Weense tram walst van Westraven
Door ROELAND FRANCK
UTRECHT - Het blijft een wat onwennig gezicht: een rode tram tussen de vertrouwde geel-groene van Connexxion.
Vanochtend maakte de eerste een proefritje van Transferium Westraven naar Het Moreelsepark en terug.
Hoewel gewend te besturen, zette burgemeester Wolfsen wat onwennig de tram eigenhandig in beweging. Hij had kort tevoren uit handen van de Oostenrijkse ambassdeur Paul symbolisch de sleutel en de zogeheten rij- kruk overhandigd gekregen. Met zo'n honderd genodigden en belangstellenden zat het voertuig propvol. Vooral de staande passagiers konden ervaren dat de Weense trams gebouwd zijn op stadsverkeer: snel optrekken en remmen.
Het rode tramstel is het eerste van twintig die de stadsregio Utrecht heeft gekocht om in afwachting van nieuw materieel de komende jaren de reizigersgroei op te vangen. De trams houden de Weense kleuren. ,,Zo is ook te zien dat we iets extra's doen'', licht BRU woordvoerdster regie Bouma toe. De twintig wagons worden gecombineerd tot zes trams die vanaf september extra ritten gaan rijden tussen Utrecht en Nieuwegein. De stadsregio onderzoekt nog de mogelijkheden de trams extra snel te laten rijden door niet alle haltes aan te doen.
Bron: Algemeen Dagblad
Weense tram walst van Westraven
Re: Weense tram walst van Westraven
Ik heb paar weken terug in dat ding mogen zitten in zijn vertrouwde omgeving op de U6 van Wenen, het zijn leuke dingetjes, wel nostalgie.
Heb wel meegemaakt dat 1 ervan opeens hevig begon te schudden en rammelen, leek een probleem met de remmen, die ging toen buiten dienst (wat overigens een grappig verhaal met een dronkelap die niet begreep dat ie er uit moest opleverde). Of ze dus goed zijn, weet ik niet. Het schijnt vooral dat ze niet goed samenwerken met dat nieuwe type lagevloerstrammetje, wat ertussen wordt gezet op U6, dus misschien was dat ook de reden.
Heb wel meegemaakt dat 1 ervan opeens hevig begon te schudden en rammelen, leek een probleem met de remmen, die ging toen buiten dienst (wat overigens een grappig verhaal met een dronkelap die niet begreep dat ie er uit moest opleverde). Of ze dus goed zijn, weet ik niet. Het schijnt vooral dat ze niet goed samenwerken met dat nieuwe type lagevloerstrammetje, wat ertussen wordt gezet op U6, dus misschien was dat ook de reden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Weense tram walst van Westraven
Wordt hij dit weekend nog ingezet? Ik ben weer aan de trambaan namelijk ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Weense tram walst van Westraven
Volgens mij moeten ze eerst nog lagevloers haltes aanleggen, toch?
Re: Weense tram walst van Westraven
De 4946 stond rond 11.45 aan het eindpunt bij Moreelsepark, met allemaal Conexxion-mensjes eromheen.
Re: Weense tram walst van Westraven
Ik dacht dat het iets met de deuren van de trams was :?webguy schreef:Volgens mij moeten ze eerst nog lagevloers haltes aanleggen, toch?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Weense tram walst van Westraven
Wat ik gelezen heb gaan ze inderdaad de treeplanken dichtmaken en de deuren inkorten...
en bas: doe ze de groeten
en bas: doe ze de groeten
Re: Weense tram walst van Westraven
Leuk hoor.
Ik wil daar zeker inzitten. :D
Ik ben in elk geval blij dat ze de Weense kleur houden. De Connexxion-kleur had me eerlijk gezegd maar niks geleken.
Ik wil daar zeker inzitten. :D
Ik ben in elk geval blij dat ze de Weense kleur houden. De Connexxion-kleur had me eerlijk gezegd maar niks geleken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten