Sorry hoor, maar we hebben het hier over de Amsterdamse metro. Voor trams in Duitsland openen jullie maar een apart topic. :6
R-Flow schreef:Klopt trouwens wel wat je zegt, als er Zilvermeeuwen op de M50 rijdt doet het omroepsysteem het nagenoeg altijd.
Uhh, kom net 14.55 uit een Zilvermeeuw en voor de zoveelste keer geen enkel geluid gehoord. Vanochtend in de CAF wel. Dus?
Bee schreef:Weet je wat het is, lijn 50 is gewoon het nieuwe verdomhoekje, lijn 53 en 54 zijn nu de trots van het metronetwerk
Verwarme rijtuigen met schoon interieur
en goed functionerend informatiesysteem
Ik heb het nooit koud, maar de verwarming in de LHB valt echt wel mee hoor. In de CAF's heb ik tenminste verwarming naast m'n stoel. Voor de rest, zie hierboven.
Ardan schreef:Uit historisch oogpunt zou ik eerder beginnen met de nummering bij de lijn die het eerste klaar was: M1 voor de 53, M2 voor de 54, M3 voor de 51, M4 voor de 50 en M5 voor de 52.
Die nummering komt behoorlijk overeen met de materieelnamen (LHB = M1/M2/M3 (1e/2e/3e serie metro's), BN = S1/S2 (1e/2e serie sneltrams), CAF = M4 (4e serie metro's), of S3 (3e serie sneltrams), toekomstige Alstom-series = M5/M6 (5e/6e serie metro's)). Dan zouden geïnteresseerde reizigers ook iets kunnen leren over de oorsprong van het metro-/sneltrammaterieel in Amsterdam, wat best interessant kan zijn.