Treinverkeer rond Amsterdam grotendeels stil

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Treinverkeer rond Amsterdam grotendeels stil

Bericht door Suus »

Treinverkeer rond Amsterdam grotendeels stil
Als gevolg van een wisselstoring bij station Weesp ligt het treinverkeer rond Amsterdam grotendeels stil. Dat heeft een woordvoerster van de NS vandaag gezegd.

Vooral het treinverkeer tussen Amsterdam richting het midden van het land ondervindt hinder. Er zijn bussen besteld om de gestrande reizigers op te pikken, maar er zijn maar weinig bussen beschikbaar wegens schoolreisjes, aldus de woordvoerster. Reizigers die vanuit het midden van het land naar Schiphol moeten, worden geadviseerd via Utrecht te rijden.

[..]

Een trein uit Leiden kwam vlak voor het station Amsterdam-Zuid stil te staan als gevolg van de storing. Sommige reizigers besloten de trein te verlaten en over de spoorrails verder te gaan. Medewerkers van de NS hebben deze mensen en de passagiers die nog in de trein zaten inmiddels geëvacueerd, aldus de woordvoerster.
Bron: Volkskrant

Vooral dat laatste. Eh, hallo :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Treinverkeer rond Amsterdam grotendeels stil

Bericht door VIRM »

En die stilstaande trein heeft dan waarschijnlijk als gevolg dat er veel minder treinen rijden tussen Schiphol en Utrecht, wat de hele situatie ongetwijfeld nog leuker maakt...

Opvallend is ook dat reizigers tussen Amsterdam en Almere wordt aangeraden om te reizen via Utrecht. Hoezo bussentekort? ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Treinverkeer rond Amsterdam grotendeels stil

Bericht door Klaasje »

Dit zijn mooie tijden voor Connnexxion. *O* Ik blijf zelf nog even thuiswerken totdat de zooi voorbij is trouwens.....
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Treinverkeer rond Amsterdam grotendeels stil

Bericht door iljitsch »

Bee schreef:Een trein uit Leiden kwam vlak voor het station Amsterdam-Zuid stil te staan als gevolg van de storing. Sommige reizigers besloten de trein te verlaten en over de spoorrails verder te gaan
Een wisselstoring bij Weesp en een trein strandt tussen schiphol en Amsterdam Zuid, lang genoeg dat mensen gaan spoorwandelen?

Hoe bestaat zoiets?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Treinverkeer rond Amsterdam grotendeels stil

Bericht door Caspar »

Simpel, als er nog vijf treinen voor die trein stil staan die eerst moeten gaan ombouwen en bijvoorbeeld op Diemen Zuid moeten gaan keren, dan duurt dat wel een half uurtje voor zo'n trein een volgend station kan binnenrijden... Als je de drukte op de Zuidtak bekijkt is dit niet eens een horror scenario, 5 treinen achter elkaar heb je al binnen een kwartier...
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Treinverkeer rond Amsterdam grotendeels stil

Bericht door Klaasje »

Jep. Dit hele verhaal is dan ook compleet Japans! Met het verschil dat ze daar gewoon helemaal niet rijden tot de storing opgelost is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treinverkeer rond Amsterdam grotendeels stil

Bericht door Suus »

Is dan ook op een gegeven moment gebeurd. Duivendrecht Laag, Diemen Zuid, Diemen en Amsterdam Science Park hebben uren geen trein gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Treinverkeer rond Amsterdam grotendeels stil

Bericht door iljitsch »

Je kan toch de treinen die op Amsterdam Zuid een eindje door laten rijden om plaats te maken op het station zodat die stilstaande trein kan binnenkomen en reizigers laten uitstappen.

Natuurlijk, zal allemaal wel weer ingewikkeld gedoe aan vast zitten, maar dat lossen ze dan maar op, gewoon maar niks doen en de trein stil laten staan is niet aanvaardbaar.

