Patatje in metro, 62,75 euro boete

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door Wubbo »

Patatje in metro, 62,75 euro boete
ROB ROMBOUTS

AMSTERDAM - 62,75 euro voor een patatje mét. Gino Spelt is boos over de boete die hij van toezichthouders kreeg toen hij de metro instapte met patat in zijn hand.

Wat hem vooral razend maakt, is dat de toezichthouders enige tijd naast hem op het perron stonden en hem niet waarschuwden dat patat in de metro verboden is.

''Donderdag besloot ik op het Amstelstation een patatje mét te kopen. Niet doen mensen, eet van dat geld in Le Garage van Joop Braakhekke of La Rive in het Amstelhotel,'' aldus Spelt.

Op het perron stonden vier toezichthouders. ''Genietend van mijn patat met iets te veel mayonaise stond ik gezellig naast de heren van Stadstoezicht te wachten totdat ik mijn reis kon vervolgen.''

De metro naar het Centraal Station arriveerde. ''Ik stapte met mijn vrienden van Stadstoezicht de metro in. Maar voordat de deuren van de metro dichtgingen, werd mij verzocht uit te stappen. Ik dacht: kaartcontrole, niets aan de hand. Ik had immers netjes gestempeld. Fout. Ik kreeg een boete voor eten in de metro.''

Spelt zegt voorstander te zijn van 'een metro waarin je niet over de bende heen valt en niet in de uitgekauwde resten van je medepassagiers zit'. Maar waarom werd hij voor het instappen niet even gewaarschuwd? ''Het antwoord van de toezichthouder was simpel: 'Dan blíjven we bezig,'' aldus Spelt.

Wat je wel of niet mag eten en drinken konden de heren volgens Spelt niet vertellen. ''Hinder, dát mocht niet.''

Volgens de GVB-huisregels mag niet worden gegeten in de metro, zegt een woordvoerster. ''Je mag geen overlast veroorzaken voor andere reizigers.'' Spelt: ''Nou ik smak niet en niemand had er last van dat ik daar stond te eten.''

Een woordvoerder van Stadstoezicht kent de zaak niet in detail. ''In zijn algemeenheid moet sprake zijn van overlast. Dat iemand een ander met mayonaise besmeurt of het bakje onder een stoel schuift.''

In februari 2007 ontstond ophef toen een vrouw een boete van vijftig euro kreeg voor het eten van een croissantje in de metro.

© Het Parool, 19-05-2008, 11:50 uur

Bron: Het Parool
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door Ruben »

Het verbaast me gewoon niet dat dit in Amsterdam gebeurd is, toen ik op de titel van dit topic klikte wist ik het gewoon al.
Het is gewoon te belachelijk voor woorden dat je hier een boete voor moet krijgen als je niets bevuilt. Beboet dan die stinkerds die zich nooit douchen, of althans ruiken alsof ze dat nooit doen, maar, daar zit ik 10x minder graag naast.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door Geert »

Gelukkig, de grootste criminelen worden weer aangepakt hoor :roll:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door Fles »

Bla bla bla, en over weinig tijd weer gedoe over agressie tegen personeel? Ja, t zal wel. :roll: Vraag er dan niet om.
niet zo gek lang geleden was er ook al een topic over idioten bij de RET. Vooral doorgaan zo.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door WSM »

Ik bespeur steeds meer semi-fascistische onderdrukking in dit land.
Vervolgens zijn onze Grote Leiders verwonderd dat mensen gezagsdragers geen respect tonen of er zelfs ronduit van walgen.
Rara hoe kan dat?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door Fles »

GVB-debiel schreef:'Hinder, dát mocht niet.'
Hoor wie 't zegt :roll:
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door JeePee »

Ongelovelijk dit weer. Die lutsers hadden ook voor ze instapten ff kunnen melden dat patat eten niet mocht, los van het feit dat overlast nogal overdreven is voor het eten van een patatje...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door Geert »

Lekker argument ook om niet te waarschuwen, "dan blijven we bezig"... Geen tijd om te waarschuwen, wel om een bekeuring uit te schrijven? :?
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door WSM »

Geert schreef:Lekker argument trouwens ook, "dan blijven we bezig"... Geen tijd om te waarschuwen, wel om een bekeuring uit te schrijven? :?
Waarschuwen = geen inkomsten;
niet waarschuwen = kassa!

