NS enige kandidaat Hoekse Lijn

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3285
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: NS enige kandidaat Hoekse Lijn

Berichtdoor Stefan » Zo 23 Okt 2011, 08:55

Het is alleen niet uit te werken. Er zal een tunnel moeten komen, of een brug die zo nu en dan open moet. Daarnaast is er de stroom reizigers tussen Oud-Beijerland en Rotterdam er alleen in de spits, buiten de spits reist er amper iemand tussen deze 2 plaatsen.

Maar goed, ik vrees dat dit niet helemaal meer gaat over de Hoekse Lijn... ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

hidihi
Berichten: 317
Lid geworden op: Za 30 Okt 2010, 00:10

Re: NS enige kandidaat Hoekse Lijn

Berichtdoor hidihi » Zo 23 Okt 2011, 11:51

vdgrail schreef:Hier de aanbestedingsopdracht vanuit de stadsregio: http://www.aanbestedingskalender.nl/not ... f516c81c7a
De opdracht is nog vrij vaag. Maar het biedt wel aanknopingspunten.


Die had ik inderdaad al gezien en daar zou je opzich geen plan op kunnen schrijven maar toch bedankt voor de link

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: NS enige kandidaat Hoekse Lijn

Berichtdoor Chauf21 » Zo 23 Okt 2011, 12:09

WSM schreef:Is het programma van eisen ergens te vinden?

http://www.maassluis.nl/index.php?&sima ... ukid=44573

Er wordt geen nieuw materieel geëist, maar men wil wel materieel dat na het jaar 2000 is gebouwd of gemoderniseerd. Men gaat er vooralsnog vanuit dat de exploitatie met SGMm of SLT gaat plaatsvinden.

Niks nieuws onder de zon dus en dat lijkt me ook precies wat men voor ogen had bij deze overbruggingsconcessie :)

Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 1964
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen
Contact:

Re: NS enige kandidaat Hoekse Lijn

Berichtdoor Mark » Zo 23 Okt 2011, 13:26

Zou ook niet weten waarom er tot de ombouw schokkende veranderingen doorgevoerd moeten worden op de Hoekse lijn, de lijnvoering nu is prima zo. :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: NS enige kandidaat Hoekse Lijn

Berichtdoor Daniel » Zo 23 Okt 2011, 16:58

Chauf21 schreef:Er wordt geen nieuw materieel geëist, maar men wil wel materieel dat na het jaar 2000 is gebouwd of gemoderniseerd. Men gaat er vooralsnog vanuit dat de exploitatie met SGMm of SLT gaat plaatsvinden.

Opvallend wel dat het PvE volledig de inzet van SGMm mogelijk maakt, behalve op één punt: "17.2 Wanneer de Concessiehouder zitplaatsen eerste klasse aanbiedt, dienen deze zich zowel in comfort als in uitstraling duidelijk van de tweede klasse te onderscheiden"

Als er immers één materieelsoort is waarin de 1e klasse niks voorstelt op het andere kleurtje stof na :mrgreen:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31454
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: NS enige kandidaat Hoekse Lijn

Berichtdoor Suus » Zo 23 Okt 2011, 17:51

Meer beenruimte, extra verlichting in de bagagerekken en de coupes zijn voorzien van deurtjes.

En de stoelen zijn minder versleten, dat telt ook natuurlijk 8-)

Don't fuck with SGM :twisted: :mrgreen:
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11923
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: NS enige kandidaat Hoekse Lijn

Berichtdoor Geert » Zo 23 Okt 2011, 23:27

Precies hetzelfde kun je ook voor SLT stellen. Zijn ook dezelfde stoelen met een andere kleur stof en wat meer beenruimte. Maar ja, who cares, 1e klas op de Hoekse Lijn. Meeste reizigers reizen niet langer dan een kwartiertje mee :)

Klaasje
Berichten: 5986
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: NS enige kandidaat Hoekse Lijn

Berichtdoor Klaasje » Zo 23 Okt 2011, 23:44

Was bij SLT de beenruimte in de eerste klas niet juist minder groot dan in de tweede klas omdat er dan een extra rijtje stoelen in paste?


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast