Pagina 4 van 11

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Geplaatst: wo 09 nov 2011, 08:32
door Edwin
Zag vanochtend weer 2 320-bussen met nieuwe bestickering.

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Geplaatst: wo 09 nov 2011, 19:36
door Edwin
Weet iemand waarom de digitale infozuilen maar 2 dezelfde lijnen aan kan en dan of niks of lijnen die pas 50 minuten later (bij een uursdienstregeling) arriveren tonen?

En sinds wanneer stopt de 320 richting Amsterdam Amstel op Muiden P&R op de rechterhalte, de halte waar de 110 stopt.

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Geplaatst: wo 09 nov 2011, 19:53
door Klaasje
Het principe is dat er nooit meer dan twee ritten van een lijn getoond worden zodat andere lijnen niet "weggedrukt" worden van het scherm als het om een drukke lijn gaat. Nou zou het in de eerste plaats niet moeten gaan om lijnen maar richtingen of eindbestemmingen en kan een lijn er rustig vier keer op staan wanneer er geen ritten van andere lijnen op die dag meer langskomen.

De 320 stopt als het goed is, sinds 3 november op die andere halte. Dit om de drukte wat meer te spreiden. Daarnaast kunnen bussen die te laat zijn zo in het kortste rijtje of op de lege halte gaan staan om snel weer weg te rijden.

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Geplaatst: wo 09 nov 2011, 21:09
door Suus
Volgens mij zijn zo goed als alle Citea's van het Gooi omgestickerd, heb vandaag 5 Citea's gezien die allen al de R-net bestickering hadden. Dat is bijna geen toeval meer zou je zeggen.

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Geplaatst: do 10 nov 2011, 08:52
door Edwin
Klaasje schreef:De 320 stopt als het goed is, sinds 3 november op die andere halte. Dit om de drukte wat meer te spreiden. Daarnaast kunnen bussen die te laat zijn zo in het kortste rijtje of op de lege halte gaan staan om snel weer weg te rijden.
Nu moet de 155 dus elke ochtend de 158 of de 320 voorzijn wil ie volgens de dienstregeling vertrekken...

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Geplaatst: vr 11 nov 2011, 20:00
door tsov
Ik zag vandaag ook al Zaanse Amba's met R-Net-stickers.

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Geplaatst: vr 11 nov 2011, 23:55
door Meltrain
Misschien leuk om even een overzichtje te maken welke lijnen per 11-12-2011 R-net lijnen zijn:

•300: Haarlem Station – Amsterdam Bijlmer (Connexxion)
•301 Amsterdam CS – Purmerend – De Rijp (EBS)
•304 Amsterdam CS – Purmerend (EBS)
•306 Amsterdam CS – Purmerend – Middenbeemster (EBS)
•307 Amsterdam CS – Purmerend (EBS)
•308 Amsterdam CS – Purmerend (EBS)
•310 Nieuw-Vennep – Amsterdam Zuid (Connexxion)
•311 Amsterdam CS – Monnickendam – Marken (EBS)
•312 Amsterdam CS – Edam/Volendam (EBS)
•314 Amsterdam CS – Hoorn (EBS)
•315 Amsterdam CS – Monnickendam (EBS)
•316 Amsterdam CS – Edam/Volendam (EBS)
•317 Amsterdam CS – Hoorn (EBS)
•320 Amsterdam Amstel – Hilversum Station (Connexxion)
•322 Amsterdam Amstel – Almere Parkwijk (Connexxion)
•327 Amsterdam Amstel – Almere-Haven (Connexxion)
•328 Amsterdam Holendrecht – Almere-Haven (Connexxion)
•371 Amsterdam Riekerpolder – Purmerend (EBS)
•372 Amsterdam Riekerpolder – Purmerend (EBS)
•373 Amsterdam Riekerpolder – Edam/Volendam (EBS)
•374 Amsterdam Riekerpolder – Purmerend (EBS)
•375 Amsterdam Holendrecht – Purmerend (EBS)
•376 Amsterdam Holendrecht – Purmerend (EBS)
•377 Amsterdam Holendrecht – Purmerend (EBS)
•378 Amsterdam Holendrecht – Edam (EBS)
•379 Amsterdam Holendrecht – Hoorn (EBS)
•391 Amsterdam CS – Zaanse Schans (Connexxion)
•392 Amsterdam CS – Zaandam Station (Connexxion)
•394 Amsterdam CS – Zaandam Station (Connexxion)
•395 Amsterdam Sloterdijk – Wormerland (Connexxion)
•398 Amsterdam Riekerpolder – Wormerland (Connexxion)

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Geplaatst: za 12 nov 2011, 10:09
door Graaf_Panto
Meltrain schreef:Misschien leuk om even een overzichtje te maken welke lijnen per 11-12-2011 R-net lijnen zijn:

