TESO krijgt nieuwe veerboot
TESO krijgt nieuwe veerboot
DEN HELDER De TESO-bootdienst krijgt een nieuwe veerboot. In 2015 moet het schip af zijn en veerboot het Schulpengat vervangen.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/64381/TESO+k ... e+veerboot
http://www.rtvnh.nl/nieuws/64381/TESO+k ... e+veerboot
Beul van de blindegeleidelijn
Re: TESO krijgt nieuwe veerboot
Van wie krijgen ze die?
Re: TESO krijgt nieuwe veerboot
Van de scheepswerf die ze daarvoor betalen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: TESO krijgt nieuwe veerboot
Tja, ze krijgen niks.
Maar gaat de boot dan ook beter aansluiten op de trein? Volgens mij was daar eerder ook een discussie over.
De reisplanner geeft tegenwoordig dit aan:
In praktijk komt lijn 33 vaak eerder aan op station Den Helder en hoeft u geen half uur te wachten op de trein.
Dat geeft hij trouwens ook aan richting Texel.
Maar gaat de boot dan ook beter aansluiten op de trein? Volgens mij was daar eerder ook een discussie over.
De reisplanner geeft tegenwoordig dit aan:
In praktijk komt lijn 33 vaak eerder aan op station Den Helder en hoeft u geen half uur te wachten op de trein.
Dat geeft hij trouwens ook aan richting Texel.
Re: TESO krijgt nieuwe veerboot
Dat heeft niets te maken met een nieuwe boot. De nieuwe boot vervangt gewoon een schip die al een aantal decennia vaart.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: TESO krijgt nieuwe veerboot
Volgens de planner is het krap, maar in de praktijk ruim geloof ik.
De trein gaat niet zomaar 15 minuten om, de s3000 biedt overal aansluitingen op vanalles. De boot misschien wel, maar denk niet dat ze de tijden zomaar omgooien na zo lang dezelfde dienstregeling.
De trein gaat niet zomaar 15 minuten om, de s3000 biedt overal aansluitingen op vanalles. De boot misschien wel, maar denk niet dat ze de tijden zomaar omgooien na zo lang dezelfde dienstregeling.
Re: TESO krijgt nieuwe veerboot
Het kan dat er een snellere boot komt. Alhoewel op 20 minuten is misschien niet heel veel tijd te winnen. Ik ben benieuwd.Bee schreef:Dat heeft niets te maken met een nieuwe boot. De nieuwe boot vervangt gewoon een schip die al een aantal decennia vaart.
Re: TESO krijgt nieuwe veerboot
Ook op het water gelden er gewoon snelheidslimieten.visgraat schreef:Het kan dat er een snellere boot komt. Alhoewel op 20 minuten is misschien niet heel veel tijd te winnen. Ik ben benieuwd.Bee schreef:Dat heeft niets te maken met een nieuwe boot. De nieuwe boot vervangt gewoon een schip die al een aantal decennia vaart.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: TESO krijgt nieuwe veerboot
Ja, uiteraard, maar vaart die boot nu tegen de limiet aan dan? Tussen Terschelling en Harlingen varen ook sneldiensten, maar misschien is de toegestane snelheid daar hoger. En wellicht kan je met optrekken en afremmen nog tijd winnen door een boot met nieuwere technieken. Let wel, de huidige boot is al bijna 25 jaar oud. Tot wanneer loopt eigenlijk de concessie?
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: TESO krijgt nieuwe veerboot
Ik denk dat men niet op volle kracht vaart omdat dat ook wat brandstof bespaart...
Re: TESO krijgt nieuwe veerboot
Ik denk dat de concessie van de TESO voor eeuwig is, het bedrijf is in handen van zo'n 2500 mensen die op Texel wonen.visgraat schreef:Ja, uiteraard, maar vaart die boot nu tegen de limiet aan dan? Tussen Terschelling en Harlingen varen ook sneldiensten, maar misschien is de toegestane snelheid daar hoger. En wellicht kan je met optrekken en afremmen nog tijd winnen door een boot met nieuwere technieken. Let wel, de huidige boot is al bijna 25 jaar oud. Tot wanneer loopt eigenlijk de concessie?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: TESO krijgt nieuwe veerboot
Een jaar of vijf geleden is daar al een nieuwe veerboot gekomen die de overtocht wel iets heeft versneld, maar je praat over hooguit 1-2 minuten. De boot die nu vervangen wordt is de boot die ingezet wordt bij de halfuursdienst, maar die is dus nog langzamer. Wellicht dat de boot die nu gebouwd gaat worden nog meer snelheidswinst boekt, maar of je daarmee de busaansluiting beter maakt betwijfel ik. In dat kader is het veel effectiever om de dienstregeling van de veerboot 10 minuten te vervroegen. Dan wordt de overstap in Den Helder trein-bus geen 16 maar 6 minuten en de aansluiting bus-trein wordt dan een aansluiting van 10 minuten. Maar als lijn 33 in de praktijk toch eerder op het station is zou je jezelf ook af kunnen vragen waarom die rijtijd daar niet ingekort wordt. De bus kan het traject immers in vijf minuten afleggen.
Re: TESO krijgt nieuwe veerboot
Het kan wel, maar het is wel krap, dus elke minuut die er af kan, is meegenomen. Als je nog een kaartje moet kopen is het te krap.
Re: TESO krijgt nieuwe veerboot
Is die NS-automaat die bij de veerhaven op Texel stond dan verdwenen?
Re: TESO krijgt nieuwe veerboot
Een jaar geleden was hij er nog, maar in een jaar kan natuurlijk veel veranderen.
De aansluiting van bus op trein is inderdaad krap, maar kan me ook zo voorstellen dat je liever een ruime overstap houdt van trein op bus naar de boot. De boot vaart immers het gros van de dag(en) een uurdienst.
De aansluiting van bus op trein is inderdaad krap, maar kan me ook zo voorstellen dat je liever een ruime overstap houdt van trein op bus naar de boot. De boot vaart immers het gros van de dag(en) een uurdienst.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 178 gasten