Schiphol heeft 6 sporen en Amsterdam Zuid 4. Daar kan je dus gezamelijk 10 treinen kwijt voordat je in de knel komt. En dat is allemaal uitgaande van het idee dat je niks om Weesp heen kan routeren.
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Treinverkeer rond Amsterdam grotendeels stil

Bericht door Klaasje »

Denk je alles gehad te hebben: "Er rijden geen treinen tussen Almere Muziekwijk en Naarden bussum door een sein- en wisselstoring." -o-
Kennelijk is er meer aan de hand dan alleen iets met een relaiskast of iets.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Treinverkeer rond Amsterdam grotendeels stil

Bericht door webguy »

Tja, er waren toch werkzaamheden daar dit weekend? Er dook opeens bij Roosendaal ook een storing op, en ra, ra, waar waren de werkzaamheden dit weekend?
joene
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 27 jun 2011, 12:36

Re: Treinverkeer rond Amsterdam grotendeels stil

Bericht door joene »

Vanochtend een poging gedaan om van Lelystad naar Amsterdam te komen. Wat een avontuur! De NS raad aan om via Utrecht te reizen. Ze zijn echter vergeten dat je dan een trein die kant op moet sturen! Tussen Almere en Hilversum ligt het verkeer over de Gooiboog ook stil. Kortom Almere Muziekwijk is het eindpunt. Er zouden ook bussen rijden, volgens de website, alleen in Almere weten ze dat nog niet... Staat wel op de site maar... Ik houd het nu voor gezien, het was wel een avontuur, volgepakte stations met dolende reizigers volledig verstoken van enige informatie. Op de borden: let op omroepbericht, omroepbericht: er rijden geen treinen, en nu...? Een verdwaalde conducteur zegt alleen ik weet het ook niet meer, ik ga een ijsje halen en in de zon afwachten tot ze me bellen...
Wat een chaos! Ben benieuwd naar morgen!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Treinverkeer rond Amsterdam grotendeels stil

Bericht door fogeltje »

Sommige reizigers besloten de trein te verlaten en over de spoorrails verder te gaan.
Als ze dat op eigen initiatief gedaan hebben, dan zijn het een stelletje idioten.
"Een touringcar is geen bus"
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Treinverkeer rond Amsterdam grotendeels stil

Bericht door iljitsch »

fogeltje schreef:
Sommige reizigers besloten de trein te verlaten en over de spoorrails verder te gaan.
Als ze dat op eigen initiatief gedaan hebben, dan zijn het een stelletje idioten.
Het verhaal vermeldt zelden hoe lang ze al vast zaten voor ze dit deden... Journalistiek van tegenwoordig is ook niet meer wat het geweest is.

Ik kan me er wel wat bij voorstellen, zeker als je aan de rand van de stad staat of zelfs in de stad en met de bekende NS informatievoorziening.
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Treinverkeer rond Amsterdam grotendeels stil

Bericht door Klaasje »

Hoewel het inderdaad niet mag is het ook niet geheel duidelijk of de reizigers over de rails, of langs het spoor zijn gaan lopen. Ik kan me zo voorstellen dat zoiets ook hetzelfde is bij voorlichters.
Overigens zit CXX buslijn 152 (Almere Parkwijk - Amsterdam Amstel) bij mijn huis al meer dan half-zitvol terwijl die nog een behoorlijk eind door de stad moet. :X
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinverkeer rond Amsterdam grotendeels stil

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Tja, er waren toch werkzaamheden daar dit weekend?
Werkzaamheden waren uitsluitend op de Zuidtak en op de brug direct ten oosten van Weesp (maar alleen aan de bovenleiding op de brug)

Wat betreft het verlaten van de trein en over het spoor lopen: ooit ook zoiets gehad bij Delft waar we tot stilstand kwamen vlak voor het station door een seinstoring. Merkwaardig genoeg maakte NS.nl er toen van dat er een verstoring was door mensen in het spoor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Treinverkeer rond Amsterdam grotendeels stil

Bericht door VIRM »

Sja, ik ken iemand die vanochtend naar Almere moest en er 4 uur langer over heeft gedaan dan normaal...

Overigens, ik keek net op de AV van Weesp en er valt nog steeds van alles en nog wat uit.