•300: Haarlem Station – Amsterdam Bijlmer (Connexxion)
•301 Amsterdam CS – Purmerend – De Rijp (EBS)
•...
Voorlopig zal de 301 naar De Rijp nog even rijden onder (ook) lijn 300.
Te laat is 'ontdekt' dat de Zuidtangent ook al onder lijn 300 rijdt.
bron: Verslag vergadering Reizigersadviesraad 22/9

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Geplaatst: za 12 nov 2011, 11:59
door willy84
Hoe kan het dat bijvoorbeeld 378 Amsterdam Holendrecht – Edam (EBS)
uit dat lijstje een 300 nr krijgt? Die lijn rijdt toch niet de hele dag en voldoet derhalve niet aan R-Net eisten/HOV?

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Geplaatst: za 12 nov 2011, 12:48
door Meltrain
Overigens vind ik wel dat het GVB haar nachtlijnen nu moet vernummeren van 3xx naar Nxx, aangezien je die nachtbussen echt niet tot het R-net kunt rekenen. :P
Zijn er verder nog plannen om GVB-lijnen te vernummeren (bijv. 33 --> 333 en 35 --> 335)?

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Geplaatst: za 12 nov 2011, 13:08
door STF
De nachtlijnnummers kunnen pas veranderd worden als alle oude bussen weg zijn, die kunnen namelijk geen letters op het display tonen...

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Geplaatst: za 12 nov 2011, 13:35
door Klaasje
Dan verzin je wat anders. 2xx of 5xx ofzoiets.

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Geplaatst: za 12 nov 2011, 19:11
door hauptbahnhof
STF schreef:De nachtlijnnummers kunnen pas veranderd worden als alle oude bussen weg zijn, die kunnen namelijk geen letters op het display tonen...
Wat is dat nou weer voor iets raars?
Het zal eerder aan de boordcomputer liggen, maar volgens mij hebben de Citaro's dezelfde Peek-kastjes als de oudere bussen... Zie ik het daar dus ook niet gebeuren (???)

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Geplaatst: za 12 nov 2011, 22:46
door STF
Men heeft het geprobeerd te updaten maar ze kregen er onmogelijk letters op, was namelijk al de bedoeling om twee jaar terug die N in te voeren.

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Geplaatst: vr 18 nov 2011, 12:41
door Lange_Dre
Komt het R-net nu ookal naar Den Haag? Ik mag hopen van niet!

De Siemens Avenio die Den Haag gaat krijgen in R-net kleuren... :? :N

Afbeelding

Afbeelding

Foto's komen van http://www.htmfoto.nl

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Geplaatst: vr 18 nov 2011, 13:15
door R-Flow
Vind het mooier dan dat vieze beige wat de huidige HTM trams hebben... Dat moet het meest truttige ov-patroontje zijn van Nederland. Jammer alleen dat de nieuwe tram zelf nog steeds een lomp bakbeest is.

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Geplaatst: vr 18 nov 2011, 13:17
door Alargule
Vind het inderdaad ook niet verkeerd. Zeker als er in de praktijk ook voor die glans gekozen gaat worden.

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Geplaatst: vr 18 nov 2011, 13:20
door R-Flow
Alargule schreef:Zeker als er in de praktijk ook voor die glans gekozen gaat worden.
Dat lijkt me een klassiek gevalletje van overdreven Photoshoppen... ;) Maar goed, kijkende naar het huidige R-NET materieel zie je al dat het grijs en rood mat is.

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Geplaatst: vr 18 nov 2011, 13:37
door Suus
Lange_Dre schreef:Komt het R-net nu ookal naar Den Haag? Ik mag hopen van niet!
Maar je maar geen zorgen, ook Den Haag zal er echt aan moeten geloven :Y

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Geplaatst: vr 18 nov 2011, 13:57
door Lange_Dre
R-Flow schreef:Vind het mooier dan dat vieze beige wat de huidige HTM trams hebben... Dat moet het meest truttige ov-patroontje zijn van Nederland. Jammer alleen dat de nieuwe tram zelf nog steeds een lomp bakbeest is.

Daar ben ik het niet mee eens,
Als eerste krijgen ruim 100 GTL's die niet worden vervangen een levens verlengende ouderhoudsbeurd,
waarvan de 2de generatie GTL 8 trams een mid life beurd krijgen.
Beide series krijgen ook een vernieuwde neus en vernieuwde kleurenschema.
Afbeelding
Tegen over het de huidige GTL's: ( de 3047 heeft op de foto nog het oude kleuren schema maar al wel een nieuwe Panto)
Afbeelding

Over de nieuwe trams, vergeleken met de siemens Combino van Amsterdam is de siemens Avenio al een heel stuk beter qwa uiterlijk! Overgens gaat er nog een kleuren schema rond voor de nieuwe trams:
Afbeelding

Terug naar het R-net, ikheb nergens gelezen dat het R-net naar Haaglanden uitbreid.
En het lijkt mij ookerg sterk dat het gebeurd, aangezien men hier het Randstadrail net wil uitbreiden.

Amsterdam heeft het R-Net,
Den Haag en omgeving + Roterdam heeft Randstadrail (tram, bus, metro) Waarvan Randstadrail rond Den Haag een mogelijke uitbreiding krijgt. :o

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Geplaatst: vr 18 nov 2011, 14:09
door Suus
Het komt later, maar het gaat er wel komen. Er zijn ook al diverse lijnen in Zuid-Holland aangewezen om R-NET te worden zoals de 370 Schiphol - Alphen of de 197 Gouda - Schoonhoven. Ook in Haaglanden zullen er diverse lijnen aan te wijzen zijn (ik denk bijvoorbeeld aan de 50-54)

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Geplaatst: vr 18 nov 2011, 14:14
door Lange_Dre
Bee schreef:Het komt later, maar het gaat er wel komen. Er zijn ook al diverse lijnen in Zuid-Holland aangewezen om R-NET te worden zoals de 370 Schiphol - Alphen of de 197 Gouda - Schoonhoven. Ook in Haaglanden zullen er diverse lijnen aan te wijzen zijn (ik denk bijvoorbeeld aan de 50-54)
Belachelijk!
Weg er mee uit Haaglanden! Wat een geld verspilling! Trouwens die 50-54 die worden toch bijna weg bezuinigd dus dat gaat het toch niet worden :mrgreen:

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Geplaatst: vr 18 nov 2011, 15:03
door reisthijs
Lange_Dre schreef:Den Haag en omgeving + Roterdam heeft Randstadrail (tram, bus, metro) Waarvan Randstadrail rond Den Haag een mogelijke uitbreiding krijgt. :o
Haaglanden werkt er aan om diverse tramlijnen op te waarderen een kwaliteitsniveau dat vergelijkbaar is met Randstadrail. Dat wil dus niet zeggen dat die lijnen ook Randstadrail gaan heten.
Eigenlijk is Randstadrail ook meer een projectnaam: het zou me niks verbazen als die naam straks weer verdwijnt.

(In Rotterdam wordt de naam Randstadrail al nauwelijks meer gebruikt, de RET noemt dat gewoon metro.)

Wat R-net betreft, het idee van één OV-netwerk voor de Randstad is wel goed, maar helaas ligt de focus nu op onbelangrijke zaken. Een uniforme kleurstelling is leuk bedacht maar voegt vrij weinig toe, je kan ook gewoon de bestaande kleurstelling handhaven en op alle voertuigen die op R-net lijnen rijden een paar stickers met een logo plakken.

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Geplaatst: vr 18 nov 2011, 15:33
door R-Flow
Lange_Dre schreef:Daar ben ik het niet mee eens
Dat hoeft gelukkig ook niet hoor.

Die 100% hoge vloer trams (lekker aangepakt daarzo in Den Haag; ouders met buggies en mensen slecht ter been mogen lopen :pos: ) met nieuwe botsneus hebben trouwens een ongelofelijke continuïteitsbreuk qua kleurstelling: compleet rode neus die abrupt overgaat in een beige onderkant aan de zijkanten. Voor mij bevestiging genoeg dat ze bij de HTM weinig kaas hebben gegeten van grafisch design. Oók het minimaal vernieuwde design oogt truttig anno 2011.
Lange_Dre schreef:Over de nieuwe trams, vergeleken met de siemens Combino van Amsterdam is de siemens Avenio al een heel stuk beter qwa uiterlijk!
Vind jij. :wink: Wat mij betreft hebben de Combino en Rotterdamse Citadis een lager profiel waardoor de trams minder massief en lomp lijken. Zal ook wel met de breedte te maken hebben.

Wat ik overigens van zowel de Amsterdamse Combino als Avenio lelijk vind zijn de koplampen. Erg jammer dat ze gaten hebben gemaakt die naar achteren doorlopen i.p.v. de lampen met de vorm van de kap mee laten lopen zoals de Combino van Zurich.
Lange_Dre schreef:Belachelijk!
Weg er mee uit Haaglanden! Wat een geld verspilling!
Waarom iedere regio binnen de Randstad z'n eigen variatie op "Randstad + whatever" moet hebben snap ik niet helemaal...

Re: R-net binnenkort uit de startblokken

Geplaatst: vr 18 nov 2011, 17:13
door Chauf21
Verdere discussie over de (vergelijking tussen) trams mogen in het topic over de Avenio van HTM: Siemens Avenio, de nieuwe Haagse tram.