Wat levert meer geld op?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door Geert »

Het laatste natuurlijk :P
Maar worden die toezichthouders ook al afgerekend op het aantal bekeuringen? Zijn die lui eigenlijk in dienst van de gemeente of van GVB?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door Fles »

Straks zal je zien dat er eoa huilie zich hier komt melden die als controleur voor het GVB werkt en dat hij weleens even zal bepalen hoe het allemaal moet en dat iedereen ze kanis moet houden en lalalalala :lol:
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door JeePee »

:) :) :) Je vraagt er ook om he :) :) :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door Wubbo »

Geert schreef:Maar worden die toezichthouders ook al afgerekend op het aantal bekeuringen? Zijn die lui eigenlijk in dienst van de gemeente of van GVB?
Het laatste wat ik gehoord heb is het een van beide (en hebben beide partijen dus controleurs in dienst).
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door deadlock »

Ik ga zondag dit truukje eens herhalen.....
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door Daantje »

Is het weer zover, vorig jaar was er toch ook zo'n enorme rel over? Hangen er in A'dam in de metro geen bordjes dat je niet mag eten, dat is in R'dam wel zo :)
aswnl
Berichten: 98
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:46
Contacteer:

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door aswnl »

Wacht maar tot de toezichthouding in het OV onder de bende van $p€€ komt te hangen, dan krijgen de OV-reizigers dezelfde ellende over zich heen als de weggebruikers nu al...
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door Mark »

Maar waarom mag je in godsnaam niet eten en drinken in de metro's? Blijkbaar kent men daar geen primaire levensbehoeften ofzo :?: :neg:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door Fles »

Mark schreef:Maar waarom mag je in godsnaam niet eten en drinken in de metro's? Blijkbaar kent men daar geen primaire levensbehoeften ofzo :?: :neg:
Bla bla geur verspreiden bla bla vlekken op bekleding bla

dat hangt in Utrecht wel in veel bussen iig (ik ken de tekst niet helemaal uit mijn hoofd zie je wel ;) ). En friet is geen eerste levensbehoefte. Over een boterham met kaas zal niet zo snel moeilijk gedaan worden lijkt me, maar als je met een broodje kroket probeert de bus in te stappen word je verzocht dat even buiten op te eten. En dat doe je dan dus, iedereen blij. :pos:

Als je eerst minten lang met je kaken op elkaar iemand een frietje ziet eten op het perron, en je slingert hem dan in de metro op de bon, DAN ben je natuurlijk wel een galbak. :neg:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door Aking »

Ik gok iets als: het ontbreken van prullenbakken + bepaalde groepen reizigers = vuilnismetro/tram/bus
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door Geert »

Fles schreef:Over een boterham met kaas zal niet zo snel moeilijk gedaan worden lijkt me,
Vorig jaar was er wel een enorme rel over iemand die een croissantje at in de metro in Amsterdam en die dus ook een enorme boete kreeg :roll:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door Fles »

Geert schreef:
Fles schreef:Over een boterham met kaas zal niet zo snel moeilijk gedaan worden lijkt me,
Vorig jaar was er wel een enorme rel over iemand die een croissantje at in de metro in Amsterdam en die dus ook een enorme boete kreeg :roll:
Dat vind ik dus ook belachelijk :) Maar kennelijk hebben ze daar een soort "zero-tolerance" beleid ingevoerd of zo dan?
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door tsov »

Daantje schreef:Hangen er in A'dam in de metro geen bordjes dat je niet mag eten, dat is in R'dam wel zo :)
In elk GVB-voertuig hangen deze stickers (al of niet "verbeterd" door viltstiften :P)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door Daantje »

Hmm, eten of drinken wat schade of overlast kan veroorzaken is verboden. Ja, lekker vaag begrip weer :?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door Fles »

tsov schreef:
Daantje schreef:Hangen er in A'dam in de metro geen bordjes dat je niet mag eten, dat is in R'dam wel zo :)
In elk GVB-voertuig hangen deze stickers (al of niet "verbeterd" door viltstiften :P)

Tikkie jammer dat het bij de eerste regel al mis gaat:
Wij doen ons best om u snel en comfortabel op uw plaats van bestemming te brengen.
Logisch dat dan ook niemand zich nog gebonden acht aan de rest van dat vodje :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Patatje in metro, 62,75 euro boete

Bericht door Suus »

Wel weer opvallend dat er in de metro een non-tolerance beleid wordt gevoerd, maar je (vandaag nog getest) in de tram gewoon de conducteur voorbij komt met een bakje Ben & Jerry's :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 137 gasten