Weense tram walst van Westraven

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Weense tram walst van Westraven

Bericht door Wubbo »

Weense tram walst van Westraven
Door ROELAND FRANCK

UTRECHT - Het blijft een wat onwennig gezicht: een rode tram tussen de vertrouwde geel-groene van Connexxion.
Vanochtend maakte de eerste een proefritje van Transferium Westraven naar Het Moreelsepark en terug.

Hoewel gewend te besturen, zette burgemeester Wolfsen wat onwennig de tram eigenhandig in beweging. Hij had kort tevoren uit handen van de Oostenrijkse ambassdeur Paul symbolisch de sleutel en de zogeheten rij- kruk overhandigd gekregen. Met zo'n honderd genodigden en belangstellenden zat het voertuig propvol. Vooral de staande passagiers konden ervaren dat de Weense trams gebouwd zijn op stadsverkeer: snel optrekken en remmen.

Het rode tramstel is het eerste van twintig die de stadsregio Utrecht heeft gekocht om in afwachting van nieuw materieel de komende jaren de reizigersgroei op te vangen. De trams houden de Weense kleuren. ,,Zo is ook te zien dat we iets extra's doen'', licht BRU woordvoerdster regie Bouma toe. De twintig wagons worden gecombineerd tot zes trams die vanaf september extra ritten gaan rijden tussen Utrecht en Nieuwegein. De stadsregio onderzoekt nog de mogelijkheden de trams extra snel te laten rijden door niet alle haltes aan te doen.

Bron: Algemeen Dagblad
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Weense tram walst van Westraven

Bericht door Ruben »

Ik heb paar weken terug in dat ding mogen zitten in zijn vertrouwde omgeving op de U6 van Wenen, het zijn leuke dingetjes, wel nostalgie.
Heb wel meegemaakt dat 1 ervan opeens hevig begon te schudden en rammelen, leek een probleem met de remmen, die ging toen buiten dienst (wat overigens een grappig verhaal met een dronkelap die niet begreep dat ie er uit moest opleverde). Of ze dus goed zijn, weet ik niet. Het schijnt vooral dat ze niet goed samenwerken met dat nieuwe type lagevloerstrammetje, wat ertussen wordt gezet op U6, dus misschien was dat ook de reden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Weense tram walst van Westraven

Bericht door deadlock »

Wordt hij dit weekend nog ingezet? Ik ben weer aan de trambaan namelijk ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Weense tram walst van Westraven

Bericht door webguy »

Volgens mij moeten ze eerst nog lagevloers haltes aanleggen, toch?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Weense tram walst van Westraven

Bericht door Wubbo »

De 4946 stond rond 11.45 aan het eindpunt bij Moreelsepark, met allemaal Conexxion-mensjes eromheen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weense tram walst van Westraven

Bericht door Suus »

webguy schreef:Volgens mij moeten ze eerst nog lagevloers haltes aanleggen, toch?
Ik dacht dat het iets met de deuren van de trams was :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Weense tram walst van Westraven

Bericht door Aking »

Wat ik gelezen heb gaan ze inderdaad de treeplanken dichtmaken en de deuren inkorten...

en bas: doe ze de groeten :p
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Weense tram walst van Westraven

Bericht door Meltrain »

Leuk hoor.
Ik wil daar zeker inzitten. :D
Ik ben in elk geval blij dat ze de Weense kleur houden. De Connexxion-kleur had me eerlijk gezegd maar niks geleken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten