Ov in grote steden wordt fors duurder

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Ov in grote steden wordt fors duurder

Bericht door Vinny »

zelfs jij moet dat toch wel kunnen zien dat daar echt iets niet klopt.
Lijn 7 inkorten kan niet, dat had ik zelf ook al gememoreerd.
Lijn 14 opheffen kan wel, daar is eerder sprake van geweest, de lijn loopt voor 80% samen met andere lijnen. Overigens als je ook bus 64 opheft, lijkt me dat 7 gewoon kan blijven rijden naar het huidige eindpunt.
Kritisch kijken naar lijn 16, 24 en 25 lijkt mij ook wenselijk: Ik zou die lijnen dan weer niet opheffen, maar rechttrekken, zodat die over de kortste route naar hun eindpunt gaan. Bij de bussen zie ik een hoop dingen waarvan ik wilde dat er een kaartje bij zou zitten: Het wat rationeler indelen van de buslijnen in Nieuw-West lijkt mij erg hard nodig. Bus 64 kan er zo uit bijvoorbeeld, en het vervangen van bussen 19, 192 etc. door een Westtangentding, dan denk ik: ja. Leuk. Maar. Nu wil ik ook weten wat het voorstel daadwerkelijk is. In Oost moet men straks ook veel verder lopen voor een bushalte, vooral op Zeeburg eilanden is het lastig om de loopafstand beperkt te houden, maar het lijkt me wel te doen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ov in grote steden wordt fors duurder

Bericht door Suus »

Ik ben eens gaan neuzen op de site van de Stadsregio Amsterdam en kwam daar dit document tegen dat aangeeft hoe de stadsregio op dit moment aankijkt tegen de concessie Amsterdam.

Kort gezegd komt dat er op neer dat men vind dat getekende contracten gerespecteerd moeten worden en het GVB dus tot 2017 zou moeten blijven rijden, aangezien men de concessie niet wil opsplitsen. De minister is het daar niet mee eens en hierdoor is er dus kans dat per 1 januari 2013 het contract met het GVB ongeldig wordt.

De stadsregio onderzoekt nu een terugvaloptie waarbij het OV in Amsterdam dan per 1 januari 2015 openbaar aanbesteed moet zijn, aangezien men het niet mogelijk acht dit sneller te doen. Maar er is nog niet besloten dit ook daadwerkelijk te gaan doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 93 gasten