Als de informatievoorzienining net zo slecht is als iemand hierboven beschreef, dan zijn we dus vergeleken met afgelopen winter dus nog geen milimeter vooruit gegaan. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treinverkeer rond Amsterdam grotendeels stil

Bericht door Suus »

Het lijkt erop dat Amsterdam Centraal - Almere Oostvaarders nu rijdt en dat de rest nog morsdood is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Treinverkeer rond Amsterdam grotendeels stil

Bericht door VIRM »

Op dit moment:

- Weer een sein- en wisselstoring tussen Amsterdam en Amersfoort, waardoor er minder treinen rijden.
- Wegens een storing geen treinen op de Utrechtboog tussen Amsterdam RAI en Bijlmer/ArenA.
- Geen treinen tussen Schiphol en Weesp; die sein- en wisselstoring is nog steeds niet verholpen.
- Langere reistijd tussen Weesp en Almere (de seinstoring is daar inmiddels wel verholpen).
Beul van de blindegeleidelijn
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Treinverkeer rond Amsterdam grotendeels stil

Bericht door tsov »

Ha, ik ben er blijkbaar mooi tussendoor gelaveerd. Had de trein van 8.38 uit Amsterdam richting Limburg en had de trein terug die om 17:52 aan zou moeten komen, dat werd uiteindelijk 18:05. Helemaal niet door gehad dat de chaos zo groot was :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Treinverkeer rond Amsterdam grotendeels stil

Bericht door AppleMoose »

Het is in het hele land een zooitje, als je spoorkaart bekijk. defecte spoorbrug in Zutphen, en nog stuk of storingen.

Heerlijke dag dus :P
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Treinverkeer rond Amsterdam grotendeels stil

Bericht door Mark »

Vandag Hgl - Zvt v.v. gedaan
Heenweg via Ut gereisd, dat verliep redelijk zonder problemen. Treinverkeer vanuit Amf richting Asd en Shl lag toen volledig op z'n gat.
Om 20:00 reed de s5800 wel weer, hetzij met behoorlijke vertragingen. Ook de s3900 en s4600 werden toen langzaam weer opgestart. Ben zelf met trein t5873 met +20 uit Asd vertrokken richting Amf en daar met iets minder dan +15 aangekomen. :)

De s1500 heeft de hele avond niet meer gereden en ook tussen Wp en Shl is er nauwelijks treinverkeer. De s5700 keerde in Ndb zag ik.
Overigens kwam trein t142 wel keurig op tijd vol gas door Wp rijden, vraag me af of die via de Zuid- of Westtak naar Shl is gegaan...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treinverkeer rond Amsterdam grotendeels stil

Bericht door Suus »

Nog twee impressies hoe het er vandaag aan toe ging:

Afbeelding
Gestrande trein in Diemen Zuid. Deze trein, die vanavond weg was, heeft erg lang daar gestaan. Op het perron stond een mannetje flesjes water uit te delen, die is links te zien.

Afbeelding
NS-Busje komt zo.... Treinreizigers werden vanuit overal naar Amsterdam Muiderpoort gestuurd om daar op een bus naar Weesp te wachten. Helaas was het aantal reizigers dat toestroomde groter dan de enkele bussen die reden konden afvoeren...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Treinverkeer rond Amsterdam grotendeels stil

Bericht door huibf »

Normaal lig ik niet zo erg mekkeren. Maar van dergelijk sooorten rijen is er echt een contact los bij de verantwoordelijke bij ns.

Afbeelding [Mobiele post]
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Treinverkeer rond Amsterdam grotendeels stil

Bericht door willy84 »

Geluk dat ik er gister niet bij was. De reguliere XX bussen zouden ook heel wat passagiers kunnen meenemen naar Almere/Gooi. De reizigersstroom Amsterdam-Weesp-Almere-Gooi- is zo groot dat daar toch amper tegen op te rijden valt.
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treinverkeer rond Amsterdam grotendeels stil

Bericht door Suus »

De reizigers stonden inderdaad van de stoeprand tot de muur van het blok erachter, zelfs het fietspad stond hutje mutje. Ik heb twee bussen weg zien gaan, maar in diezelfde tijd hadden twee intercities (de s3000 stopte extra op Muiderpoort) en een sprinter reizigers gedumpt op station Muiderpoort, dus het hoopte lekker op. De bussen schenen Science Park trouwens niet aan te doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten