wanneer er nou officeel in gebruik gaat worden? Ik denk zelf al vanaf morgen! Gezien al die trams daar zag rijden en staan in de hal.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Remise Beverwaard

Bericht door hidihi »

arjan1978 schreef:Vandaag reed ik met mijn auto over de A16 ter hoogte van de RET remise beverwaard. En ik zag dat er trams gestald werden. Kan er iemand mij vertellen . Wanneer er nou officeel in gebruik gaat worden? Ik denk zelf al vanaf morgen! Gezien al die trams daar zag rijden en staan in de hal.
Weet ik niet maar er staat al een tijdje twee a drie trams voor en in het gebouw
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Remise Beverwaard

Bericht door mb90 »

Ik dacht dat het de bedoeling was om de trams na de zomerdienst (dus per 22 augustus) te laten rijden vanuit de Beverwaard. Wellicht dat ze daar morgen met de start van de zomerdienst alvast deels mee beginnen. Ik zal morgen hier eens kijken en bij de oude remise aan de Hilledijk.

Edit: Op 17 mei was ik voor het laatst bij de remise bij de Beverwaard (ben er daarna nog wel over de snelweg langsreden, maar dan zie je uiteraard minder) en toen zag het er zo uit, gezien vanaf de naastgelegen tramhalte:
Afbeelding
arjan1978
Berichten: 18
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 11:33

Re: Remise Beverwaard

Bericht door arjan1978 »

Vandaag reed ik er weer langs en ik zag er nog maar 3 trams aanwezig waren.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Remise Beverwaard

Bericht door mb90 »

Klopt, vandaag reden er 3 trams weer een proefbedrijf in en rond de remise. O.a. de 2030 en 2058. Op 22 augustus is het de bedoeling dat de remise echt in gebruik genomen wordt.
Oud forumgebruiker

Re: Remise Beverwaard

Bericht door Oud forumgebruiker »

half augustus zouden de trams overmoeten van de remise Hilledijk naar de nieuwe remise Beverwaard.
in oktober moet de remise Hilledijk leeg zijn, want dan willen ze gaan beginnen met slopen...
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Remise Beverwaard

Bericht door TheKnitter »

En wat gaat er dan gebeuren met de Kleiweg? Die gaat toch ook weg?
Waar heeft de RET dan hun spoorse aansluiting, voor de metro aan- en afvoer wat nu nog per spoor gebeurd (ook voor de RR)?
Of blijft deze aansluiting er gewoon?
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Remise Beverwaard

Bericht door Abracadabram »

Ik dacht dat ze Waalhaven aan het verbouwen waren zodat daar alle functies die kleiweg momenteel vervult kunnen overnemen. Maar dat weet ik niet zeker.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Remise Beverwaard

Bericht door Suus »

De Kleiweg is niet aangesloten op het metronet. De enige spooraansluiting van het metronet is in de Waalhaven, tussen de sporenbundel Waalhaven-Zuid en de A15 en Groene Kruisweg in (zoek maar op Google)

Alle metrotaken gaan over naar de Waalhaven en de 's-Gravenweg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Remise Beverwaard

Bericht door Oud forumgebruiker »

zo lang ze op de Kleiweg ook onderhoud doen aan treinstellen, zal deze werkplaats voorlopig nog niet weg gaan...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten